خانه کازا ویسنس بارسلونا : اولین خانه ای که به دست بزرگترین معمار معروف دو قرن پیش، آنتونی گائوی ساخته شده خانه کازا ویسنس می باشد. این خانه هم اکنون به عنوان موزه در بارسلونا قرار داشته و اولین خانه ای است که 130 سال پیش آنتونی گائودی با هنر نو و خاص اش ساخته است. بارسلونا مملو از خلاقیت ها و آثار آنتونی گائودی بوده که همیشه توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را به سمت خود جذب می کنند. در اصل این خانه، یک خانه تابستانی بود که بین سال های 1883 تا 1885 به درخواست مانوئل ویسنس، صاحب معروف کارخانه آجر و کاشی ساخته شد. آنتونی گائودی در ساخت این خانه از سبک هنر نور استفاده کرده است. این خانه در همه این سال ها به عنوان یک خانه قدیمی محل اقامت بسیاری از افراد بود. بعد از اینکه در دهه 1920 میلادی به سه آپارتمان جدا از هم تفکیک شد، مدت زمان کوتاهی فقط یک خانواده به اندازه یک قرن در آن زندگی کردند. 

خانه کازا ویسنس بارسلونا

معماری باشکوه خانه کازا ویسنس بارسلونا

آنتونی گائودی که نام کامل او آنتونی گادی ای کرنت می باشد، یکی از معروف ترین معماران و طراح های برتر اهل کاتولانیا بوده که در دیست سال گذشته لقب بزرگ ترین معمار را بدست آورده و شهرت جهانی پیدا کرده است. این معمار معروف در تاراگونیای ایالت کاتالونیا به دنیا آمد و در رشته معماری تحصیل می کرد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد به سرعت شهرت پیدا کرده و معروف شود، استفاده از یک سبک نو و بسیار خاصی است که بین دیگر سبک ها کمی خاص و عجیب می باشد. این سبک نو را میتوان در تمام آثار به ثبت رسیده از او در شهر بارسلونا، پایتخت کشور اسپانیا مشاهده کرد. او بعد فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، مشغول به ساخت و ساز بناهای مختلف به سبک پیشینیانش یا به عبارتی معماری سبک عصر ویکتوریا بود. البته شروع این فعالیت او مدت زمان زیادی دوام نیاورد و بعد از مدتی شروع به رشد و گسترش سبک خود که کمی برگزرفته از سبک نئو مدجن بود، کرد. 

معماری باشکوه خانه کازا ویسنس بارسلونا

تغییر کاربری خانه کازا ویسنس به موزه ای معروف

این خانه قدیمی کازا ویسنس در سال 2014 توسط یکی از شرکت های خانوادگی معروف و خصوصی در آندورا به اسم مورابانس خریده شد و بعد از دو سال این شرکت شروع به بازسازی و مرمت این خانه که متعلق به قرن نوزدهم بود، کرد. بعد از این بازسازی ها و مرمت کاری ها، این خانه با معماری بسیار زیبا و شگفت انگیزی که داشته، به یک موزه تبدیل می شود و مردم و توریست های تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند از آن به راحتی دیدن کنند.  

تغییر کاربری خانه کازا ویسنس به موزه ای معروف