دیدنی گرجستان تفلیس : شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان، همینطور بزرگترین شهر در قسمت شرقی اروپا میباشد. در اواسط قرن 5ام میلادی تفلیس بوسیله واختانگ یکم امورات خود را میگذراند، وی نام این شهر را به خاطر داشتن چشمه های بسیار زیاد آب گرم تبلیسی به معنای گرم گذاشت. تفلیس در زمستان آب و هوایی کمی سرد و تابستان های گرمی دارد. اکنون برای شما چند مورد از دیدنی گرجستان تفلیس را شرح معرفی میکنیم :

دیدنی گرجستان تفلیس

میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس

یکی از مهم ترین دیدنی گرجستان تفلیس خیابان مرکزی روستاولی بوده که پیش از این به آن گلوینی میگفتند و به دلیل احترام به شاعر معروف شوتا روستاولی نام این خیابان را به روستاولی تغییر دادند. این خیابان یک و نیم کیلومتری، از تاویسوپلیا شروع شده و تا خیابان مترو کوستاوا میرسد. در این خیابان مهم مراکز دولتی و جاذبه های بسیار مهمی میباشد مثل پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان.

 

دریاچه لیسی تفلیس

این دریاچه که عمق آن چهار متر میباشد بعد از هر باران پر شده و بالا می آید. میتوان گفت در فصل های بهار بیشترین مقدار از آب را دارد. توریست های تور گرجستان اگر به پرورش ماهی علاقه مند هستند، دریاچه شور لیسی تفلیس بهترین مکان برای آن هاست.

محله حمامها تفلیس

این محله یکی از مکانهای قدیمی و تاریخی در شهر تفلیس، در کنار رودخانه کورا میباشد. محله حمامها تفلیس، به خاطر چشمه های آب گرمی که تفلیس داشته بوجود آمده. در این منطقه شما میتوانید بیشترین تعداد از جشمه های آب کرم را ببینید. بیشتر مردم این منطقه و تفلیس، جشن ها و مراسمات خود را در محله حمامها تفلیس برگزار میکنند. گفته شده در زمان گذشته پادشاه کارتل یا همان واختانگ گرگاسالی که بسیار به گرگ سر معروف بود، در قرن پنجم و بوسیله پیدایش این چشمه های معدنی به این محل علاقه مند شده و همین سبب ایجاد شهر تفلیس شده است.

پارک آبی آکوا تفلیس

این پارک ساخته شده در سال 2006 بوده و یکی از بهترین جاذبه های توریستی شخر تفلیس است. در پارک آبی آکوا تفلیس شما میتوانید سرسره های آبی هیجان انگیز و بلند، استخر های بزرگ و مختلف و انواع بازی ها را در این پارک مشاهده کنید. اگر میخواهید در بهترین زمان ممکن از این پارک دیدنی گرجستان تفلیس بازدید داشته باشید، اواسط خرداد تا اواسط ماه مهر بهترینزمان برای استفاده از آن میباشد. تقریبا ورودی این پارک به پول کشور خودمان پانزده هزار تومان بوده و از نه صبح تا پنج عصر قابل استفاده میباشد.

کلیسای صخره ای تفلیس

این کلیسای عجیب و غریب در تفلیس به کلیسای کاتسخی معروف است. بعد از ترمیم های لازم برای کلیسای صخره ای تفلیس، یکی از راهب های گرجی از کلیسای ارتدوکس در این کلیسا زندگی میکند. اکنون شاید از خود بپرسید چرا عجیب و غریب ؟ به این دلیل که این کلیسیا روی یک صخره چهل متری واقع شده و هیچکس تاکنون پی نبرده که چطور این ستون تاکنون توانسته این کلیسا را تحمل کند

پارک تفریحی ریکه تفلیس

یکی از مکان هایی که حتما باید از دیدنی گرجستان تفلیس دیدن کنید، پارک ریکه تفلیس میباشد. این پارک بوسیله پل صلح به محله شهر قدیمی دسترسی پیدا کرده و همنیطور شما میتوانید با استفاده از تله کابین به پارک رسیده و از قلعه نارلیکا هم بازدید داشته باشید. بهترین زمان برای دیدن از این پارک، تابستان هاست که مراسماتی مثل رقص آب به همراه موسیقی و تورپردازی اجرا میشود.

پل صلح تفلیس

گرجستان برای وصل کردن قسمت های قدیمی و جدید در شهر تفلیس، یک پل بوسیله یک طراح ایتالیایی ساخت که روی رودخانه کورا قرار داشته و دویست متر مساحت دارد. برای روشنایی پل صلح تفلیس در شب، از 1210 بسته نورانی و 6050 چراغ ال ای دی استفاده شده که چه از دور و چه از نزدیک، یکی از بهترین منظره ها را پیش روی خود خواهید داشت.