دمای هوای تفلیس گرجستان : نمیتوان فصل خاصی را برای خلوتی و یا شلوغ از گردشگران برای گرجستان تعیین کرد. این کشور در هر فصل از سال زیبا مملو از توریست ها و گردشگران تور گرجستان بوده. تفلیس، پایتخت گرجستان معمولا تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی سرد دارد. اما با این حال، سفر به این شهر در هر فصل از سال لذت بخش بوده و جذاب است. با لست تورز در ادامه همراه باشید تا دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل های مختلف را بدانید و بهترین زمان سفر به آن را انتخاب کنید.

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل بهار

یکی از زیباترین فصل های گرجستان، بهار است. در این فصل شما زیباترین صحنه از گرجستان را خواهید که همه جا سبز و پر گل است. دمای هوای تفلیس گرجستان در این فصل نه بسیار سرد و نه بسیار گرم است. ممکن است در اواخر این فصل شاهد باران های پی در پی باشید به خصوص از یازده اردیبهشت تا دهم خرداد ماه که از پرباران ترین روزهاست. به همین خاطر چتر و لباس لازم به همراه خود داشته باشید. بهترین زمان سفر به تفلیس گرجستان در فصل بهار از ده اسفند تا ده خرداد است یعنی از ماه مارچ تا ماه می.

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل بهار

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل تابستان

دمای هوای تفلیس در این فصل از سال بین بیست تا سی درجه سانتی گراد است. تفلیس نیز در این فصل گرمایی خوب و مناسب دارد. بین یازدهم خرداد تا نهم شهریور یعنی بین ماه های ژوئن تا آگوست، توریست ها و گردشگران بسیاری با تور گرجستان سفر کرده و اقامتگاه ها مملو از توریست می شوند. سواحل و مناطق سواحلی نیز سطح رطوبت بالایی دارند.

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل تابستان

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل پاییز

از دهم شهریور تا نهم آذر ماه که برابر با سپتامبر تا نوامبر است، پاییز با بارش های بسیار و درختان سرخ و زرد خود، خیابان های تفلیس را می پوشاند. پاییز یکی از پر باران ترین فصل های سال در گرجستان بوده. بنابراین اگر در این فصل از سال به گرجستان سفر می کنید، حتما لباس های مناسب چتر به همراه داشته باشید. همینطور در این فصل، در ماه اکتبر، هوا بارانی تر و سردتر می شود.

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل پاییز

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل زمستان

زمستان های گرجستان بسیار سرد و برفی است. تاجایی که ممکن است دما هوا دو تا شش درجه سانتی گراد و حتی شب ها به زیر صفر برسد! زمستان ها در گرجستان از دهم آذر یعنی دسامبر شروع شده و تا نهم اسفند ماه فوریه به پایان میرسد. سفر به گرجستان در زمستان بیشتر برای افرادی مناسب است که علاقه مند به ورزش های زمستانی هستند مثل اسکی.

دمای هوای تفلیس گرجستان در فصل زمستان