خیابان نظامی باکو : اگر به خیابان گردی و پیاده روی علاقه مند هستید، خیابان نظامی باکو، یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و همینطور خرید است! این خیابان که تاریخچه آن به 1864 برمیگردد، نام خود را از شاعر، نظامی گنجوی گرفته. درزمان های قدیم، این خیابان از غرب تا شرق شهر ادامه داشته و از خیابان های عبدالله مصطفی و منطقه های کوهستانی شهر تا خیابان ثابت، بنای یادبود شاه اسماعیل اول کشیده شده بود. در این خیابان معروف، انواع مغازه ها، بانک ها و همینطور سفارت های آلمان، هلند، اتریش و نروژ قرار دارند. خیابان نظامی یکی از گرانترین خیابان های جهان بوده و کمتر توریست و گردشگر تور باکو به خاطر خرید از آن دیدن می کند.

خیابان نظامی باکو

مراکز تجاری و تفریحی خیابان نظامی باکو

از آن جایی که این خیابان مثل دیگر خیابان های معروف در جهان مثل خیابان های نیویورک و پاریس شهرت جهانی داشته، مغازه ها و فروشگاه های بسیاری در زمینه های مختلف در آن بوجود آمده اند. از مغازه های لباس فروشی از برندهای معمولی گرفته تا برندهای معروف، فروشگاه های هدایا و سوغاتی، سوپرمارکت ها، رستوران و کافه های خوب، هتل های معروف و گران، و همینطور مراکز خریدی مثل مرکز خری ام یو ام در خیابان نظامی قرار داشته، همینطور دکوراسیون و نورپردازی بسیار زیبا، باعث جذب توریست ها و گردشگران بسیاری از تور باکو می شود.

مراکز تجاری و تفریحی خیابان نظامی باکو

خیابان نظامی باکو در زمان های قدیم

این خیابان که در ابتدا ترگوایا شناخته می شد، در زمان های قدیم مرکز تجاری شهر باکو بود. در طول سال های بین 1868 تا 1966، مغازه ها، مکان های مختلف و ... در این آن ساخته شدند. حدود سال 1888 بود که مغازه های بسیار و مختلفی مثل مغازه های شیرینی پزی، مواد غذایی و هتل های در این خیابان شروع به فعالیت کردند. بعد از سال ها در سال 1925 این خیابان به خاطر شاعر بزرگ محمد فضولی، به همین نام تغییر یافت. در آخر سال 1962، نام این خیابان به نظامی تغییر پیدا کرد.

خیابان نظامی باکو در زمان های قدیم

دسترسی های نزدیک به خیابان نظامی باکو

نزدیک ترین ایستگاه های به این خیابان برای توریست ها و گردشگران تور باکو، ایستگاه های مترو ساحل و 28 می هستند.