جزیره بورنئو : سومین جزیره بزرگ جهان بورنئو است. بورنئو حدودا 743 هزار و 330 کیلومتر مربع مساحت داشته و مرکز شبیه جزیره مالایا و اندونزی است. این جزیره بزرگ، در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار داشته و اگر از لحاظ سیاسی آن را تقسیم کنید به کشورهای اندونزی، مالزی و بورنئی تقسیم می شود. جزیره بورنئو اولین جزیره در دنیاست که بین سه کشور تقسیم شده است. حدودا 73 درصد از این جزیره برای کشور اندونزی بوده و سهم دیگر کشورها نیز حدود 26 درصد می باشد.

جزیره بورنئو

پوشش گیاهی و جانوری و آب و هوای جزیره بورنئو

آب و هوای خاص و جنگل های استوایی فوق العاده ای که این جزیره داشته باعث شده تا زیباترین و عجیب ترین گیاهان و جانوران در این جزیره پدیدار شوند. تعجب نکنید اگر در بازدید خود از جزیره با گیاهان و حیوانات عجیب آشنا شوید. وجود گیاهانی مثل اندمیک و زنبق بدبو که یکی از عجیب ترین و بزرگ ترین گل های این جزیره و دنیا بوده شما را شگفت زده می کند. البته مردم به خاطر بوی بدی که این گل داشته به آن گل جنازه می گویند. این گل را تنها میتوان در جزیره بورنئو پیدا کرد. در کنار گیاهان نیز، این جزیره محل زندگی گونه های جانوری کمیاب و خاصی مثل کرگدن سوماترایی، فیل کوتوله، اورانگوتان، قورباغه شاخ دار و ... می باشد.

پوشش گیاهی و جانوری و آب و هوای جزیره بورنئو

تفریحات در جزیره بورنئو

توریست ها و گردشگران تور مالزی در بازدید خود از این جزیره عجیب و زیبا میتوانند از امکانات رفاهی منطقه مثل سافاری با قایق در رودخانه، گشت و گذار در جنگل های استوایی، گشت و گذار در جزیره منگالوم، استفاده از سواحل شهر کوتاکینابالو، بازدید از باغ بوتانیک و ... دیدن کرده و از اوقات خوش خود در این جزیره بزرگ و جذاب لذت ببرند.

تفریحات در جزیره بورنئو

قدمت جزیره بورنئو

 

جزیره بورنئو یکی از قدیمی ترین منطقه های کره زمین بوده و قدمت بسیار زیادی دارد. میتوان گفت جزیره بورنئو حدود 130 میلیون سال قدمت داشته و همچنان پابرجا باقی مانده. در زمان های قدیم این جزیره زیر سلطه ژاپنی ها بوده و از آن برای زندانی کردن دشمنان خود در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می کردند. در سال 1975 بیشتر از هفتاد درصد بورنئو از جنگل های استوایی تشکیل شده بوده و حتی نیمی از چوب های مورد استفاده دنیا از همین جزیره بوده اما از این هفتاد درصد اکنون پنجاه درصد باقی مانده است.

قدمت جزیره بورنئو