تحصیلات بخش اعظم و تعیین کننده زندگی افراد را شامل می‌شود و چه‌بهتر است که برای آن به‌درستی برنامه‌ریزی کرد. پس از افزایش شمار افرادی که قصد پیگیری تحصیلات خود را در کانادا دارند؛ موضوع مهمی که اهمیت یافته راحت‌ترین راه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. مهاجرت از طریق تحصیل خود یکی از راه‌های آسان مهاجرت به کانادا به‌حساب می‌آید حال ما در آفیشیال ملکپور در پی ارائه راه‌هایی سهل برای مهاجرت از طریق تحصیل هستیم. مادامی‌که متقاضی تحصیل در کانادا هستید و سهولت مهاجرت از طریق تحصیل برای شما اهمیت دارد می‌توانید آفیشیال ملکپور را در این مقاله همراهی کنید و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام با آفیشیال ملکپور تماس تلفنی برقرار کرده و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا چه مراحلی دارد؟

بدون شک مهاجرت پروسه‌ای پیچیده‌ای است و بسته به شرایط متقاضی و راه انتخابی او می‌توان از شدت پیچیدگی و سختی آن کاست. افراد با توجه به شرایط خود مهاجرت را انتخاب می‌کنند و این روشن است که می‌خواهند ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب کنند. مهاجرت به هر طریقی که باشد به طبع نیازمند داشتن شرایط و مدارک و طی کردن مراحلی خواهد بود؛ ازاین‌رو ما در آفیشیال ملکپور به بررسی مدارک و مراحل این راه پرداخته‌ایم؛ ازآنجایی ‌که کانادا کشوری است که در آن دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دانشگاه‌های کانادا مورد استفاده است متقاضیان در مرحله نخست و پیش از مهاجرت تحصیلی باید دریکی از این زبان‌ها مهارت کافی و مدرک زبان را کسب کنند. داشتن مدرک زبان را می‌بایست یکی از اولین قدم‌ها و مراحل مهاجرت تحصیلی به‌حساب آورد چرا که باید از قبل مدرک آن را اخذ کرده باشید و هنگام اقدام به مهاجرت آن را ضمیمه مدارک خود قرار دهید. به‌هرحال داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6 و بالاتر باعث افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی خواهد شد. در گام‌های بعدی نوبت به آماده‌سازی مدارک تحصیلی می‌رسد. در این مرحله تمامی مدارک پیشین تحصیلی به‌طور صحیح ترجمه و کپی شده باشند. در مراحل بعدی که دانشجو محل تحصیل خود را انتخاب کرد و رشته مدنظر خود را برگزید با توجه به نکات و الزاماتی که در سایت دانشگاه مذکور آمده است بار دیگر رزومه و مدارک خود را چک کند چراکه برخی مدارک و الزامات مختص یک رشته خاص خواهند بود. پس از ارسال مدارک در موعد مقررشده در بخش تقویم تحصیلی سایت دانشگاه در راستای اخذ پذیرش اقدام به عمل می‌آید. پذیرش دانشگاه پس از بررسی مدارک نسبت به اعلام احتمالی مصاحبه یا آزمون ورودی اقدام می‌کند و در صورت قبولی متقاضی نامه پذیرش از طریق ایمیل برای او فرستاده می‌شود. پس از در دست داشتن نامه پذیرش در مرحله بعد متقاضی راحت‌ترین راه مهاجرت تحصیلی به کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام می‌دهد. پس از اخذ ویزا و ورود به کشور مدرک دیگری که در آفیشیال ملکپور به آن اشاره می‌کنیم  و برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کانادا موردنیاز است اجازه تحصیل خواهد بود. اجازه تحصیل با ویزای تحصیلی تفاوت دارد و این مجوز در راستای بهره‌مندی دانشجوی و دانش‌آموز بین مللی از سیستم آموزشی کانادا اخذ می‌شود. در نهایت دانشجو می‌تواند در دانشگاه موردنظر خود در کانادا تحصیل کند.

جدید قوانین تحصیل در کانادا را می توانید در این وبسایت مطالعه کنید:

https://officialmalekpour.net/

 

 

 

راحت ترین راه تحصیل در مدارس کانادا

یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت تحصیلی برای ورود دانش آموزان به سیستم آموزشی کانادا مهاجرت این دسته از افراد به‌واسطه اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای دانش آموزی است. دانش آموزان متقاضی تحصیل در کانادا که سنی پایین‌تر از سن قانونی 18 سال دارند با همراهی پدر یا مادر و یا حتی یک قیم قانونی که سرپرستی آنها را برعهده‌گرفته است می‌توانند در این راستا اقدام کنند. این دانش آموزان متقاضی تحصیل در کانادا ابتدا می‌بایست از مدرسه‌ای در کانادا پذیرش بگیرند امکان تحصیل دانش آموزان بین‌المللی در مدارس دولتی و خصوصی کانادا امکان‌پذیر است. هزینه حدودی تحصیل در مدارس کانادا برای دانش آموزان در حدود 27,000 دلار کانادا خواهد بود. همراهی والدین با دانش آموزان در این راه بواسطه اخذ ویزای توریستی یا ویزای گاردین امکان پذیر است چرا که دانش آموزان زیر 18 سال حتما باید همراه خود سرپرست یا قیم قانونی معرفی کنند. آفیشیال ملکپور لازم می داند که به شرایط سرپرست دانش آموز در صورتی که فردی غیر از والدین او باشد اشاره کند: فرد مذکور سنی بالاتر از 19 سال دشته باشد و  دارای حس مسئولیت نسبت به دانش آموز باشد و بعلاوه مهمترین قسمت که آفیشیال ملکپور به آن اشاره می نماید دارا بودن اقامت دائم کانادا برای فرد می باشد و حتی محل زندگی او هم می بایست در شهری باشد که مدرسه دانش آموزدر آن قرار دارد.

 

راحت ترین راه تحصیل در دانشگاه های کانادا

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کانادا به نسبت کشورهای اروپایی با سهولت بیشتری همراه است دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور می‌توانند راحت‌ترین راه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را برگزینند. دانشجویان با رزومه قوی و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی به‌راحتی می‌توانند از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرند البته آفیشیال ملکپور این نکته را لازم به ذکر می داند که برخی دانشگاه‌ها با توجه به رشته درخواستی از دانشجویان آزمون ورودی و مصاحبه به عمل می‌آورند و درصورتی‌که دانشجو از سطح علمی خوبی در رشته خود و یا حتی به‌صورت عمومی برخوردار باشد، شانس بیشتری برای پذیرش خواهد داشت. دانشجویان ممتاز و دانشجویانی که تمکن مالی خود و یا حامی خود را ارائه می‌کنند، می‌توانند از این راه به‌عنوان راحت‌ترین راه برای مهاجرت تحصیلی یاد کنند. روشی دیگر که در اینجا آفیشیال ملکپور به آن اشاره می کند این است که می‌توان به‌عنوان راحت‌ترین راه مهاجرت تحصیلی هم از آن یادکرد این است که نیاز به مدرک زبان برای پذیرش نباشد. در این روش که کشور کانادا برای جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی ممکن کرده است، پذیرش بدون مدرک زبان است. همان‌گونه که مطلعید اخذ مدرک زبان وقت‌گیر خواهد بود و ممکن است باعث ایجاد وقفه در پروسه مهاجرت تحصیلی ایجاد شود. ازاین‌رو دانشجویان می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شوند تنها با این شرط که دوره‌های زبان را در کالج و یا دانشگاه مدنظر خود سپری کنند.

راحت ترین راه اخذ اقامت با مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان‌گونه که واضح است اکثر افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند قصد اخذ اقامت این کشور را دارند و می‌خواهند با توجه به شرایط خود راحت‌ترین راه را انتخاب کنند و به این مهم دست بیابند. در کل مهاجرت تحصیلی به‌تنهایی یکی از راه‌های راحت مهاجرت محسوب می‌شود. دانشجویان که ویزای تحصیلی اخذ کرده‌اند پس از پایان تحصیلات خود اجازه دارند مدتی برابر با طول زمان تحصیل خود در کانادا بمانند  و به کاریابی بپردازند و از طرفی کاریابی در کانادا با سهولت همراه است. دانشجو به‌راحتی می‌تواند کار پیدا کند و مشغول بکار شود حال آفیشیال ملکپور به نکته ای مهم در اینجا اشاره می‌کند که ویزای تحصیلی قابلیتی مبنی بر بدل شدن به‌نوعی دیگر از ویزا را دارد. بنابراین ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر می‌کند و فرد پس از نشان دادن شایستگی خود در اخذ اقامت دائم پس از 6 سال از اخذ ویزای اولیه که ویزای تحصیلی بوده و با تمدید هرساله ویزای کار خود می‌تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند. آفیشیال ملکپور اضافه می‌کند که این پروسه فرآیندی کاملاً قانونی است و می‌توان به‌عنوان راحت‌ترین راه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و اخذ اقامت به آن اشاره کرد.