جشن گل در تایلند : یکی از سه جشنواره مهم در تایلند، جشنواره گل در استان چیانگ مای است. این جشنواره هر سال در اولین هفته آخر ماه فوریه به مدت سه روز برگزار شده و بسیار بزرگ و زیباست. جشنواره گل، بعد از جشن های بزرگی مثل سونگکران و لویی کراتونگ، از بزرگ ترین و مهم ترین جشنواره های تایلند است. در این سه روز به خصوص، شاهد بیست رژه بزرگ و فوق العاده خواهید بود که در آن گل های رنگارنگ و مختلف بسیاری تزئین شده اند. این بیست رژه از کنار پل ناراوات رودخانه پینگ شروع شده و تا دوازده خیابان بعد ادامه خواهد داشت. هر سال در این هفته از ماه فوریه، گله های بسیاری در شهر کاشته می شوند تا جایی که به هر سمت نگاه کنید، گل های محمدی، ارکیده، صورتی و بنفش، داوودی زرد و سفید و .... را خواهید دید. بیشتر این جشنواره در باغ سوان بواک هات برگزار شده و پلیس در این روزها سعی می کند خیابان منتهی شده به این پارک را ببند تا غرفه های مربوط به جشن به راحتی برپا شوند.

جشن گل در تایلند

محیط و غرفه های پارک سوان بواک هات در جشن گل

پارک سوان بواک هات در زمان برگزاری این جشن کاملا شکل و شمایلی متفاوت نسبت به قبل دارد. به هر طرف در این پارک نگاه کنید، نمایشگاه های بزرگی از گل ها، درخت های مینیاتوری، ارکیده های تایلندی معروف و غرفه های بسیار را خواهید دید. تمام پارک با گل های مختلف و رنگارنگ تزئین شده و جلوه بسیار زیبایی به پارک داده اند. توریست ها و گردشگران تور تایلند در بدو ورود خود به این پارک میتوانند بوی بسیار خوش و تازه را کاملا حس کرده و احساس خوبی داشته باشند.

محیط و غرفه های پارک سوان بواک هات در جشن گل

برگزیدن بانوی زیبای جشنواره در جشن گل تایلند

در این روزها، بسیاری از دختران، در کالسکه های تزئین شده در کل شهر گردانده می شوند تا بتوانند نامزد دریافت لقب بانوی زیبای جشنواره گل در شهر باشند، و به همین در جشن مسابقه شرکت می کنند. بعد از گرداندن این کالسکه های مجلل، در آخر یک مراسم، قسمت جدی انتخاب ملکه جشن گل در شهر به همراه مسیقی بلند راک و نوشیدنی های مختلف برگزار می شود. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند در این جشنواره که تا شب ادامه دارد، شرکت کرده و از آن لذت ببرند.

برگزیدن بانوی زیبای جشنواره در جشن گل تایلند

رژه های جشن گل در تایلند

این رژه ها از خیابان چاروئن ماونگ شروع شده و بعد از گذر از گل ناراوات، به ایستگاه قطار میرسد. این رژه بسیار آهسته جلو رفته و توقف های بسیار دارد. همزمان در حال حرکت نیز گروه های موسیقی در حال حرکت به سبک غربی از مدارس محلی و گروه های نوازده های محلی نیز همراه با طبل هایشان در جایگاه های سیار مخصوص خود در حال نشان دادن هنرهای خود هستند. رقصندگان نیز در این رژه ها با لباس های سنتی خود مشغول به رقص بوده و به تماشاگران خود شاخه های گل هدیه می دهند.

رژه های جشن گل در تایلند