در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دنبال ارتقای سطح زندگی، رفاه، درآمد و … خود و خانواده‌شان هستند. مهاجرت یکی از راه‌های پر طرفدار برای رسیدن به این اهداف است. مهاجرت به طرق مختلفی انجام می‌گیرد که اگر متناسب با نیاز و بودجه‌ی فرد انتخاب شود، نتایج عالی و زود بازده خواهد داشت.

این روش‌ها عمدتا شامل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، ازدواج، تولد، سرمایه گذاری و خرید ملک ( که یکی از روش‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شود) هستند.

در کشور قبرس شمالی با توجه به سهولت مراحل خرید ملک و سود آور بودن آن، این روش مهاجرتی، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 

در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ی مراحل خرید ملک، مزایای آن، انواع سند مالکیت، هزینه‌های زندگی، کار و تحصیل در قبرس شمالی صحبت کنیم.

 

خرید ملک در قبرس شمالی + قیمت خانه ، ویلا و آپارتمان - امپایر

 

قبرس شمالی در یک نگاه

قبرس، کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است؛ که از سمت شمال با ترکیه، از سمت غرب با یونان، از سمت جنوب با مصر و از سمت شرق با سوریه همسایه است.

 

پس از اینکه استقلال جمهوری قبرس به رسمیت شناخته شد، میان یونانیان قبرس و ترک نشینان آن اختلافاتی شکل گرفت؛ که در نتیجه‌ی آن، قبرس به دو بخش ترک نشین ( قبرس شمالی ) و یونانی نشین ( قبرس جنوبی ) تقسیم شد.

 

قبرس شمالی تحت قیومیت کشور ترکیه است و قوانین ترکیه به این بخش از جزیره‌ی قبرس حکم فرما می‌باشد. واحد پولی رایج در قبرس شمالی، لیر ترکیه است؛ اما با این وجود، برخی امور مانند معاملات املاک و مستغلات با پوند انگلستان انجام می‌گیرد.

 

یکی از دلایل سود آور بودن سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک در این کشور، همین واحد پولی است؛ زیرا پوند انگلستان یکی از با ثبات‌ترین و معتبرترین واحدهای پولی در برابر تورم و نوسانات ارزی است. همچنین هزینه‌های دانشگاهی و شهریه‌ها، عموما با دلار و یورو پرداخت می‌شوند.

 

دین غالب مردم بومی قبرس شمالی اسلام است. زبان رسمی این کشور نیز به دلیل ترک نشین بودن آن‌ها، ترکی استانبولی است؛ اما به دلیل مهاجر پذیر بودن، وجود دانشگاه‌های بین المللی، وجود بازرگانان و … زبان انگلیسی در این کشور بسیار رایج است. این مسئله در مورد یافتن شغل مناسب بسیار مهم است زیرا در برخی شغل‌ها دانستن زبان انگلیسی الزامیست.

موقعیت جغرافیایی کشور قبرس شمالی به گونه‌ای است که این کشور را به عنوان پل بین قاره‌ای می‌شناسند.

 

این موضوع در کنار وجود دانشگاه‌های بین الملی، توریستی بودن این کشور، آب و هوای مطلوب، طبیعت بکر، پایین بودن قیمت ملک نسبت به سایر کشورهای اروپایی و دارای ساحل و … باعث شده تا نیاز به مسکن برای خرید، اجاره و … افزایش پیدا کند.

 

افزایش تقاضا برای مسکن، باعث افزایش قیمت ملک در کشور قبرس شمالی شده و پوند که واحد پولی مورد استفاده برای خرید و فروش و اجاره‌ی املاک است، ارزش خود را حفظ می‌کند. بدین شکل خرید ملک در قبرس شمالی حتی اگر صرفا برای سکونت خود شخص در این کشور باشد، سودآور است.

 

با توجه به مطالب بیان شده، اولین مرحله‌ی خرید ملک در قبرس شمالی، دریافت مشاوره‌ی دقیق از مشاوران خبره و مسلط به امور ملکی، برای آشناییت با قوانین و مقررات این کشور است.

 

خرید ملک در قبرس شمالی + قیمت خانه ، ویلا و آپارتمان - امپایر

 

خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی، نیاز است که درخواست خود را در انجمن شهرداری این کشور ثبت کنید و پس از طی کردن یک پروسه‌ی 6 ماهه، چنانچه با درخواست شما موافقت شد، اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی کنید.

قبل از انجام هر مرحله‌ای بهتر است این را بدانید که افراد با سابقه‌ی کیفری در هر کشوری، امکان خرید ملک در قبرس شمالی را نخواهند داشت.

هر فرد یا زوج در قبرس شمالی تنها 1 خانه می‌توانند خریداری کنند و امکان خرید بیش از یک خانه به صورت هم‌زمان وجود ندارد.

 

 مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

 

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، متناسب با هدف از خرید ملک ( تجاری، اداری، برای سکونت خود شخص، به منظور دریافت اجاره و … ) متفاوت است. در ادامه به برخی از مزایای کلی خرید ملک در قبرس شمالی می‌پردازیم:

 

امکان خرید اقساطی

 

اکثر پروژه‌های معتبر در قبرس شمالی این امکان را فراهم می‌کنند تا با پرداخت حداقل 30 درصد از کل مبلغ ملک، بتوانید برای خود و اعضای خانواده‌تان اقدام به دریافت اقامت موقت کنید. همچنین پس از پرداخت اولیه، قرارداد بین شما و فروشنده، در اداره‌ی ثبت اسناد قبرس شمالی، به ثبت می‌رسد.

دولت قبرس شمالی با وضع این قانون، به حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه‌ی آن‌ها پرداخته است. طبیعتا با ثبت سند به نام شما در اداره‌ی ثبت، امکان فروش یک واحد به چند نفر از سوی فروشنده، وجود نخواهد داشت.

 

در نهایت مابقی مبلغ ملک را می‌توانید در بلند مدت و بدون بهره پرداخت کنید.

 

شرایط آسان و عدم نیاز به طی کردن مراحل اداری خاص

 

خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای حوزه‌ی دریای مدیترانه، شرایط آسان‌تری دارد. به طور مثال برای خرید ملک در این کشور، نیازی به ثبت شرکت، طی کردن مراحل قانونی خاص و … نیست.

 

 

استفاده از پوند انگلستان برای معاملات ملکی

 

با توجه به اقتصاد رو به رشد و استقبال سرمایه گذاران خارجی، به املاک قبرس شمالی در سال حدود 10-15 درصد ارزش افزوده تعلق می‌گیرد. از سوی دیگر ارزش پوند دستخوش تغییرات ارزی، تورم و …نمی‌شود. بنابراین خرید ملک یک سرمایه گذاری سودآور محسوب می‌شود.

 

امنیت بالا

قبرس شمالی جزو 5 کشور برتر از لحاظ امنیت در دنیا است.

 

دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

 

  1. امکان دریافت اقامت دائم از طریق خرید ملک
  2. پایین بودن هزینه‌های زندگی
  3. پایین بودن هزینه‌های تحصیل
  4. امکانات رفاهی عالی
  5. آب و هوای مدیترانه‌ای
  6. طبیعت بکر
  7. مالیات اندک

 

همچنین بسیاری از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی از طرق دیگر نیز مزیت برای ساکنین این کشور است.

 

سند مالکیت در قبرس شمالی

 

انواع سند مالکیت در قبرس شمالی به شرح زیر است:

 

سند ترک

 به اسناد املاکی گفته می‌شود که صاحبان اصلی آن‌ها قبل از سال 1974 ترک‌ها بوده‌اند.

 

سند قبرسی

به اسناد املاکی گفته می‌شود که در سال 1974 دولت قبرس به ترک‌ها، در ازای زمین‌هایی که در جنگ از دست داده بودند، داده است.

 

سند اجاره

اسناد املاکی که متعلق به دولت یا اداره‌ی اوقاف قبرس هستند. شما می‌توانید این املاک را به صورت 49 ساله از دولت یا اداره‌ی اوقاف این کشور اجاره کنید. این کار را می‌توانید از طریق وکیل مهاجرت انجام دهید و یا به صورت مستقیم درخواست خود را به اداره‌ی گردشگری قبرس ارسال کنید.

 

در هر صورت قبل از انجام هرگونه معامله، بهتر است با مشاورانی که بر تمامی این امور تسلط دارد، مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید: قیمت آپارتمان در قبرس شمالی

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در کشور قبرس شمالی هم مانند سایر کشورها، نیاز است تا پروسه‌ی مشخصی را طی کنید. در ادامه به صورت مختصر به این مراحل اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب ملک
  • پیش پرداخت
  • بررسی ملک
  • تنظیم قرارداد
  • اخذ مجوز خرید ملک
  • انتقال سند مالکیت

هزینه‌ ی خرید ملک در قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک باید قیمت ملک خریداری شده‌ی شما 125 هزار یورو یا بیشتر باشد. پس از پرداخت اولیه، می‌توانید برای اخذ اقامت موقت به همراه خانواده‌تان اقدام نمایید.

 

منبع: خرید ملک در قبرس شمالی + قیمت خانه ، ویلا و آپارتمان - امپایر