راهنمای سفر به کیش : کیش یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های استان هرمزگان در قسمت جنویب کشورمان و یکی از جزیره های خلیج فارس می باشد. این جزیره بیضی شکل را که در زمان های قدیم قیس صدا می کردند در دوازده کیلومتری کرانه شبیکوه قرار داشته و سالانه بیشتر از 01,700.00 بازدید کننده از داخل و یا خارج از کشور دارد. جزیره کیش از مهم ترین مناطق آزاد تجاری برای ایران بوده و بوسیله سازمان منطقه آزاد کیش نظارت می شود. کیش سواحلی آفتابی به همراه آب های زلال و تمیزی دارد. این جزیره جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری، مخصوصا تفریحات آبی داشته که باعث شده تا توریست ها و گردشگران به تور کیش جذب شوند. آب های این سواحل آنقدر زلال و شفاف بوده که میتوان تا عمق چند متری آن را دید، و اگر میخواهید صحنه ای زیبا ببینید، چند تکه نان داخل آب بیاندازید تا ماهی های رنگارنگ بزرگ و کوچک را ببینید که دور شما جمع می شوند. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با این جزیره زیبا و دوست داشتنی بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به کیش

آب و هوای کیش

به طور کلی آب و هوای کیش به خاطر قرار داشتن در منطقه ای گرم و خشک، بیابانی بوده و به همین خاطر تابستان های طولانی و گرم و زمستانی های کوتاه و معتدل دارد. بارندگی ها در این جزیره به شکل سیلاب و رگباری، در ماه های فصل زمستان انجام می شود. شدت رطوبت نیز در تابستان بسیار بالا بوده و گاهی اوقات به 100% هم میرسد. بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور ارزان کیش میتوانند به این جزیره سفر کنند، از دی تا فروردین بوده که کیش آب و هوایی معتدل و قابل تحمل دارد.

آب و هوای کیش

جاذبه های گردشگری کیش

کیش جاذبه های دیدنی شگفت انگیز و زیبای فوق بسیاری داشته که بیشتر آن ها در طول سال ها بوجود آمده اند. البته کمی از آن ها نیز به دست بشر تغییراتی کرده اند. جاذبه های گردشگری در کیش بسیارند از سواحل ماسه ای، اسکله های تفریحی، روستاها، نخلستان، پارک دلفین ها و ... گرفته تا شهرهای باستانی همچون حریره، کاریز و ... . در ادامه چند جاذبه گردشگری معروف و محبوب در کیش را معرفی می کنیم :

ساحل مرجان کیش

یکی از پرطرفدارترین سواحل کیش، ساحل مرجان است. این ساحل سالانه پذیرای هزاران هزار توریست و گردشگر است. در این ساحل چندین آلاچیق قرار گرفته و محوطه سازی برای زیبا کردن هرچه بیشتر آن صورت گرفته است.

ساحل مرجان کیش

جزیره هندورابی در کیش

هندورابی یکی از جزایر آرام و خالی از سکنه در کیش بوده که ساحلی زیبا به همراه تخته سنگ های محلی دارد. این ساحل حدود 23 کیلومتر مربع مساحت داشته و روستایی در آن وجود دارد. این روستای نیز هندورابی نام داشته و در کنار خود نیز روستاهای دورات و صرات را دارد. جزیره هندورابی از قرن پانزدهم میلادی تحت سلطه پرتغالی ها بوده که از آن به عنوان پایگاه نظامی و تجاری استفاده می شد. همچنان اثار باقی مانده از پایگاه نظامی پرتغالی ها در این جزیره باقی مانده است.

جزیره هندورابی در کیش

شهر حریره کیش

این شهر به سده پنج تا ده هجره قمری برمیگردد. شهر حریره در قسمت شمالی جزیره قرار داشته و به عنوان آثار ملی در ایران به ثبت رسیده است. شهر باستانی حریره جاهای دیدنی خوبی داشته و سه کیلومتر مربع مساحت دادر. این شهر زمانی بسیار بزرگ و آباد بوده و همینطور جمعیت بسیاری را در خود جای داده است. هرچند این شهر هشتصد ساله تقریبا ویران شده و از بین رفته، اما همچنان دیواره ها و سقف های آن باقی مانده است.

شهر حریره کیش

کشتی یونانی

از معروف ترین و شناخته شده ترین جاذبه های این جزیره برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش میتوان به کشتی یونانی به گل نشسته اشاره کرد. این کشتی از سال 1322 در ساحل کیش به گل نشسته است. کشتی یونانی بوسیله شرکت ویلیام همیلتون با هفت هزار تن و 136 متر در اسکاتلند ساحته شد. یونانی ها تلاش بسیاری برای خارج کردن کشتی از گل کردند، اما موفق نشدند. بنابراین کشتی را تخلیه کرده و آن را آتش زدند.

کشتی یونانی

شهر زیرزمینی کاریز

قدمت شهر زیرزمینی کاریز به 270 تا 570 میلیون سال برمیگردد. این شهر ده هزار متر مربع مساحت داشته  در عمق شانزده متری از سطح زمین ساخته شده است. در زمان های قدیم کاریز به معنای قنات بوده. اگر به سقف خانه های این شهر دقت کرده باشید، حدودا هشت متر بوده که از صدف، سنگواره، مرجان های دریایی و ... هستند. اکنون این شهر به دو فاز تقسیم شده، در فاز اول آن قسمت های مختلف مثل غرفه های صنایع دستی، رستوران ها، سالن کنفرانس، گالری های هنر، سالن آمفی تئاتر، موزه و ... فعالیت می کنند.

شهر زیرزمینی کاریز

تفریحات در کیش

کیش به خاطر داشتن شرایط آب و هوایی مناسب در بیشتر ماه ها، باعث جذب توریست ها و گردشگران تور کیش به سمت خود شده. همین عامل باعث بوجود امدن تفریحات هیجان انگیز بیشتر در منطقه شده است. بسیاری از تفریحات این جزیره هیجان انگیز و جدید هستند.

پارک آبی اوشین کیش

یکی از جدیدترین تفریحات کیش، پارک آبی اوشین است. این پارک آبی بسیار زیبا طراحی شده و تنوع زیادی در بازی های خود دارد. تمام بازی های این پارک سرگرم کننده و جدید هستند. توریست ها و گردشگران از این پارک آبی تازه تاسیس بسیار استقبال کردند. پارک آبی اوشین سرسره های بلند مختلف، استخر های موج دار، استخر های گوناگون، تفریحات آبی برای کودکان و ... را دارد.

پارک آبی اوشین کیش

پارک بادی مارینا کیش

بعد از پارک آبی اوشین، پارک بادی مارینا در ساحل هتل مارینا را میتوان از تفریحات آبی جدید کیش نام برد. این پارک از چند وسیله بادی به هم چسبیده ساخته شده و در یکی از بهترین هتل های کیش قرار دارد. از این وسیله میتوان برای شیرجه زدن در آب، بالا پایین پریدن و ... استفاده کرد. متاسفانه این تفریح اکنون مختص آقایان بوده و هزینه استفاده از آن برای هر نفر چهل هزار تومان می باشد.

پارک بادی مارینا کیش

پدل برد

جدیدتر و جذاب تر از پارک بادی و پارک آبی مارینا، میتوان به پدل برد اشاره کرد. این تفریح دریایی تخته هایی از جنس مختلف دارد. اگر مبتدی هستید و میخواهید از پدل برد استفاده کنید، مدل فلت واتر را انتخاب کنید. مدل فلت واتر پایداری بسیار زیادیی داشته و حتی میتوان ساعت ها روی آن ورزش یوگا انجام دارد.

پدل برد

گلایدر و پاراسل

گلاید از تفریحات محبوب بین جوانان است. با گلایدر میتوان در آسمان ها پرواز کرد و جزیره کیش را از دوردست ها دید. پاراسل میز شبیه به گلایدر بوده و در سواحل حزیره ارائه می شوند. در پاراسل میتوان به صورت تکی و یا خانوادگی سوار چتر پاراسل که به وسیله یک قایق با سرعت کشیده می شوند، پرواز در ارتفاعی مابین 150 تا سیصد متر بالاتر از سطح دریا را تجربه کرد.

گلایدر و پاراسل

غواصی در سواحل کیش

غواصی نه تنها یک ورزش و تفریح بوده، بلکه کاربردهای صنعتی، پژوهشی و نظامی دارد. در هر فصلی از سال که به کیش سفر کرده اید، غواصی در آب های خلیج فارس و ماهی ها و موجودات دریایی آن را از دست ندهید. نگران نباشید، اگر مبتدی هستید، کیش مراکز اموزشی و تفریحی غواصی بسیاری دارد.

غواصی در سواحل کیش

مراکز خرید کیش

کیش از همان زمیان های قدیم نیز مرکز داد و ستد و تجارت در منطقه خلیج فارس بود. اما امروزه با گذشت زمان، همچنان این ویژگی خود را حفظ کرده و مراکز خرید بسیار با معماری های زیبا و مدرن ساخته است. این مراکز خرید رفته رفته به جاذبه های اصلی جزیره کیش تبدیل شدند تا جایی که بیشتر توریست ها و گردشگران تور لست تورز کیش برای خرید به این جزیره سفر می کرند. بازارها و مراکز خرید بسیاری در کیش فعالیت می کنند مثل بازار ونوس، بازار سارینا یک و دو، بازار پردیس یک و دو، بازار زیتون، بازار مروارید، بازار مریم، بازار دیپلمات و ... . اما اکنون برای شما از پربازدیدترین مراکز خرید کیش را معرفی می کنیم

بازار مروارید کیش

این بازار سال 1373 یا معماری زیبا از خانه ها و بناهای زمان هخامنشی تاسیس شده است. حدود 29هزار مترمربع زمین به بازار مروارید اختصاص داده شده و در آن بیشتر از 208 غرفه در زمینه های مختلف لوازم منزل، لوازم بهداشتی و آرایشی، پوشاک، بلوریجات، عطر و ادکلن، کیف و کفش و ... فعالیت می کنند. این بازار دوازده در ورودی و هشت بازارچه به نام های آپادانا، پرسپولیس، پاسارگارد، پارس، بیستون، ایران، تیسفون و آریا داشته که همگی اسم های ایرانی هستند.

بازار مروارید کیش

بازار زیتون کیش

بازار معروف زیتون در سال 1376 با پنج هزار متر مربع مساحت ساخته شد. حدودا 103 غرفه در این بازار هست که مشغول به فروش انواع پوشاک، لوازم منزل، عطر و ادکلن و ... هستند.

بازار زیتون کیش

بازار مریم کیش

این بازار نیز از دیگر بازارهای قدیمی کیش بوده که در سال 1369 ساخته شده و حدود شش هزار متر مربع مساحت دارد. این بازارچه روباز 52 غرفه به صورت سنتی در خیابان فارابی دارد. بیشتر این غرفه ها به غیر از چند مورد پوشاک، کیف و کفش، چمدان مسافرتی و ... به فروش می رسانند. 

بازار مریم کیش

مرکز خرید پردیس یک و دو کیش

اگر به دنبال بهترین مرکز خرید کیش هستید، مرکز خرید پردیس از بزرگ ترین، قدیمی ترین و بهترین مراکز خرید این شهر بوده که غرفه های بسیاری در زمینه های سیستم های کامپیوتری، مکمل های غذایی، کیف و کفش، ساعت، لوازم بهداشتی و ارایشی رایگان، پوشاک، سیستم صوتی و تصویری، تعمیرات موبایل و .... فعالیت می کنند. این دو مرکز خرید به سبک اروپایی و با مشاوره معماران معروف فرانسوی ساخته شده اند.

مرکز خرید پردیس یک و دو کیش

بهترین هتل های کیش

جزیره کیش هتل های بسیاری دارد. هتل هایی که بیشتر از پنجاه سال قدمت داشته تا هتل هایی که تازه ساخت هستند. برای ان که توریست ها و گردشگران سفری خاطره انگیز و خوبی در کیش داشته باشند، چند تا از بهترین هتل های کیش را معرفی کرده ایم :

هتل شایان کیش

هتل پنج ستاره شایان یکی از اصیل ترین هتل های کیش است. این هتل بیشتر از پنجاه است که در کنار اسکله قدیکی ساخته شده و از قدیمی ترین هتل های کیش بوده که با معماری فوق العاده و منحصر بفردی که دارد به یکی از 88 هتلهای پارس پیوست. توریست ها و گردشگران با اقامت خود در این هتل از مراکز خرید مهمی مثل مروارید و مریم فاصله کوتاهی خواهند داشت. همینطور بزرگ ترین اسکله تفریحی کیش نیز تنها یک دقیقه با هتل فاصله دارد. از مراکز تفریحی نزدیک به هتل نیز میتوان به ایستگاه دوچرخه سواری، کلوپ ورزش های آبی و بولینگ مریم اشاره کرد. هتل شایان نیز دارای امکانات و خدمات بسیار خوبی بوده. در این هتل رستوران ها انواع و اقسام غذاهای بین المللی و محلی را سرو می کنند. همچنین از جمله امکانات رفاهی و خدمات هتل پنج ستاره شایان میتوان به سالن بیلیارد، فوتبال دستی، دارت، تراس اختصاصی به سمت دریا برای هر اتاق و سوئیت، سیستم تهویه هوا، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، اینترنت بی سیم رایگان و ... اشاره کرد.

هتل شایان کیش

هتل سورینت صدف کیش

هتل مجلل و سفید رنگ سورینت کیش سال 1381 تاسیس و در سال 1392 مورد بازسازی قرار گرفته و از آن به بعد شکل و شمایل جدیدی برای خود پیدا کرده . این هتل دسترسی بسیار نزدیکی به مرکز خرید ونوس و مروارید داشته و از ساحل نیز پانرده دقیقه فاصله دارد. سه رستوران در هتل سورینت چهار ستاره فعالیت کرده و انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و ایرانی را برای میهمانان سرو می کنند.

هتل سورینت صدف کیش

هتل گراند کیش

از این هتل سه ستاره به بیشتر جاذبه های گردشگری و دیدنی کیش دسترسی خواهید داشت از جمله شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین ها، ساحل و رستوران معروف کوه نور. هتل گراند خیلی ظاهر مدرنی نداشته اما نسبت به دیگر هتل های قدیمی کیش، مورد بازسازی قرار گرفته و خدمه ای مهربان دارد. از امکانات و خدمات این هتل سه ستاره میتوان به اینترنت بی سیم رایگان، خشکشویی و اتوشویی، سیستم تهویه هوا، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، کرایه اتومبیل و ... اشاره کرد.

هتل گراند کیش