دره پلدار آنتالیا : یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در شهر آنتالیا، همین دره پلدار است. این دره با طبیعت باصفا و آثار باستانی که داشته، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی آنتالیا شناخته میشود. دره پلدار آنتالیا برای توریست ها و گردشگران طبیعت دوست تور آنتالیا و علاقه مندان به آثار باستانی و تاریخی میتواند گزینه خوبی برای گشت و گذار و تفریح باشد. این دره زیبا و دیدنی، در قسمت شمال شرقی آنتالیا، منطقه های تاشاگیل و بش کوناک قرار دارد. در این دره پل رومی اولوک، روی کانیون و پل بوگروم، با معماری بی نظیر و زیبای خودش، روی رودخانه کوجارده قرار داشته، همینطور در همین دره میتوانید آثاری از کلیسای خرابه کوچکی که به دوران قرن 17ام مربوط میشود، همینطور قنات ها و برج بلند پادگان هفتصد متری را ببینید.

دره پلدار آنتالیا

جاذبه ها و امکانات دره پلدار آنتالیا

برای دیدن و گشت و گذار در این دره، نکاتی هست که توریست ها و گردشگران تور آنتالیا باید بدانند، اول اینکه باید انتظار یک کوه نوردی و سنگ نوردی را برای دیدن سلگه باستانی از طریق کوهپیمایی داشته باشند! همینطور اگر اهل طبیعت گردی و کمپ زدن هستند، میتوانند با به همراه داشتن لوازم کمپینگ در کوه های دده گول اطراق کرده و حتی در رودخانه تنی به آب بزنند. در پارک ملی این دره، که نزدیک به رود بوده، رستوران های خوب با انواع غذاهای دریایی وحود دارد. اهل کوه نوردی که باشید، نمیتوانید صعود به قله کوهستانی دده گول را از دست بدهید! این کوه پیمایی را تجربه کرده و از مناظر زیبایی که اطرافتان هست لذت ببرید. قایق سواری در رودخانه دره پلدار آنتالیا نیز یکی از تفریحات محبوب در این منطقه است که مورد استقبال توریست ها و گردشگران تور آنتالیا قرار میگیرد.

جاذبه ها و امکانات دره پلدار آنتالیا

راه های رسیدن به دره پلدار آنتالیا

این دره، حتی مسیر رسیدن اش هم جذاب و دیدنی است. برای رسیدن به این دره باید از جاده ای گذر کنید که رودخانه ها کوهستانی با جنگل ها و آبشارهای بلند اطراف آن را قرا گرفته اند. بعد از این جاده به پارک ملی کورپولو کانیون و سپس به دره پلدار آنتالیا خواهید رسید. همینطور برای رسیدن به رودخانه باید چهارده کیلومتر بپیمایید.