حمام رومیها آنتالیا ترکیه : ساحل سیده، یک ساحل آرام بوده که بیشتر برای قدم زدن و پیاده روی مناسب است. در این ساحل، آثار باستانی مربوط به رومی ها نیز وجود دارد. این آثار باستانی، حمام رومی هاست که روبروی دریای مدیترانه قرار داشته و بین درختان کاج ساحل سیده پنهان شده است. این حمام امروزه به یک موزه باستان شناسی تبدیل شده که در آن بهترین آثار باستانی جمع شده است. موقعیت بسیار خوب این موزه باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور آنتالیا که برای تفریح و گردش به ساحل سیده قدم میگذارند، از این آثار باستانی نیز دیدن کنند.

حمام رومیها آنتالیا ترکیه

تاریخچه حمام رومیها آنتالیا

این حمام ها به قرن پنجم میلادی و زمان حکومت رومی ها برمیگردد. در این حمام بسیاری از مجمسه ها و تابوت های قرن بیستم قرار داشته و به همین دلیل اهمیت بسیاری بین دیگر موزه ها دارد. بعد از اتمام تحقیقات باستان شناسان، از سال 1962 به یک موزه و کلکسیونی از آثار باستانی کشف شده تبدیل شد.

تاریخچه حمام رومیها آنتالیا

حمام رومی آنتالیا در زمان های قدیم

این حمام در ابتدا پنج اتاق در ابعادهای مختلف داشت که این پنج اتاق به اتاق آب سرد، اتاق آب گرم، گرم خانه و سونا، پانسیون و استخر شنا بیضی شکل تبدیل می شد. همینطور همه دیوارهای آن از داخل و کف حمام نیز با سنگ های مرمر پوشیده شده بودند. دور تا دور این حمام با مجسمه های امپراطوران رومی و خدایان باستانی تزئین شده بود. روبروی این حمام رومی اگر دقت کرده باشید بنای یادبود سپتیوس سوروس را میبینید که یک ورودی با هشت ستون دارد. در زمان های قدیم جوانات بعد از تمرین و ورزش، از این حمام استفاده می کردند. در زیرزمین این حمام همچنان کوره های گرمایی و سیستم حرارتی باقی مانده اند.

حمام رومی آنتالیا در زمان های قدیم

امکانات رفاهی اطراف حمام رومیها آنتالیا

در ساحل این موزه، رستوران های ساحلی بسیار خوب و تفریحات آبی مهیجی بوجود آمده تا توریست ها و گردشگران تور آنتالیا از گشت و گذار در این ساحل نهایت لذت را ببرد. همینطور هتل های لوکس و مدرنی هم برای اقامت در کنار این ساحل قرار دارند.

شما میتوانید از صفحه تور آنتالیا لست تورز ارزان ترین و آخرین تورهای آنتالیا را مشاهده کنید

امکانات رفاهی اطراف حمام رومیها آنتالیا