اگر برای تصمیم گیری سفر به کشور مالزی دچار تردید هستید، حتما چند دقیقه از وقت خود را به ما اختصاص دهید! ما اطلاعات مهمی از این کشور در اختیار شما قرار خواهیم داد تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشوید.کشور مالزی درجنوب شرق قاره آسیا، میان سنگاپور، تایلند و اندونزی قرار گرفته است. در 50 سال اخیر این کشور رشدی صعودی داشته و کاملا دگرگون شده است. در شهرهای این کشور و به خصوص پایتخت آن، شهر کوالا لامپور، ساختمان های مجلل و مدرن، ماشین های گران قیمت و لوکس و مراکز خرید با برندهای معروف جهانی خودنمایی می کنند.

مالزی

واحد پولی مالزی رینگیت نام دارد و زبان رسمی این کشورنیز باهاسا ملایو یا مالایی می باشد اما با توجه به وجود گردشگران بین المللی زیادی که این کشور دارد، زبان انگلیسی به طور گسترده ای در میان مردمان شهر رواج یافته است.مالزی از آب و هوای استوایی بهره می برد و شما با سفر به این کشور قادر خواهید بود تا آب و هوای گرم و شرجی را تجربه کنید. البته باید بدانید که جزایری در اطراف مالزی همواره با کاهش دما رو به رو هستند. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید، بی درنگ چمدان های خود را جمع کرده و به جنگل های مالزی سفر کنید، چرا که بیش از نیمی از مساحت مالزی را جنگل های بکر و دست نخورده پوشانده است. پارک ملی تامان نگارا یکی از قدیمی ترین پارک های جنگلی به حساب می آید پیشنهاد می کنم این پارک جنگلی را در تور مالزی خود از دست ندهید.

فرهنگ مردم مالزی

 

جزایر مالزی Malaysia Islands

جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان و سیپادان از زیباترین جزایر مالزی هستند و غواصی در آب های این جزایر برای علاقمندان تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود. این جزایر همچنین دارای شفاف ترین آب های جهان می باشند و تنوع جانداران زیر آب در آنها این مناطق را تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه ‌های مالزی کرده است.گردشگران معمولا در تور مالزی به هیچ وجه سفر به جزایر پرهنتیان را از دست نخواهند داد. سواحل  این جزیره دارای شن های سفید و آب بسیار شفافی است و گردشگران معمولا برای کمپینگ، قایقرانی، ماهیگیری، کوه پیمایی به این جزایر سفر می کنند.

گنتینگ هایلند مالزی

گنتینگ هایلند مالزی در قسمت شمالی کوالالامپور یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مالزی است که دارای مجموعه ای از هتل ها بوده و و بلندترین و سریع ‌ترین تله کابین جنوب شرقی آسیا در آن قرار دارد.

گنتینگ هایلند مالزی

بزرگترین باغ پرندگان روباز در دنیا نیز در کوالالامپور واقع شده که شاید بازدید از آن برای شما جذاب باشد.اگر از علاقمندان به مکان های تاریخی هستید معبد باتو کیو در شهر کوالالامپور یکی از بهترین انتخاب ها برای بازدید است در این معبد یکی از بلندترین مجسمه های ایستاده جهان قرار دارد.برج‌های دوقلوی پتروناس نیز یکی از مدرن ترین جاذبه های کوالالامپور هستند که هم اکنون لقب بلندترین برج دوقلوی جهان را به خود اختصاص داده اند.غذا خوردن بیرون از منزل در این کشور به نوعی رسم است . غذاهای محلی مالزی اکثرا حاوی گوشت گاو، مرغ، ماهی و برنج هستند. بیشتر غذاها نیزهمراه با سبزیجات سرو می شوند. اگر اهل غذاهایی که توسط فروشندگان محلی و دوره گرد با ذائقه‌ای محلی طبخ می شوند هستید، در این کشور هیچ مشکلی از بابت خورد و خوراک نخواهید داشت البته رستوران های لوکس و مجللی نیز وجود دارند که می توانید از آنها لذت ببرید. بسیاری از رستوران ها در کشور مالزی توسط مردم و گردشگران تور مالزی مورد ارزیابی و نظرسنجی قرار می گیرند بنابراین در کیفیت غذاها تردید نداشته باشید.