خانه کازا بالیو در بارسلونا : یکی از جاذبه های شهر بارسلونا که به توریست ها و گردشگران پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنند، خانه کازا بالیو است. این خانه در خیابان معروغ پسیج د گراسیا قرار داشته و یکی دیگر از اثار محبوب و شگفت انگیز معمار آنتونی گائودی می باشد. این خانه بی شک یکی از رویایی ترین خانه هایی بوده که در بارسلونا دیده اید! معمار معروف آنتونی گائودی آثار بسیار زیبای زیادی در این شهر ساخته که خانه کازا بالیو یکی از بهترین های آنهاست. این خانه از بیرون نمایی بسیار زیبا و رنگارنگ داشته که با شیشه و سرامیک به آن طرح داده شده است. روی سقف آن نیز میتوان سنت جرج را دید که در حال کشتن یک اژدها است. توریست ها و گردشگران تور اروپا این خانه را به خاطر معماری فوق العاده شگفت انگیز و افسانه هایی که راجب به آن هست دوست دارند. 

خانه کازا بالیو در بارسلونا

تاریخچه و معماری خانه کازا بالیو در بارسلونا

این بنا در سال 1877 ساخته شد. معماران آنتونی گائودی و جوزف ماریا ججول بازسازی این بنا را از سال 1904 شروع کرده و در سال 1906 به پایان رساندند. در پی این بازسازی یک اتاق زیر شیروانی و تراس بوسیله گائودی به این بنا اضافه شدند. در اصل خانه کازا بالیو در بارسلونا به خانواده باتیو، یکی از تولیدکنندگان متمول پارچه تعلق داشت. قسمتی که از بیرون بنا به شکل پشت اژدها می باشد از فلس پوشیده شده و ستون فقرات آن نیز از یک برج به صلیبی پنج شاخه منتهی می شود. اسم اصلی این بنا کازا دلز اسز که به معنی ساختمان استخوان هاست، می باشد. توریست های تور اسپانیا که به هنر و معماری علاقه داشته باشند، در اولین بازدید از این خانه به سرعت متوجه می شوند که سبک معماری آن مدرنیسم است. تمام معماری هایی که جلوی پنجره های قرار دارد، شما را به یاد استخوان های اژدها خواهند انداخت. این بنا با گل های متنوع و زیبا تزئین شده و پنجره های بزرگی در قسمت مرکزی داشته که به شکل دهان باز هستند. سقف آن نیز شبیه به ستون فقرات اژدهاست که با کاشی های سرامیکی تزئین شده است. 

تاریخچه و معماری خانه کازا بالیو در بارسلونا

بلیط بازدید کازا بالیو بارسلونا

از این خانه اسرار آمیز در سال 2011 برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا رونمایی شد و بلافاصله به یکی از جاذبه های بسیار مهم شهر بارسلونا و کشور اسپانیا تبدیل شد. توریست ها و گردشگران برای بازدید از این خانه باید بلیت تهیه کنند. بلیت های آن نیز به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند. در نوع اول از این بلیت ها توریست های تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند در هر زمانی که میخواهند از این خانه بازدید کنند اما در نوع دوم ساعت و روز مشخصی برای بازدید از کازا بالیو وجود دارد. 

بلیط بازدید کازا بالیو بارسلونا

قیمت بازدید از این خانه

  • افراد بزرگسال بالای هجده سال 24 یورو
  • نوجوانان بین 7 تا 17 سال 21 یورو
  • دانش آموزی 21 یورو
  • افراد بالای 65 سال 21 یورو

قیمت بازدید از این خانه

ساعات کاری کازا بالیو

این خانه برای استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا هر روز سال از ساعت نه صبح تا نه شب باز می باشد. باجه بلیت فروشی آن نیز از نه صبح تا هفت عصر باز است. این خانه تنها در روزهای خاصی از ساعت نه صبح تا دو بعد از ظهر باز می باشد. پیشنهاد لست تورز به توریست ها برای بازدید از این خانه ساعت یازده ظهر می باشد. این ساعت از روز خانه کازا بالیو کمتر شلوغ است. 

ساعات کاری کازا بالیو

دسترسی های نزدیک به خانه کازا بالیو

خانه کازا بالیو در خیابان پسیج د گراسیا قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند از خطوط L2، L3 و L4 میتوانند به ایستگاه مترو پسیج د گراسیا رسیده و با پیاده روی کوتاهی به خان خانه کازا بالیو برسند.