دریاچه های اطراف تهران : دریاچه های زیادی اطراف تهران نیست تنها دریاچه های سد امیراکبیر،لتیان و دریاچه تار از دریاچه های اطراف تهران هستند که هرکدام را برای شما معرفی میکنیم. دریاچه سد لتیان، که منبع اصلی 30% از آب تهران میباشد روی رودخانه ججرود در قسمت شمال شرقی تهران واقع میباشد. دریاچه لتیان که در زمان های قدیم فرحناز نام داشت، به علت اعتراض جمعی از مردم لواسانات به اسم لتیان تغییر یافت. شاید دلیل نام گذاری این دریاچه به لتیان، روستایی به اسم لتیان بوده که زیرآب رفته و فاصله بسیار کمی با دیواره سد داشته. بعد از زیر آب رفتن این روستا حدود پنجاه سال قبل ببرای تامین کردن آب آشامیدنی شهر تهران این سد در کنار رود جاجرود ساخته شد و موجب ایجاد یک دریاچه بسیار زیبا در قسمت جنوبی این سد شد. اکنون این دریاچه به خاطر آب و هوای خوبی که دارد مقصد بسیاری از طبیعت گردهاست.

دریاچه های اطراف تهران

دریاچه سد امیرکبیر

این دریاچه سد نیز در راه جاده کرج به چالوس بوده که مکان بسیار مهمی برای پرورش دادن ماهی هایی مثل قزل آلاهای رنگین کمان و خال قرمز میباشد. همینطور امکانات تفریحی نیز بر روی این سد موجود میباشد مثل قایق سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری. همین امکانات تفریحی موجب شده تا بسیاری از مسافران که قصد سفر به شمال کشور را دارند مدت زمان کوتاهی را نیز در کنار این سد بگذرانند. دریاچه سد امیرکبیر نیز مثل دریاچه سد لتیان که یکی از دریاچه های اطراف تهران میباشد قسمتی از آب آشامیدنی پایتخت را تامین میکند. همینطور این سد دارای ویژگی انرژی برقابی بوده و اولین سد چند منظوره در ایران میباشد.

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه تار

این دریاچه فوق العاده و عجیب که به فهرست آثار طبیعی ایران اضافه شده در قسمت شرقی کوه های دماوند قرار داشته و به مکانی توریستی تبدیل شده است. چرا که آب و هوای دریاچه در بیشتر فصل ها معمولی رو به سرد بوده و آب شیرین دارد. توریست ها و گردشگران تور دماوند در ماه خرداد از این دریاچه بازدید میکنند که میتوان گفت بهترین زمان برای سفر به دریاچه است. اگر از دریاچه تا دیدن کرده باشید احتمالا بوته های آویشن را دیده اید، تنها پوشش گیاهی اطراف این دریاچه بوته آویشن بوده اما همین بوته ها نیز به خاطر فرسوده شدن خاک کمتر دیده میشوند. دریاچه تار ماهی هایی مثل زردک و قزل آلای خال قرمز دارد. 

دریاچه تار