بالی جایی که به جزیره خدایان معروف است و یکی از پربازدیدترین مکان ها و جاذبه قوی گردشگری آن معبد تانالوت می باشد که به معبد لوط هم شناخته می شود. معبدی زیبا برفراز صخره ای در میان آبهای خروشان در جنوب غربی سواحل جزیره بالی و در ۴۰ کیلومتری این جزیره  که سالانه هزاران توریست برای دیدن آن به بالی می روند. شاید در ظاهر معبد تانالوت مخوف و ترسناک به نظر بیاید ولی در عین حال جذاب و دیدنی است. این معبد یکی از معابد ۷ دریای بالی می باشد که مکانی رویایی برای عکاسی به شمار می آید. تنها زمانی که اقیانوس آرام و سطح آب پایین است توریست ها اجازه ورود به معبد را دارند و در زمان هایی که آب اقیانوس بالا می آید، تخته سنگی که معبد روی آن قرار دارد تا مقدار زیادی زیر آب می رود.

این مکان توریستی که متعلق به هندوها است مرکزی برای تفریح و خوش گذرانی توریست ها نیز فراهم کرده مانند رستوران، فروشگاه، پارک مرکزی و مکانی برای برپایی مراسم رقص و پای کوبی 

گفته می شود این مکان پربازدید و جاذبه گردشگری زیبا را فردی به نام دنگ هیانگ نیارتا در حدود قرن 15 میلادی در حال پیمودن سواحل جنوبی بالی  برای استراحت انتخاب کرده و همانجا تصمیم بر ساخت این بنا  به عنوان معبدی هندو برای پرستش خدای دریا گرفته است. در رابطه با این معبد که بسیار مورد احترام پیروان هندوها است افسانه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها وجود مار غول آسایی در میان اقیانوس هند است که وظیفه نگهداری و حفاظت از این معبد را دارد که روح های خبیث را از این معبد دور کند.

دیدن غروب خورشید در این مکان بسیار تماشایی و دیدنی است که بسیاری از گردشگران را به اینجا می کشاند. در حال حاضر به دلیل زیان های که توسط گردشگران خارجی به این معبد وارد شده تنها افراد بومی بالی اجازه ورود به آن را دارند.البته لازم به ذکر است که همچنان توریست های بیشماری برای دیدن نمای بیرونی این معبد و زیبایی های اطراف آن به این جزیره سفر می کنند.

ازتفریحات و سرگرمی های معبد تانالوت می توان به عکاسی، خرید ، اسب سواری ، تماشای رقص آتش و... اشاره کرد.

برای اطلاع از تورهای بالی این جزیره جذاب و زیبا با ما در صفحه لست تورز همراه باشید .

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@