زیبایی طبیعی خیره کننده، مکان های تاریخی و باستان شناسی منحصر به فرد،بهبود در صنعت هتل داری و زیرساخت توریستی و یک سنت میهمان نوازی و قیمت رقابتی با کشورهای اطراف، باعث شد که ترکیه موارد زیادی برای عرضه در بازدید از این کشور را داشته باشد. بنابراین، تعجب آور نیست که این کشور به تازگی یکی از مقاصد گردشگری محبوب ترین در جهان تبدیل شده است. سواحل آن ، بنادر، جزایر تابستان طولانی به مدت هشت ماه در برخی از مناطق. کوه های با شکوه و دره ها، دریاچه ها، رودخانه ها، آبشارها مناسب برای گردشگری و ورزش در زمستان و تابستان از همه نوع است.
آب و هوا در ترکیه
با توجه به جغرافیای متنوع ترکیه، که می تواند چهار اقلیم های مختلف در هر یک روز را تجربه کنند. مناطق ساحلی ترکیه هم مرز با دریای اژه و مدیترانه آب و هوای مدیترانه ای و معتدل با تابستانهای گرم و معتدل سرد، زمستان های مرطوب مناطق ساحلی هم مرز با دریای سیاه آب و هوای اقیانوسی معتدل با آب گرم، تابستان های مرطوب و سرد ، زمستان های مرطوب در ساحل دریای سیاه ترکیه بیشترین میزان بارش را دارد و تنها منطقه از ترکیه است که دریافت بارش بالا در سراسر سال را داراست. مناطق ساحلی هم مرز با دریای مرمره، که متصل به دریای اژه و دریای سیاه و سفید است ،نیز آب و هوای انتقالی بین آب و هوای مدیترانه ای و معتدل و آب و هوای اقیانوسی معتدل با آب گرم ، تابستان نسبتا خشک و خنک به سرد را دارد. برف در مناطق ساحلی دریای مرمره و دریای سیاه تقریبا در هر زمستان می بارد اما معمولا در کمتر از چند روز ذوب می شود. با این حال برف در مناطق ساحلی دریای اژه در مناطق ساحلی دریای مدیترانه بسیار نادر است.

موقعیت جغرافیایی ترکیه
کشور مستطیل شکل در سه طرف توسط سه دریاها مختلف احاطه شده است. یک جمهوری پارلمانی در اوراسیا، که تا حد زیادی در غرب آسیا قرار گرفته است، وبخش کوچکی از شرق ترکیه در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. ترکیه توسط هشت کشور هم مرز سوریه و عراق به سمت جنوب. ایران، ارمنستان، آذربایجان و نخجوان به شرق؛ گرجستان به شمال شرق؛ بلغارستان در شمال غرب؛ و یونان به غرب است. دریای سیاه به سمت شمال، دریای مدیترانه در جنوب، و دریای اژه در غرب. بسفر، دریای مرمره و تنگه داردانل (که با هم به صورت تنگه ترکی) علامت گذاری مرز بین تراکیه و آناتولی؛ (اروپا و آسیا) است. ترکیه در تقاطع اروپا و آسیا جدا از یک کشور از اهمیت ژئواستراتژیک قابل توجهی برخوردار می باشد. 
تاریخ ترکیه
از اواخر قرن 13، عثمانی آناتولی متحده و امپراتوری با شامل شدن قسمت های بسیاری از جنوب شرقی اروپا، آسیای غربی و شمال آفریقا به یک قدرت بزرگ در اوراسیا و آفریقا در طول اوایل دوره مدرن تبدیل شد. امپراتوری در اوج قدرت خود بین قرن 15 و 17 به خصوص در طول سالهای 1520-1566 در زمان سلطنت سلیمان رسید. جنگ استقلال ترکیه نیز در بین سالهای (1919-1922)،توسط مصطفی کمال آتاتورک و همکارانش در آناتولی آغاز شد، و در سال 1923 منجر به استقرار جمهوری مدرن ترکیه، با آتاتورک به عنوان اولین رئيس جمهور آن شد. ترکیه پس از تبدیل شدن به یکی از اولین اعضای شورای اروپا در سال 1949، عضو دیپلم EEC در 1963 شد،وبه اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا در سال 1995 پیوست و مذاکرات عضویت کامل با اتحادیه اروپا در سال 2005 دوران رو به رشد ترکیه آغاز شد و در اقتصاد و طرح های دیپلماتیک به رسمیت شناخته شدو به عنوان یک قدرت منطقه ای منجر شد.
اکوسیستم ترکیه
اکوسیستم فوق العاده و تنوع زیستگاه در ترکیه تنوع گونه های قابل توجهی تولید کرده است تعداد گونه های جانوری در کل اروپا در حدود 000،60 است در حالی که در ترکیه بیش از 000،گونه وجود دارد،  40 پارک ملی، 189 پارک طبیعت، 31 مناطق حفظ طبیعت، 80 مناطق حفاظت حیات وحش و 109 آثار تاریخی طبیعت در ترکیه مانند گالیپولی شبه جزیره تاریخی، پارک ملی کوه نمرود، و .. وجود دارد. 
جمعیت ترکیه
جمعیت کشور ترکیه درسال 2011 74.7 میلیون نفر برآورد شده است.
دین
اسلام دین غالب ترکیه با 99.8 درصد از جمعیت است که به عنوان مسلمان ثبت شده است (هر چند برخی منابع به یک برآورد کمی پایین تر از 96.4 درصد اشاره می کنند) با فرقه محبوب مکتب حنفی اهل سنت است. در پایان اگر علاقمند به سفر به ترکیه و تور ترکیه میباشید از منوهای سمت راست صفحه اصلی سایت لست تورز میتوانید به منو تور ترکیه و شهرهای زیر مجموعه آن برای مثال تور استانبول و یا تور آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه دسترسی پیدا کنید و با مشاهده پکیجهای آژانسهای مسافرتی با شماره تماس آن آژانس که با رنگ قرمز مشخص شده است تماس بگیرید.