یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری در ایران شهر مشهد است و علت این موضوع نیز بیش از هر چیز، به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد. شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است و باید بدانید که در هر سال چیزی در حدود 300 میلیون زائر برای زیارت به این شهر سفر می کنند.

از نظر آب و هوایی به طور کلی استان خراسان رضوی، استانی معتدل و خشک است اما شهرستان‌ های مختلف این استان آب ‌وهوای گوناگونی دارند بطوریکه حتی در مناطق مرتفع شاهد بارندگی های بیشتری خواهید بود.

اگر قصد پرواز از تهران تا مشهد را دارید، یک ساعت و بیست پنج دقیقه در آسمان خواهید بود همچنین اگر از شهرهای شیراز و اصفهان به مشهد پرواز کنید این فاصله زمانی به ترتیب به 1ساعت و 44 دقیقه و 1 ساعت و 36 دقیقه می رسد.

مدت زمان رسیدن به مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع) در بخش شرقی شهر قرار دارد و زائران می توانند از چهار خیابان اصلی نواب صفوی، طبرسی، امام رضا و شیرازی خود را به حرم یرسانند. یکی از نکات قابل توجه این سفر، هزینه‌ی اسکان است. به یاد داشته باشید که، هزینه اسکان با توجه به میزان فاصله از حرم مطهر و تسهیلات ارائه شده، متغیراست.

در این شهر به جز خطوط مترو که از ساعت 6 صبح تا 10 شب فعال هستند، وسایل حمل و نقل عمومی بصورت 24 ساعته سرویس ارائه خواهند کرد.

اگر نزدیک بودن هتل محل اقامت به حرم حائز اهمیت است، می توانید در یکی از هتل های، قصر طلایی، هتل مجلل درویشی،  هتل جواد، هتل هما ۲، هتل ایران مشهد اقامت گزینید. این هتل ها از جمله بهترین هتل های مشهد  بوده و در همه قسمت‌ها از مشاور و کارشناس بهداشت استفاده می‌ کنند.

مشهد

سوغات اصلی مشهد؛ زعفران، زرشک،  نقل و نبات، ادویه هفت قلم و خشکبار است. در این شهر بیش از ۳۰ بازار تجاری بزرگ وجود دارد. بازار رضا، مجتمع تجاری آسمان و دیگر مجتمع‌های اطراف میدان ۱۷ شهریور انواع و اقسام سوغاتی‌های مورد نیاز مسافران را ارائه می‌ کنند. در نقاط دیگر شهر، مراکز تجاری الماس شرق، وصال، پروما، ویلاژتوریست و آلتون نیز انتخاب های مناسبی برای خرید هستند.

مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع)، خواجه ربیع ، طرقبه و شاندیز، بقعه پیر پالاندوز، آرامگاه فردوسی، خواجه اباصلت، دره هفت حوض، پارک های آبی، آرامگاه نادر شاه، خانه تاریخی ملک، پارک های داخل شهر ، روستای تاریخی پاژو باغ وحش وکیل آباد از برجسته ترین نقاط دیدنی مشهد هستند که در تور مشهد خود نباید بازدید از آنها را از دست دهید.

مشهد

شهر های گناباد، رشتخوار، قوچان، کاشمر، نیشابور، سبزوار، درگز، خواف، تربت حیدریه، تربت جام، تایباد، سرخس، چناران، کلات نیز ازجمله شهر های نزدیک به مشهد هستند که هر کدام دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری بوده و پیشنهاد می کنیم در صورتی که به اندازه کافی فرصت دارید به همه آنها سری بزنید. البته اکثر جاذبه های گردشگری این شهرها در حقیقت آثار باستانی هستند که می توانند برای علاقمندان بسیار جذابیت داشته باشند.