کشور بوسنی و هرزگوین با داشتن آب و هوای معتدل، چشمه ها، آبشارها، پارک های طبیعی و غارهای بکر یکی از پر جاذبه ترین و زیباترین کشورهای اروپایی به شمار می رود. فصل بهار و تابستان این کشور زمان مناسبی برای سفری لذت بخش است. در این دو فصل می توانید نظاره گر طبیعت زیبا و جذاب کشور بوسنی و هرزگوین باشید.

راهنمایی سفر به بوسنی و هرزگوین

از جمله شهرهای مهم کشور بوسنی و هرزگوین می توان به سارایوو، بانیا لوکا، توزلا و زنیتسا اشاره کرد. سارایوو پایتخت و بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود. مردم بوسنی به زبان بوسنیایی، کروواتی و صربی صحبت می کنند. واحد پول بوسنی یورو و مارک می باشد و این کشور از لحاظ زمانی دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.شهر سارایوو یکی از زیباترین و در عین حال ارزان ترین شهرهای اروپاییست و هتل های موجود در آن برای هر قشری از جامعه با هر سلیقه و توان مالی مناسب است. هتل های زیادی از جمله هتل هکو، هتل آپارتمان، ویلا ملدی و هتل کولین دوور در شهر سارایوو وجود دارد که با هتل های لوکس موجود در دنیا رقابت می کند.

راهنمایی سفر به بوسنی و هرزگوین

اگر قصد سفر به شهر سارایوو را دارید حتما سری هم به محله قدیمی باسکارسیجا بزنید. این منطقه، زیباترین بخش شهر سارایوو محسوب می شود. نام باسکارسیجا برگرفته از نام بازار اصلی سارایوو با معماری ساختمان های برگرفته از سبک عثمانیست و قدمت آن به دوران سلطه عثمانی ها باز می گردد. به همین دلیل باسکارسیجا مرکز تاریخی و فرهنگی شهر سارایوو است که باید از آن بازدید کنید.از جاذبه های گردشگری محله باسکارسیجا می توان به  برج زیبای ساعت و مسجد بزرگ Gazi Husrev-beg اشاره کرد. رستوران سنتی Zeljo نیز که در همین محله واقع شده با انواع غذاهای سنتی کشور بوسنی سالانه پذیرای مهمانان بسیار زیادی است. همچنین از دیگر مناطق دیدنی این محله، موزه بروزا بزیستان و فواره بزرگ و زیبای سبیلج است که در میدان مرکزی محله قرار دارد. جالب توجه است که بدانید به خاطر زیبایی خیره کننده و قدمت 100 ساله این فواره، گردشگران عکس این فواره را به عنوان کارت پستال به دوستانشان هدیه می دهند.

راهنمایی سفر به بوسنی و هرزگوین

جنگل های زیبای ترموفیل که از جاذبه های بی نظیر گردشگری کشور بوسنی و هرزگوین است ، آبشاری بسیار بزرگ به نام اسکاواک با 98 متر ارتفاع را در خود جای داده است . این جنگل با انواع گونه های گیاهی و جانوری مختص به این منطقه به همراه آبشار زیبای اسکاواک از مناطق بکر و حفاظت شده کشور بوسنی به شمار می رود که در تور خود به بوسنی و هرزگوین حتما باید از آن بازدید داشته باشید.

راهنمایی سفر به بوسنی و هرزگوین

 در فصل بهار و پاییز حجم آب آبشار بسیار زیاد می شود و صدای غرش آبشار و محیط سرسبز جنگلی پیرامون آبشار مستندی زیبا را برای شما به تصویر می کشند. همچنین چشمه ای به نام چشمه بوسنی در دامنه کوه ایگمن در نزدیکی شهر سارایوو قرار گرفته که خاصیت دارویی و شفا دهنده دارد.شما در تور بوسنی و هرزگوین از آن لذت میبرید