خرید ملک و آپارتمان در باکو : براساس آمارهای گرفته شده، طی سال های گذشته بسیاری از سرمایه داران ایرانی برای خرید ملک در خارج از ایران تمایل زیادی از خود نشان داده اند و تنها دلیل آن هم هزینه پایین تر املاک در کشورهای دیگر نسبت به ایران می باشد. یکی از این کشورها که ایرانیان تمایل زیادی برای خرید ملک در آن دارند، آذربایجان است. شهر باکوی این کشور طرفداران بسیاری برای خرید ملک دارد. اما براساس قوانین بین المللی و همینطور قانون این کشور، یک شهروند خارجی نمیتوانید زمینی را خریداری کند، مگر اینکه فرد خارجی بتواند اقامت آذربایجان را به شکل یک یا دو دوره 6 ماهه بدست آورده و بعد از آن هم به صورت یک ساله، یک آپارتمان به ارزش بیشتر از 100000 منات برای خود داشته باشد. باکو یکی از شهرهای معروف در جهان بوده که به سرعت در حال رشد و توسعه است. دلیل اینکه خریداران املاک از سمت اتباع خارجی در آن زیاد شده نیز به همین دلیل است. همینطور یکی از دلایل آن هم این است که اجاره ملک در باکو نیازمند به پول رهن نیست. در این کشور چیزی به اسم پول رهن وجود نداشته و تنها باید هزینه ماهیانه آن ملک را پرداخت کرد. حدود هزینه اجاره آپارتمان دو خوابه در این شهر برای توریست ها و گردشگران تور باکو، پانصد دلار بوده اما میتوان این هزینه را پایین تر هم آورد در صورتی که از قسمت مرکزی شهر دور شده و آپارتمانی یک خوابه برای خود اجاره کنید. در این صورت هزینه اجاره خانه نیز به سیصد دلار کاهش پیدا می کند.

خرید ملک و آپارتمان در باکو

هزینه خرید ملک در مناطق مختلف باکو

با اینکه در شهر باکو به طور کلی چیزی به اسم منطقه بالا شهر و منطقه پایین شهر وجود ندارد، اما در قسمت های قدیمی تر شهر باکو ممکن است با تفاوت قیمت بالایی روبرو شوید. به طور کلی هزینه هر متر خانه در شهر باکو به تومان، بین ششصد تا نهصد هزار تومان می باشد که البته بازهم این قیمت در شرایط خاص متفاوت است، مثل نوساز بودن خانه، قرار داشتن در محله های قدیمی، محله های بالا و ... . این عوامل همگی در هزینه خرید ملک در باکو تاثیر دارند. 

هزینه خرید ملک در مناطق مختلف باکو

وام بانکی برای خرید ملک و آپارتمان در باکو

در این شهر به خاطر افزایش خریداران املاک، برای واحدهایی که آماده هستند، تا هشتاد درصد وام بانکی داده می شود. همینطور میتوان با سی درصد از قیمت ملک از راه تسهیلات بانکی، ملک یا آپارتمان مورد نظر را خریداری کرد. 

وام بانکی برای خرید ملک و آپارتمان در باکو

تفاوت هزینه خرید ملک و آپارتمان در باکو و تهران

به صورت کلی قیمت اجاره آپارتمان در شهر باکو نسبت تهران تفاوت زیادی ندارد. اما خرید ملک در باکو بسیار ارزان تر است و دلیل این ارزان بودن نیز قیمت پایین زمین در باکو می باشد

تفاوت هزینه خرید ملک و آپارتمان در باکو و تهران

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید ملک و آپارتمان در باکو، به سایت لریک مراجعه کرده و به صورت رایگان راهنمایی شوید.