جشن بادبادک ها در تایلند : یکی از بهترین فصل ها برای سفر به کشور تایلند، فصل تابستان است. تابستان فصل توریستی تایلند بوده و همزمان با شروع آن نیز جشن بادبادک ها شروع می شود. بسیاری از تایلندی ها، بادهای گرم فصل تابستان را به اسم بادبادهی بادبادکی می شناسند و چون وزش این بادها همزمان با فصل هوا کردن بادبادک هاست، جشنی هم برگزار می کنند. این جشنواره هر سال در ماه مارس، معادل ماه اسفند در تایلند برگزار می شود و میتوان تقریبا گفت که این بادبادک بازی قسمتی از میراث ملی این کشور بوده و همیشه باعث شده تا روابط خارجی این کشور با دیگر ملت ها قوی تر شود. هر سال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند در فصل تابستان به این کشور سفر می کنند و کایت ها و بادبادک ها خود را هوا می کنند. 

جشن بادبادک ها در تایلند

تاریخچه جشن بادبادک ها

این جشنواره از زمان پادشاهی سووتای به کشور تایلند معرفی شد و اولین بادبادک نیز همان زمان در آسمان تایلند به پرواز درآمد، با انکه در سال های پیشین و در زمان پادشاهی چولالونگکورن نیز مسابقه های بادبادک بازی برگزار کرده و به برنده نیز کاپ پادشاهی داده می شد. تایلندی ها قرن هاست که بادبادک ها را به پرواز در می آورند. توریست ها و گردشگران نیز به این جشنواره علاقه نشان داده و این جشنواره به یک جشنواره بین المللی بادبادک ها تبدیل شد که از بیشتر از بیست کشور از هفت قاره در ان شرکت می کنند. 

تاریخچه جشن بادبادک ها

جشن بادبادک ها در سال 2017

یکی از بزرگترین و بهترین جشنواره بادبادک ها در ماه مارس سال 2017 اتفاق افتاد. در این جشنواره بادبادک با سی تا چهل متر طول به شکل وال در آسمان تایلند به پرواز درآمد که تمام مردم و توریست های تور لحظه آخری تایلند را به وجود آورد. در این جشنواره از سراسر دنیا برای بادبادک بازی به کشور تایلند آمده بودند به خصوص بیست تیم ویژه از نه کشور کویت، هلند، نیوزلند، تایلند، آلمان، چین، مالزی، سنگاپور، اندونزی و ... به این کشور آمده ساحل چا آم را به پرواز درآورند.  

جشن بادبادک ها در سال 2017

تفریحات دیگر در جشنواره بادبادک ها

در جشن بادبادک های تایلند، شاهد زیباترین و هیجان انگیزترین بادبادک های دنیا خواهید بود. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند برای شرکت در این جشنواره، در کلاس های آموزشی شرکت کرده و راه درست هوا کردن بادبادک ها را یاد بگیرند. همینطور میتوانید در کنار مردم و شرکت کنندگان بایستید و فستیوال بادبادک های سنتی تایلند را تماشا کرده و لذت ببرید. در طول این فستیوال خوانندگان معروف بسیاری کنسرت برگزار کرده و هیجان فستیوال را چند برابر می کنند. در قسمت های مختلف محل برگزاری این فستیوال دکه هایی برپا می شوند و انواع و اقسام غذاهای محلی خوشمزه را سرو می کنند. 

تفریحات دیگر در جشنواره بادبادک ها