به کلبه های چوبی کوچکی کنار برکه، اسکله و نور بی رمق خورشید، به فنلاند، جایی در شمالی ترین بخش اروپا خوش آمدید. فنلاند در وحشی ترین و تنها ترین بخش های اروپا قرار دارد. برخی به این کشور لقب کشور هزار برکه را داده اند. هر کسی به این کشور سفر می کند حتما سری به این ۲۰۰ هزار برکه و ۲ میلیون سونای سنتی و جنگل های بی پایان می زند.حومه ی شهر مثل یک فرش آبی و سبز با پراکندگی هایی از خانه های کوچک چوبی قرمز رنگ و پنجره های سفید است. بیش از ۲ میلیون سونا در فنلاند وجود دارد، البته این سونا ها با تصورات شما اندکی فرق دارند و تاریخی چند هزار ساله را در خود جای داده اند. این کلبه های چوبی که در اختیار گردشگران قرارداده می شوند محل مناسبی برای گذراندن چند هفته ای ساکت و آرام در کنار یک برکه است. در زبان فنلاندی به این کلبه ها ماکی گفته می شود که در آن ها سونا های محلی فنلاند نیز وجود دارند.

فلاند

فرهنگ فنلاند در خلال جنگ های سوئد و روسیه شکل گرفته است. هلسینگی پایتخت فنلاند شهری دوست داشتنی و کوچک است. در این شهر کلیسا های تاریخی بر فراز میدان های مدرن و تمیزی سر برافراشته اند. اسکله های سنگی هلسینکی نیز با حضور تعداد زیادی بازارچه محلی رنگ و بوی خاصی دارد. در هلسینکی زندگی شبانه جریان دارد، خصوصا در ماه هایی که خورشید به طور کامل غروب نمی کند.اکثر سرزمین های فنلاند توسط پارک ملی فنلاند محافظت شده اند و بنابرین شما می توانید همینطور که در شهر قدم می زنید پرنده ها و حیوانات زیبایی ببینید. جزایر الند در جایی میان سوئد و فنلاند قرار گرفته است. این جزایر که حدودا ۱۰ هزار جزیره کوچک در خود دارد محل مناسبی برای گردش است. رستوران های متنوعی در این جزایر وجود دنارد که پیشنهاد می کنم به آنجا سری بزنید.

 

تور فلاند

تپه های هامینلینا که در امتداد یک برکه ی باریک قرار گرفته اند تعدادی میراث تاریخی از جمله کاخ تاواستهوس متعلق به قرن ۱۳ و پارک ها و موزه های مختلفی دارد. همچنین اگر به موزه و گالری علاقمند هستید در شهر هلسینکی هم تعداد زیادی از آنها مثل گالری هنر فنلاند، موزه شهر و موزه ملی وجود دارد.حتما تا کنون در مورد شفق های قطبی شنیده اید. یکی از رویایی ترین تجربیاتی که در زندگی ممکن است فقط یک بار تماشا کنید، همین شفق قطبی است. بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی این است که به یکی از شمالی ترین نقاط  فنلاند همچون لاپلند بروید.

فلاند

از بهترین هتل های 5 ستاره  فنلاند می توان به هتل هاون و هتل لیلا روبرتز اشاره کرد. همچنین در میان هتل های 4 ستاره، هتل اسکندیک پارک، هتل سوکوس و هتل کومولوس از سایر هتل ها بهتر هستند. اما اگر به دنبال هتل های ارزان قیمت تر هستید هتل آرتور و هتل آویون می توانند بهترین گزینه برای شما باشند.همچنین در نظر داشته باشید اختلاف زمانی ایران و فنلاند به این صورت است که فنلاند ۲ و نیم ساعت از ایران عقب است.و به یاد داشته باشید که سفر به فنلاند یا با تور اروپا و یا تورهای ترکیبی اروپا امکان پذیر است و کمتر آژانس مسافرتی میتوان پیدا نمود که تور فنلاند را ارائه دهد