خلیج فانگ نگا پوکت : پوکت شهر توریستی تایلند جاذبه های طبیعی بسیاری داشته که توانسته با آنها توریست ها و گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب کند. یکی از این جاذبه های طبیعی که نباید آن را از دست داد، خلیج فانگ نگا است. ان خلیج دارای صخره های سنگی اهکی بوده به شکل عمومی از اب های سبز رنگ بیرون آمده و همین در نظر اول باعث حذب توریست ها و گردشگران تور تایلند شده است. دلیل دوم و سوم، وجود جزیره های معروفی مثل جزیره جیمز باند و کوه پانیی بوده که از معروف ترین مناطق خلیج و شهر پوکت هستند. خلیج فانگ نگا پوکت چشم اندازی بسیار زیبا و آرام بخش داشته که دیگر دلتان نمیخواهد آن را ترک کنید. این خلیج پوکت چهارصد کیلومتر مربع مساحت داشته و دارای بیشتر از صد جزیره معروف بوده که نام بعضی از ان ها به خاطر زیبایی و فوق العاده بودنشان در کتاب رکورد گینس ثبت شده است.

خلیج فانگ نگا پوکت

جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا پوکت

از معروف ترین جزیره های این خلیج میتوان به جزیره جیمز باند اشاره کرد که البته اسم اصلی آن کو تاپو است. نخستین زمانی در نقشه های بین المللی نمایان شد که لوکیشن فیلم مردی با تفنگ طلایی با بازی جیمز باند بود. بعد از آن بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند برای تماشای این جزیره به پوکت سفر کردند. تمام این جزیره بین صخره های سنگی و نوک تیز زیبا پنهان شده است ولی میتوان با قایق های اتوبوسی گردشگری با فاصله یک ساعت به جزیره رسیده و از منظره زیبای آن لذت ببرند. 

جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا پوکت

کوه پانی در خلیج فانگ نگا پوکت

دومین جزیره معروف این خلیج که یک روستای مهم و معروف در پوکت می باشد، خانه هایی داشته با ستون های چوبی روی آب ساخته شده اند. توریست ها و گردشگران میتوانند بعد از بازدید از جزیره جیمز باند، ناهار خود را در جزیره کوه پانی میل کنند. همینطور در این جزیره کوچک مغازه هایی از صنایع دستی قرار داشته که میتوان از آن ها برای خود یا اطرافیان سوغاتی تهیه کرد. این جزیره اکثرا با صخره های سنگ بزرگ و عمودی پوشیده شده است. شما میتوانید چندین کلبه، رستوران و یا خانه در این جزیره پیدا کنید که در قسمت کم عمق دریا روی آب ساخته شده و ساکنانش در ان ها به زندگی مشغول هستند. 

کوه پانی در خلیج فانگ نگا پوکت

قایق سواری در خلیج فانگ نگا پوکت

بهترین مکان برای قایق سواری در پوکت، خلیج فانگ نگا است. این خلیج جزیره های آهکی، صخره های زیبا و چشم اندازهایی فوق العاده برای تماشا دارد. معمولا قایق سواری در خلیج فانگ نگا پوکت با قایق های اتوبوسی انجام می شود. این قایق ها تمام صخره های آهکی و جاذبه های امن را به توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند نشان میدهند. با توجه به باران هایی که از قسمت شمال شرقی تا جنوب غربی می بارد، شاید فکر کنید ممکن است این قایق ها خراب شوند. اما آب خلیج فانگ نگا پوکت در تمام سال آرام بوده و همین باعث شده تا در قایق ها آسیب نبینند. 

قایق سواری در خلیج فانگ نگا پوکت

دسترسی های نزدیک به خلیج فانگ نگا پوکت

توریست ها میتوانند با خطوط هواپیمایی کشور تایلند به راحتی به خلیج برسند. به جز ایرلاین ها، میتوان از اتوبوس ها برای رسیدن به خلیج استفاده کرد. از نظر زمینی نیز  45 دقیقه تا جزیره جیمز باند فاصله است.