چکمه، بوی قهوه، پیتزا و پاستا ، هنر و معماری در خیابان های باستانی ، باغ های انگور فلورانس همگی بیانگر سرزین پهناوری به نام ایتالیاست. . ایتالیا زادگاه خیلی از مشاهیر بزرگ در دنیا نظیر مارکوپولو، کریستف کلمب و گالیله،مجسمه ساز مشهور  میکل انژ ،دانته، و نقاش بزرگ لئوناردو داوینچی بوده است .این کشور زیبا سالیانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران در سراسر جهان است. این کشور با فرانسه، سوئیس ، اتریش و اسلوونی و در جنوب کوههای آلپ هم مرز است و در کنار اینها با آبهای مدیترانه هم مرز است. دو کشور کوچک واتیکان و سن ماریو در داخل مرزهای این کشور قرار گرفته اند. پیشنهاد میکنیم با تور ایتالیا به این کشور سفر کنید و از دیدن زیبایی های این کشور لذت ببرید.

ایتالیا یکی از ۲۶ کشور عضو حوزه ویزای شینگن است. به همین دلیل برای سفر به این کشور باید از طریق سفارت ایتالیا و یا سایر کشورهای این حوزه اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید.

اطلاعات ضروری

زبان رسمی مردم : ایتالیایی

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت با ایران: 2ساعت و 30 دقیقه

کد شماره گیری کشور: +39

دین مردم:  مسیحیت

تاریخ کشور ایتالیا

در 2000 سال قبل از میلاد اقوام هند و اروپایی به ایتالیا مهاجرت کردند. در قرن 1 تا 5 پیش از میلاد ایتالیا تحت کنترل روم بود.در قرن 4 بخشی از ایتالیا به دست اتریشیان افتاد. در نتیجه تاریخ این کشور بیش از دیگران به وسیله رومیان حکومت شده . 3بار در قرن پنجم ایتالیا مورد حمله قرار گرفت . اما تا سال 510 پیش از میلاد مسیح رومیان حکومت کردند . سرزمین روم به عنوان یکی از پیشتازان حکومت دموکرات بود و در ادامه به جمهوری تبدیل شد که مجلس نقش مهمی در آن ایفا میکرد. ژولیو سزار امپراطور رومی نیز در این مدت حکومت کرده.قیام های برده های رومی و اسپارتاکوس نیز ذر همین دوران یعنی 476 سال پس از میلاد مسیح اتفاق افتاده. اما همه ی اینها باعث قدرتمند شدن رومیان و کشور ایتالیا شد. در اوایل قرن 20 در جنگ جهانی اول دوران سختی در ایتالیا سپری شد. با انجام همه پرسی در سال 1946 میلادی ایتالیا تبدیل به جمهوری شد و همچنان ادامه دارد.

فرودگاههای ایتالی

هر شهر از کشور ایتالیا دارای فرودگاه است که چند مورد از آنها را نام  میبریم.

فرودگاه میلان،فرودگاه رم،فرودگاه فلورانس  ناپل،فرودگاه پارما، فرودگاه پیزا، فرودگاه تورین، و فرود گاههای ونیز ، ورونا ،آلگرو، آنکونا، باری ، کالباری، کروتون، کاتانیا، آلپ ، فوجا و غیره.....

شهرهای مهم و دیدنی ایتالیا

رم مرکز ایتالیا

آثار باستانی کهن همانند بزرگترین آمفی تئاتر امپراطوری روم به اسم کولوسئوم که زمانی محل جنگ بین گلادیاتور ها بوده،کلیسای سان کلمنته، فواره تروی ، میدان پیازا ناوونا، و میدان رومی همگی از جاذبه های تاریخی این شهر است. اگر به این شهر با تور ایتالیا سفر کردید حتما به واتیکان و میدان بیضی شکل سن پتر و ستون های عظیم آن سری بزنید و از زیبایی های این شهر کوچک نیز لذت ببرید.

 ونیز

زیباترین و رمانتیک ترین شهر ایتالیا ونیز در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته مارکوپولو در میدان سن مارکو این شهر دفن شده است.ونیز همچون جزیره های کوچکیست که که خشکی های آنها به وسیله کانالهای آب به یکدیگر وصل شده و برای عبور از آنها باید با قایق تردد کنید. این شهر جاذبه های زیادی همچون پل افسوس، برج کلیسای سنت مارک، خانه طلایی، کاخ دوج ها؛ گراندکانال،تئاتر ققنوس، و موزه ها و گالری های هنری بیشمار این شهر اشاره کرد.

میلان

دومین شهر بزرگ ایتالیا در دشت لومباری در حد فاصل کوههای آلپ و آپنین واقع شده است. این شهر که در شمال ایتالیاست یکی از ثروتمند ترین شهرها و بزرگترین جمع طراحان مد و لباس را داراستدر خیابان های این شهر انواع بوتیک های مد و لباس را خواهید دید . در این میان بازار اصلی سهام ایتالیا در میلان بوده و بنابر همین اکثر شرکت های مهم اقتتصادی ایتالیا در این شهر جمع شده اند. کلیسای مرمری  دومو،  و نقاشی شام آخر داوینچی به همراه سالن معروف اپرای لا اسکالا از معروفترین جاذبه های میلان است.

فلورانس

این شهر خوش آب و هوا از مهمترین مراکز هنری و معماری رنسانس  با گالری های هنری نظیر باسیلیکای سنت ماریا نولا  سانتا کروس و گالری آکادمیا از برترین موزه های دنیا هستند. اثر بزرگ تندیس مرمرین با ارتفاع 4متر  از آثار هنری میکل آنژ نیز در موز های فلورانس قرار دارد.

ورونا

شهر رومئو و ژولیت افسانه ای و سومین تماشاخانه ی بزرگ ایتالیا همگی از دیدنی های این شهر هستند. این شهر قرون وسطایی سرشار از بتاهای رومی و قلعه های بزرگ و زیباست.

ناپل

در ساحل جنوبی رم شهری با بافت قدیمی و گنجینه های تاریخی و کهن در کنار دریا قرار گرفته و مهم ترین شهر در جنوب ایتالیاست

تورین

اولین بار محبوب ترین خوراکی در کل دنیا یعنی شکلات جامد در شهر تورین تولید شد و قبل از آن شکلات فقط به صورت مایع درست میشد. این شهر که مرکز استان پیه مونته است دارای موزه ها، فروشگاههای شیک  و زیبا و رستوران ها خاص است.

جنوا

بندر اصلی کشور ایتالیا در کرانه ی شمال غربی آن در شهر جنوا قرار دارد. این شهر بندری درای اکواریم های شگفت انگیزی در کنار ساحل زیبایش است. در مرکز شهر نیز کلیساها ، کاخ ها و موزه های بیشمارش نماینگر تاریخ عظیم این شهر است.

پروجا

این شهر که بر فراز تپه های سرسبز  با دیوارهای دفاعی بلند قرار گرفته مرکز ناحیه اومبریاست. در میدان اصلی این شهر چندین مکان تاریخی قرار دارد وودر تابستان معروف ترین جشنواره موسیقی جاز در جهان برگزار میشود.اگر قصد یادگیری زبان دارید این شهر دانشگاه بزرگی برای خارجیان پروجا دارد

غذاهایی که باید در ایتالیا امتحان کنید.

همیشه ما ایتالیا را به نام پاستا و پیتزای ایتالیایی میشناسیم اما غذاهای متنوع دیگری هم در این کشور هست که در سفر با تور ایتالیا حتما امتحان کنید.آرانچینو کوفته برنجی طلایی شده آغشته به راگو ،سس گوجه فرنگی ، پنیر موزارلا و نخود فرنگی است وگاهی از سس خامه استفاده میشود.اسوبوکا آلامیلانز گوشت گوساله به همراه سبزیجات و لیمو و جعفری سرو میشود.  یکی از دلایل معروف بودن و خوشمزه بودن پاستاها و پیتزاهای ایتالیایی ژامبون گوشت خوک ایتالیا است که در مرکز و شمال ایتالیا درست میشود.در منطقه توسکانی در گذشته فقرا نان و سبزیجات باقی مانده از غذای اربابان خود را مجدد سرخ میکردن و میخوردند که به آن ریبولیتا میگویند. شاید برای شما عجیب باشد اما در ایتالیا گز درست میشود و در مغازه ها میتوانید این گزهارا بخرید و نوش جان کنید. تیرامیسو یک دسر مورد علاقه همگان از همیشگی های میز غذای ایتالیایی هاست که از  بیسکویت لیدی فینگر، قهوه، تخم‌مرغ، شکر، کاکائو و پنیر ماسکارپونه، تهیه می‌شود

آب و هوای ایتالیا

 آب و هوای کوهستانی کوه‌های آلپ در شمال کشور، در بخش‌های میانی به آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و در بخش جنوبی ایتالیا که تا نزدیکی‌های قاره آفریقا می‌رسد به آب و هوای گرم و خشک تبدیل می­شود. و کوههای آلپ اولین برف در ماه نوامبر میبارد که در ماه ژوئن آماده استقبال از ورزشکاران علاقه مند به اسکی است. اما در جنوب زمستان ملایمی در ایتالیا برپاست. فلورانس که در دره ای بین دو تپه قرار گرفته باعث شده تا گرمای تابستانهایش همچون آتش جهنم سوزان است. رم تابستان گرم و زمستان معتدل را داراست.  بهترین زمان سفر به ایتالیا بین آوریل تا زوئن { اواسط فروردین تا اواخر خرداد} است که هوا آفتابی اما خیلی گرم نیست.در این زمان اطاف شهر پر از گلهای زیبای بهاری و سرسبز است.