راهنمای سفر به اسکی شهر ترکیه

اسکی شهر یکی از استان های شناخته شده و معروف کشور ترکیه می باشد. دانشگاه های بسیار مهمی چون آناتولی و عثمان قاشی در این شهر واقع شده اند و همین امر بر اهمیت این شهر افزوده است این شهر به خاطر داشتن دو دانشگاه مهم دانشجویان زیادی دارد. علاوه بر جنبه علمی این شهر , جاذبه های گردشگری زیادی نیز در این شهر برای گردش و بازدید گردشگران وجود دارد.

در اسکی شهر رودی به نام پرسوک وجود دارد که بر زیبایی این شهر افزوده است این رود از وسط شهر عبور می کند و همین امر باعث شده است تا توریست ها و گردشگران زیادی به این شهر جذب شوند.

اسکی شهر به معنی شهر قدیمی می باشد این شهر قدمتی حدودا هزار ساله دارد یعنی 10 قرن پیش این شهر ساخته شده است. د راین شهر مردم با زبان های گوناگون و قومیت های مختلف در کنار هم دیگر زندگی می کنند زبانها شامل زیان بلغاری فارسی , ترکی آذربایجانی , گرجی و ارمنی , کردی و لهستانی می باشد. در سال های قبل از 2016 در تورهای ایران این شهر بیشتر مورد توجه نبوده است اما در حال حاضر اکثر تورهای ایرانی این شهر را نیز جز مکان های مورد بازدید تور خود قرار داده اند.

روش های دسترسی به اسکی شهر

راه های دسترسی به اسکی شهر بسیار زیاد است و انتخاب شما بستگی به موقعیت شما و ترجیح شما دارد. اگر در آنکارا هستید می توانید سوار قطار سریع السیر آنکار به استانبول شوید و در میانه مسیر یعنی در اسکی شهر پیاده شوید چون اسکی شهر مابین این دو شهر واقع شده است. روش دوم استفاده از اتوبوس است با اتوبوس ظرف سه ساعت می توانید به اسکی شهر بروید. اگر آنکارا یا هر شهر دیگری هستید با پرواز های اسکی شهر می توانید به این شهر بروید.

جاذبه های گردشگری اسکی شهر

همان طور که قبلا ذکر شد شهر علمی اسکی شهر علاوه بر جنبه پر اهمیت علمی آن جاذبه های دیگری نیز برای گردش و بازدید دارد شما می توانید در این شهر از فرهنگ های متفاوت مردمان این شهر اطلاعات زیادی به دست اورید به عنوان مثال سبک زندگی آنها , تشابهات و تفاوت های میان انها و اینکه چگونه تا به امروز در کنار همدیگر با وجود تفاوت هایی که نمی توان ان ها را انکار کرد زندگی کرده اند. طبیعت این شهر نیز به دلیل وجود رود پرسوک جاذبه مهمی برای گردشگران محسوب می شود. در ذیل این مطلب به مواردی از جاذبه های گردشگری این شهر می پردازیم.

پارک سازووا ( sazova)

این پارک واقع در قسمت غربی جاده کوتایا می باشد این پارک زیبا علاوه بر محیط و طبیعت بسیار زیبا با فواره های آب فراوان یک قلعه نیز به سبک قرون وسطایی دارد. در کنار این قلعه کشتی ای موسوم به کشتی دزدان دریایی واقع شده است برای تفریح بیشتر و تجربه هیجان می توانید سوار قطار بازی نیز بشوید همه این امکانات بی نظیر این پارک به شهرت این پارک افزوده است.

پارک کنت (kent)

پارک کنت در نزدیکی گوک میدان (Gokmeydan) واقع شده است در صورتی که در حوالی این میدان اقامت داشته باشید با صرف کمترین زمان می توانید به این پارک بروید. ویژگی منحصر به فرد این پارک وجود برکه آبی بیست هزار متری می باشد در وسط این برکه جزیره کوچکی نیز وجود دارد که به زیبایی های این پارک سرسبز و زیبا افزوده است. در این پارک امکانات رفاهی بسیار خوبی فراهم است که گردشگران به راحتی و در کمال آرامش بتوانند استراحت کنند.

بازار چوب یا ادون بازاری (odun pazari)

این بازار و منطقه از اسکی شهر در ایام قدیم به عنوان محلی بوده است که در ان به خرید و فروش چوب می پرداختند که در حال حاضر به دلیل پیشرفت کردن شهر و استفاده از دیگر مواد و وسیله های گرمایشی برای ایجاد اتش و گرما برای مصارف خانگی و صنعتی این بازار رونق خود را از دست داد اما امروزه از این محل به عنوان جاذبه های گردشگری بهره برداری می شود خانه های چوبی و رنگارنگ این بازار بسیار زیبا هستند و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. خانه ها در این بازار تماما از چوب ساخته شده که نمایی بسیار زیبا با ان ها بخشیده است.

موزه بال مومو (balmumu)

بال مومو به معنای موم عسل می باشد و علت نام گذاری این موزه به این دلیل می تواند باشد که چون این موزه مجموعه ای است از مجسمه های اشخاص بزرگ ترکیه, احتمالا به دلیل این که در ساخت مجسمه ها معمولا از موم نیز استفاده می شود باشد. در این موزه مجسمه افراد سرشناس و بزرگی چون هنرمندان و رجال سیاسی و هر شخصی که بر مرز و بوم ترکیه تاثیر گذار بوده است ساخته شده و نگهداری می شود. البته در این میان مومیایی اشخاص مهم ترکیه نیز در این موزه وجود دارد که تمامی این مجسمه ها و مومیایی ها برای شناخت بیشتر مردم و آشنایی با این رجال و بزرگان به نمایش گذاشته شده است.

مرکز خرید اسپارک (espark)

مرکز خرید اسپارک یکی از مراکز تجاری مهم ترکیه محسوب می شود در این مرکز می توانید به راحتی از برندهای مهم و اصل ترکیه لوازم و اجناس  مورد نیاز خود را تهیه کنید. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تمامی محصولات و اجناس این مرکز گران قیمت می باشند.

موزه هوایی اسکی شهر (eskisehir havacilik muzesi)

موزه هوایی اسکی شهر در سال 1988 ساخته شده و مورد بهره برداری واقع شده است این موزه درست در مقابل دانشگاه آنادولو قرار گرفته است در این موزه مجموعه ای از موشک ها و هواپیماها و جت های جنگنده مربوط به نیروی هوایی ترکیه نگه داری می شود و گردشگران و مسافران می توانند از این مجموعه ها دیدن کنند. در این موزه جت ها در حیاط موزه واقع شده اند و به راحتی بازدید کنندگان می توانند از این جت ها دیدن کنند. در موزه هوایی اسکی شهر علاوه بر جت ها و موشک ها , مجسمه هایی از افراد سرشناس و خلبانان دلاور نیروی هوایی ترکیه نیز وجود دارد که برای شناخت این افراد کمک بسیاری می کند.

تمامی این موارد اطلاعات زیادی در مورد ترکیه و زندگی و فرهنگ , گذشته و حال این مرز و بوم به بازدید کنندگان می دهد و همین امر باعث می شود تا بهتر بتوانیم با مردمان گوناگون اشنا شده و همدیگر را بهتر درک کنیم. از همدیگر چیزهای خوب یاد بگیریم و بر اطرافیان خود تاثیر گذار باشیم.

از تور ترکیه سایت لست تورز دیدن فرمایید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@