اوکراین واقع در اروپای شرقی در میان دریای سیاه و رودخانه های بزرگی همچون دنیپر، سورسکی و دنیسر است. این کشور در شمال با بلاروس، از شرق با روسیه، از غرب با لهستان ،اسلواکی و مجارستان و از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است. پایتخت کشور اکراین، کی اف از شهر های مهم تاریخ در این کشور بوده است. در تور اکراین شما شاهد زیبایی های بی نظیر و متفاوتی از این کشور خواهید بود.

تاریخ کشور اکراین

این کشور در طول تاریخ دستاوردهای متفاوتی داشته، قدمت زندگی در این کشور به دوران نوسنگی باز میگردد که ساکنانی از جمله کیمریها، سکاها،سرمتیها و سکاها بوده است. بعد ها یونانیان، رومیان و امپراطوری شرقی در اوایل قرن 6در این سرزمین بودند. با شروع جنگ جهانی دوم این کشور به اشغال آلمان در آمد ودر سال 1991 کشوری مستقل اعلام شد. پس از فروپاشی شوروی اقتصاد اوکراین با مشکلات زیادی روبه رو شد و فقر و تورم به اوج خود رسید، به طوری که شاخص رشد اقتصادی این کشور به منفی 22% رسید.  در سال 1994 با انتخاب لئونید کوچما به عنوان رئیس جمهور تغییرات زیادی در اقتصاد این کشور صورت گرفت و حتی واحد پول این کشور به گریونا تغییر پیدا کرد، و این تغییرات نتایج مثبت و خوبی را در پی داشت.در سال 2004 با انتخاب نخست وزیر ویکتور یانوکوویچ به عنوان رئیس جمهور نارضایتی مردم با انقلابی به نام انقلاب نارنجی صورت گرفت.

اطلاعات ضروری کشور اکراین

واحد پول: گریونا

زبان رسمی مردم: اوکراینی

کد کشور اکراین: +380

اختلاف ساعت با ایران:1 ساعت و 30 دقیقه عقبتر

دولت: جمهوری

فرودگاههای کشور اکراین

شرکت های هواپیمایی این کشور در مسیرهای تهران، قزاقستان، پاریس، آمستردام، تفلیس، بلاروس، آذربایجان، آویو و باکو پرواز دارد. دفتر مرکزی فرودگاه کشوری اکراین در کی اف واقع شده است . فرودگاه های این کشور به این شرح است: فرودگاه بین‌المللی دنیپروپتروفسک ، فرودگاه بین‌المللی لیو دانیلو هالیتسکی، فرودگاه بین‌المللی خارکوف ، فرودگاه بین‌المللی سیمفروپول ، فرودگاه بین‌المللی دونتسک، فرودگاه بین‌المللی کریویی ریه ، فرودگاه بین‌المللی ایوان-فرانکیوسک، فرودگاه بین‌المللی لوانز، فرودگاه کیف ژولیانی ، فرودگاه بین‌المللی زاپروژیا ، فرودگاه میکولائیف ، فرودگاه بین‌المللی اودسا ، فرودگاه بین‌المللی چرنیوتسی.

حمل و نقل عمومی

برای سفر در شهر میتواند از متروی شهرهای اوکراین استفاده کنید و با استفاده از یک کارت یکماهه مترو همیشه راحت شروع به سفر کنید. مترو شهر اوکراین شهرهای این کشور را به یکدیگر متصل کرده و در 3 مسیر ، شمال به جنوب، شرق به غرب و شمال غربی به جنوب شرقی تردد دارد. ترانوا، تاکسی و اتوبوس ، مینی بوس از دیگر وسایل شهری حمل و نقل هستند.

هزینه های سفر به اکراین

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در اکراین برای شما بسیار به صرفه خواهد بود. هزینه های مربوط به خورد و خوراک در اوکراین نسبت به تهران تا حدودی ارزان تر است. قیمت هتل در اکراین در ماههای مختلف سال متفاوت بوده اما به طور کلی بیشترین هزینه مربوط به هتل شما خواهد بود اما به دلیل مناقشات بین روسیه و اوکراین ارز این کشور ارزش خود را تا حدودی از دست داده و بنابر این گردشگران با هزینه کمتری قادر به مسافرت هستند

فرهنگ مردم اوکراین

با توجه به موقعیت جغرافیایی اکراین میان اروپا و آسیا فرهنگ این کشور تلفیقی از این دو شده است. زبان مردم این کشور تلفیقی از روسی و اوکراینی است. مردم اوکراین همواره به رقص های محلی که در جشن های زیادی از جمله کریمس ، عید پاک ، عید گلریزانو عید ایوانا دارند معروف هستند. مردم اوکراین برای مهمانان خود احترام زیادی قائل بوده ، مهمان نواز هستند. آنها به کسانی که علاقه دارند آب سرد تعارف نمیکنند چرا که بر این باورند باعث سردی در رابطه میشود. روابط خانوادگی و احترام به بزرگتر همواره در این کشور برقرار است.

شهرهای مهم و دیدنی کشور اکراین

کیف

بزرگترین و پیشرفته ترین شهر در اوکراین، پایتخت آن کی اف است. این کشور توریست پذیر در همه ماههای سال حتی در زمستان مسافران زیادی را به سمت خود میکشاند. رودخانه ی دنیپر ا عبور از وسط این شهر ، آن را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم میکند. این شهر مرکز اصلی مذهب ارتدوکس در اروپای شرقی است.این شهر که در شمال اوکراین واقع شده به مادر شهرهای روسیه شهرت دارد. جاذبه های تفریحی و دیدنی این شهر شامل: میدان مرکزی و اصلی شهر به نام میدان استقلال، کلیسای سنت سوفیا از کهن ترین کلیساهای شهر با برج ناقوسی به ارتفاع 75 متر، صومعه پچرسکی در ساحل رود دنیپر با مقبره های زیر زمینی که فضای زیبای آن با نور شمع روشن میشوند، موزه ی بولگاکوف شرح حالی از زندگی نویسنده معروف بولگاکوف است،موزه های دیگری نظیر هوانوردی، موزه ملی جنگ وطن پرستانه و موزه ی چرنوبل همگی در این شهر واقع شده است.

شهر لویو یا لووف

شهر افسانه های قدیمیه شاعرانه با خیابان های باریک و سنگفرش شده و خانه هایی با معماری های زیبا بر زیبایی های اینشهر کوچک افزوده است. این شهر هنری با گالری های متعدد و ساختمانهای تاریخی متعلق به قرن 13 در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. علت نام گذازی این شهر بنیانگذار این شهر به نام دانیال گالیتسکی است که به نام پسر لف اسم گذاری شد. این شهر که عروس اروپا نامیده میشود اولین هایی نظیر رودخانه و پستخانه را داراست.جاذبه های دیدنی این شهر شامل: میدان مرکزی به نام میدان رینوک یا میدان بازار، کلیسای سنت جور، قلعه ی تاریخی و سنگی لووف،کلیساهای بویم و آرشکاتدرال، ساختمان مستطیلی شکل با برج مینیاتوری آرسنال، برج های لووف،گالری هنرهای ملی مورف.

اودسا

شهر مروارید دریای سیاه، این شهر بندری در کرانه ی دریای سیاه با سواحل شنی زیبا و آب و هوایی معتدل از مهمترین بندرهای کشور اکراین است. این شهر بر روی تپه ای مشرف به بندر قرار گرفته. از مشهورترین جاذبه های این شهر پلکانی طویل است که از مرکز شهر تا خط ساحلی این شهر کشیده شده.ساختمان های تاریخی و کلیساهای عظیم و قدیمی به علاوه رستورانها و مغازه های کوچک و بزرگ این شهر بعد از یک پیاده روی کوتاهخاطره ای زیبا در این شهر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

پولتاوا

شهری در کنار رودخانه وورسکالا با طبیعتی بی نظیر است، این شهر سرسبز به دلیل جنگها و درگیری هایی که در طول تاریخ و قرن 18 با تزار روس داشته ، در بعضی قسمتها همچون یک شهر نظامی است.از جمله آثار به جا مانده از دوران جنگ ر این شهر میتوان ستون افتخار، پارک اکتبر و منطقه زمین مبارزه پواتاوا، و موزه های تاریخ نظامی این شهر را نام برد.

از دیگر شهرهای مهم و دیدنی اکراین میتوان شهر های زیر را نام برد: اوژهورود با ساکنانی از مجارها و رومانیان در نزدیکی مرز اکراین در مجاورت کشورهای اسلواکی و مجارستان قرار دارد. شهر یالتا در جنوب اوکراین در کرانه دریای سیاه ، دارای آب و هوای مدیترانه ای، باکوتا با صومع عای بزرگ نظیر صومعه غاری و پارک ملی بزرگ از دیگر شهرهای زیبای این کشور هستند.

آب و هوای کشور اوکراین

این کشور تابستانهایی گرم و زمستانهایی سرد دارد. در مناطق جنوبی و شرقی اکراین که به دریای سیاه نزدیک است هوا گرمتر و شرجی تر بوده، در زمستان نیز اوکراین به طور کلی سرد بوده و مناسب ورزشهای زمستانی است. بهترین زمان سفر با تور اکراین در فصل بهار و پاییز است