دبي اولين بشکه‌هاي نفت خود را در حدود 44 سال پيش صادر کرد و دولت آن ثروت به دست آمده را صرف ساخت جذاب‌ترين ساختمان‌هاي جهان کرد تا بتواند گردشگران را از سراسر جهان به اين نقطه خشک و غير جذاب برساند. با وجود مقاطعي که اين شهر به دليل نوسانات مختلف اقتصادي دچار رکودهاي شديد شد اما بازهمان حاکمان دست از جاه‌طلبي بر نداشتند و بلندترين ساختمان‌هاي جهان را در اين شهر ساخته و قدرت خود را به رخ جهانيان کشيدند. امروزه حدود 25 تا 35 درصد اقتصاد اين شهر از طريق صنعت گردشگري تأمين مي‌شود.

دبي به دليل داشتن يکي از بزرگ‌ترين فرودگاه‌هاي جهان در منطقه خاورميانه به هاب پروازي منطقه تبديل شده است و بيشتر کساني که مسير حرکت از شرق به غرب و بلعکس را دارند، هواپيماي آنها يک توقف در دبي خواهد داشت، همين امر مسافران کنجکاو را بر آن داشته تا حداقل يک روز در اين شهر بمانند و از نزديک اين ساختمان‌هاي غول‌پيکر را مشاهده کنند.

گشت و گذار يک روزه در دبي

دبي شهري است که مي‌توان در يک روز اکثر مراکز مهمش را به سرعت بازديد کرد، بهتر است  در تور دبی خود اول از رفتن به بلندترين ساختان جهان شروع کنيد. برج الخليفه اولين مکاني است که توصيه مي‌کنيم آن را ببينيد، پس از آن بهتر است به دبي مال، بزرگ‌ترين مرکز خريد جهان نيز سري بزنيد و از قدم زدن در آن لذت ببريد .

شب هنگام نيز مي‌توانيد بازديدي سريع از چند باشگاه شبانه ساحلي one & Only يا Atlantis the Palm سري بزنيد و کمي به تفريح به پردازيد. البته اگر بخواهيد واقعاً دبي را ببينيد به زمان بيشتري نياز داريد، زيرا اين شهر از محله‌ها و بخش‌هاي مختلف بسياري تشکيل شده است.

دبي مارينا

دبی مارینا

بخش زيباي دبي مارينا که متصل به مجتمع مسکوني ساحلي جميرا، در خط ساحلي خليج فارس واقع شده و محلي براي حضور شهروندان خارجي و توريست‌هاي غربي در دبي است. در اينجا برج‌هاي بزرگ و استثنايي را مشاهده مي‌کنيد که ساخته شده‌اند و فازهاي ساخت و سازي بعدي آن نيز همچنان ادامه دارد. در منطقه دبي مارينا يک مرکز خريد بزرگ به نام دبي مارينا مال وجود دارد که ضمن خريد از آن مي‌توانيد به انواع تفريحات سرگرم کننده بپردازيد. شما از اينجا با استفاده از تاکسي و مترو مي‌توانيد به راحتي به پالم جبل علي (نخل جبل علي) برسيد.

يکي چيزهاي مهمي که بايد درباره دبي بدانيد اين است که مجوز استفاده از مشروبات الکلي در بيشتر مناطق فقط براي هتل‌ها صادر مي‌شود پس طبيعتاً بيشتر جشن‌هاي شبانه در اين هتل‌ها برگزار مي‌شود. در دبي رستوران‌هاي فراواني را مي‌توانيد پيدا کنيد که بهترين غذاها و نوشيدني‌ها را به شما ارائه دهد، حتي درتور دبی  هتل‌ها نيز کيفيت غذاها بي‌نظير است اما به خاطر داشته باشيد که  هزينه خوردن غذا نيز در برخي از رستوران‌هاي خاص اين شهر واقعاً بالاست.

بر دبي Bur Dubai

اينجا يک از محله‌هاي تاريخي شهر دبي واقع در غرب منطقه Dubai Creek است. اين منطقه تاريخي شامل چندين مسجد بزرگ و مناره‌هاي سر به فلک کشيده ايست که از جاي‌جاي بخش "بر" قابل مشاهده است. همچنين مسجد آبي ايرانيان، و تنها معبد هندوها نيز در اين بخش واقع شده است. همچنين وجود خانه‌هاي تاريخي بازسازي شده و يک موزه قديمي و مرکز فرهنگي شيخ محمد از دلايلي است که گردشگران را به اين نقطه از شهر در تور دبي مي‌کشاند و تنها با يک پياده‌روي 10 دقيقه‌اي مي‌توانيد تمام اين امکان تاريخي را نگاه کنيد.

اما دبي حالا به يک شهر بين‌المللي تبديل شده با فرهنگ‌ها و غذاهاي مختلف، غربي که اصلاً احساس حضور در خاورميانه را به شما نمي‌دهد و همين امر نبايد دليلي شود که از بخش عربي آن غافل شويد، ما توصيه مي‌کنيم که حتماً به رستوران‌هاي عربي برويد و غذاهاي آنجا را امتحان کنيد.از اينجا ميتوانيد اطلاعاتي در رابطه با لذيذترين غذاهاي دبي بخوانيد.

فرودگاه دبي

فرودگاه بين‌المللي دبي سومين فرودگاه پر رفت و آمد جهان است که بيش از 145 شرکت هواپيمايي به بيش از 260 مقصد جهان از اينجا سفر مي‌کنند. جاي تعجب نيست زيرا دبي در محلي قرار گرفته که پل ارتباطي بين تمام قاره‌هاي هان محسوب مي‌شود و فقط در سال 2012 بيش از 50 ميليون نفر از طريق اين فرودگاه به مقاصد مختلف جابجا شدند.

همچنين اين فرودگاه ترمينال 3 خود را در سال 2008 افتتاح کرد که تنها براي پروازهاي اختصاصي شرکت  fly emirates  استفاده مي‌شود. شرکتي که حامل پرچم امارات و جز شرکت‌هاي حکومتي دبي محسوب مي‌شود که در سال 1985 راه اندازي شده است.

همچنين از اينجا ميتوانيد اطلاعاتي در رابطه با فري شاپ فرودگاه دبي کسب کنيد.

هتل هاي دبي

دبي به عنوان يکي از مراکز تجارت جهاني داراي تعداد بي‌شماري از هتل‌هاي فراوان است که  انتخاب‌هاي گسترده‌اي را پيش روي شما قرار مي‌دهد. بيشتر هتل‌هاي اين کشور در رده لوکس‌ترين هتل‌هاي جهان قرار دارند و قيمت آنها نيز فوق‌العاده گران است. اما در اين بين هتل‌هاي 3 و4 ستاره زيادي نيز وجود دارد که براي اقامت گردشگران معمولي بسيار مناسب است.

Club Carlson

Radisson Royal Dubai:، اين هتل در يک برج زيباي 51 طبقه ساخته شده  نزديکي خيابان شيخ زايد و خط مترو است و داراي استخرهاي روباز و آب گرم، چند رستوران مختلف است. تعداد اتاق‌هاي آن 471 مورد است که درون هرکدام از آنها امکاناتي از جمله واي فاي، تلويزيون‌ها بزرگ، پرده‌هاي برقي و سيستم روشنايي ديجيتال و امکانات فوق‌العاده ديگري است که اقامت را براي مسافران جذاب‌تر مي‌کند.  

•    قيمت هر شب اقامت در ماه مارس از275 دلار به بالا خواهد بود.

Hilton

Hilton Dubai Creek: در اين هتل 150 اتاق و سوئيت با امکاناتي کامل نظير حمام آب گرم، تلويزيون 32 اينچ صفحه تخت، تختخواب‌هاي بسيار راحت و مبلمان داخل داخلي است. کساني که در سوئيت‌هاي اصلي هتل اقامت کنند ضمن دسترسي به بالکن‌هاي بي‌نظيري که  نماي بازي از دبي را به شما نشان مي‌دهد از خدمات ديگري مانند ترانسفور  رايگان فرودگاهي نيز برخوردار خواهند بود.

•    قيمت هر شب اقامت در ماه مارس از320 دلار به بالا خواهد بود.

Hyatt

Park Hyatt Dubai، اين هتل واقع در بخشي از Dubai creek است که در فاصله 15 دقيقه‌اي بزرگ‌ترين مراکز خريد دبي واقع شده است. اينجا داراي 225 اتاق کامل لوکس، همراه با سرويس کامل اسپا، استخر روباز 25 متري، 4 جکوزي و طراحي الهام گرفته از معماري مراکشي است. از همه مهم‌تري دسترسي آسان از اين هتل به باشگاه قايق‌سواري و گلف دبي است.

تمامي اتاق‌ها بزرگ هستند و داراي بالکن‌هاي وسيع، تلويزيون 42 اينچ تخت، دي‌وي‌دي پلير، امکان ماساژ در اتاق و امکانات ديگري دارد که قيمت آن را کمي بالابرده است. همچنين اين هتل داراي چندين رستوران با غذاهاي براي سبک‌هاي مختلف است.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 540 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Marriott

JW Marriott Marquis Dubai: جديدترين هتل ماريوت دبي که يکي از بزرگ‌ترين هتل‌هاي تازه ساز اين شهر است در خيابان شيخ زايد قرار گرفته و داراي 804 اتاق اقامت، 9 رستوران، 5 بار، چند استخر معمولي و آب گرم است. اتاق‌هاي اين هتل در پيشرفته‌ترين حالت ممکن ساخته شده‌اند و شما مي‌توانيد نور، پرده  و تلويزيون را به روش ديجيتال کنترل کنيد.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 220 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Priority Club

InterContinental Dubai Festival City:: اين هتل معروف در نزديکي دبي کريک و  فرودگاه قرار گرفته است، و داراي 5498 اتاق و سوئيت کاملاً مجهز است. همچنين وجود 4 رستوران معروف، سالن بدن‌سازي، استخر روباز و امکانات آبگرم باعث شده تا جز بهترين هتل‌هاي شهر دبي محسوب شود. همچنين دسترسي سريع به مراکز خريد Crowne Plaza و Festival Centerاز ديگر مزايايي اين هتل است.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 370 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Sheraton Jumeirah Beach Resort:

اين هتل داراي 256 اتاقي است که دسترسي مستقيم به ساحل جميرا دارد و در جنوب منطقه پر رفت و آمد دبي مارينا واقع شده است.  همچنين اين هتل داراي امکانات فراواني چون اسپا، استخر، حمام ترکي، باغ نخل، مرکز تناسب اندام است.

همچنين در اتاق شما امکانات قابل ملاحظه‌اي از جمله تخت خواب Sheraton Sweet، قهوه و چاي ساز، تلويزيون  ال سي دي  است.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 450 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Starwood

اين هتل ساخته شده در خط ساحلي Mina Seyahi داراي 220 اتاق شگفت انگيز، با امکانات آرايشي، تختخواب‌هاي لوس و نماي اقيانوس است. اين هتل داراي ساحل خصوصي، 4 زمين تنيس، استخر، رستوران با نواختن موسيقي زنده، مرکز تناسب اندام و تمامي امکانات براي ورزش‌هاي مختلف آبي است. اين هتل يک‌بار در سال 2012 به طور کامل بازسازي شده است.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه فوريه از 490 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Burj Al Arab

برج العرب معروف‌ترين هتل دبي است. ساخته شده در روي آب که با يک جاده باريک به ساحل متصل مي‌شود و با الهام از بادبان قايق‌هاي قديمي عربي ساخته شده است. اين هتل داراي 220 اتاق دوبلکس کاملاً مبله و يک جکوزي در هر اتاق است.

رستوران‌هاي متفاوتي در اين هتل مي‌تواند جز گزينه‌هاي شما باشد از جمله  Al Iwan و  Al Mahara که هرکدام داراي يک آکواريوم زيبا هستند و رستوران‌هاي ديگري چون l Muntaha, Bab Al Yam, Juna Lounge, Junsui, Majlis Al Bahar, Sahn Eddar و Skyview Bar که در بالاترين قسمت برج قرارگرفته و نماي فوق‌العاده از خليج فارس و شهر دبي را پيش چشم شما قرار مي‌دهد.

•    قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 1835 دلار به بالا شروع مي‌شود.

Jumeirah Emirates Towers:

اين برج‌هاي دوقلوي زيبا در کنار خيابان شيخ زايد و نزديکي مرکز تجارت جهاني دبي، مرکز کنفرانس بين‌المللي و در نزديکي مترو قرار گرفته است  که يکي از محبوب‌ترين محل اقامت  براي مسافران به شمار مي‌روند. اين هتل داراي 400 اتاق فول امکانات است. همچنين هتل داراي 15 رستوران مختلف، کافه ، استخر روباز و آب گرم است.

قيمت هر شب اقامت در اين هتل در ماه مارس از 370 دلار به بالا شروع مي‌شود.

همچنين بخوانيد:

هتل هاي دبي

روزهاي تعطيل دبي

شهربازي دبي

قوانين رانندگي در دبي

واحد پول دبی

معرفی بهترین موزه های شهر دبی