خیابان شاردنی تفلیس : یکی از زیباترین و بهترین خیابان های شهر تفلیس گرجستان، خیابان شاردنی است. خیابان شاردنی از میدان تفلیس شروع شده و تا انتهای خیابان سیونی کشیده شده است. این خیابان پیاده رو داشته و در هر دو سمت خود دارای رستوران های لوکس، کافه های دنج و کلاب های فوق العاده در تفلیس می باشد. توریست ها و گردشگران تور گرجستان از پیاده روی و گشت و گذار در این خیابان بسیار سرگرم و خوشحال خواهند شد. خیابان شاردنی تفلیس به مرکز شهر قدیمی تفلیس نزدیک بوده و همینطور روبروی رستوران معروف سامیکیتنو و کلیسا متخی قرار دارد. این خیابان بیشتر از ساعت ده شب تا نزدیک ها صبح همیشه شلوغ بوده و روزهای روشن چندان رونقی ندارد. همینطور بسیاری از مغازه ها و کافه بارهای آن در روز بسته هستند. 

خیابان شاردنی تفلیس

دلیل نام گذاری این خیابان تفلیس به اسم شاردنی

خیابان شاردنی تفلیس عرض زیادی نداشته و بسیار زیبا سنگفرش شده است. اسم این خیابان توریستی گرجستان به خاطر احترام به گردشگر معروف فرانسوی که به شهر تفلیس، پایتخت گرجستان سفر کرده بود، شاردن گذاشتند اما در تلفظ به زبان گرجی به آن شاردنی می گویند. 

دلیل نام گذاری این خیابان تفلیس به اسم شاردنی

رستوران ها و کافه های معروف خیابان شاردنی تفلیس

توریست ها و گردشگران شکموی تور لحظه آخری گرجستان میتوانند در هر دو سمت این خیابان تفلیس انواع کافه بارها، رستوران ها، مغازه های صنایع دستی و سوغاتی گرجستان را از پیدا کنند. وارد هر بار این خیابان نشوید! چرا که بعضی از آن ها مشروبات الکلی بسیار گرانی دارند. بسیاری از توریست ها و گردشگران این موضوع را نمیدانند و بدون اینکه از هزینه بالای آن ها خبر داشته باشند، برای خود سفارش میدهد. بهتر است که ابتدا قیمت آن را پرسیده و سپس سفارش دهید. بسیاری از رستوران ها، کافه بارها و یا رستوران های محلی این خیابان تا نزدیک به صبح باز بوده و از تمام مردم محلی و توریست های خارجی پذیرایی می کنند. کافه بارهای این خیابان انواع چای، قهوه، آبمیوه، قلیان و دیگر نوشیدنی های گرم و سرد را سرو می کنند. همینطو در منوی غذایی خود دارای ساندویچ ها و غذاهای معمولی و ساده نیز هستند. معروف ترین رستوران گرجی در این خیابان، رستوران ماچاخلا بوده می باشد. همینطور رستوران های ایرانی و ترکی نیز در این خیابان پیدا می شوند.

رستوران ها و کافه های معروف خیابان شاردنی تفلیس

مجسمه تامادا در خیابان شاردنی تفلیس گرجستان

همینطور که در خیابان شاردنی قدم میزنید، با مجسمه های هنری بسیا زیبایی روبرو خواهید شد. یکی از زیباترین مجسمه های این این خیابان، مجسمه تامادا است. این مجسمه یک کپی از مجسمه تامادای اصلی بوده که متعلق به قرن هفتم و هشتم قبل از میلاد مسیح می باشد و در موزه ملی کشور گرجستان و در همین شهر تفلیس نگهداری می شود. تنها این کپی نیست و توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان میتوانند کپی های دیگری از این مجسمه را در سطح شهر پیدا کنند. مجسمه تامادا در کشور گرجستان نماد قدمت طولانی شراب در این شور می باشد. اسم تامادا در زبان گرجی به معنی ساقی است. 

مجسمه تامادا در خیابان شاردنی تفلیس گرجستان