جزایر اطراف استانبول : جزایر بسیاری اطراف شهر بزرگ ترکیه قرار گرفته اند. استانبول یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای جهان بوده که جاذبه های گردشگری آن ترکیبی از دیدنی های مدرن و تاریخی است. از مسجدهای قدیمی و قصرهای باشکوه گرفته تا بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس، همه چیز در این کلان شهر پیدا می شود. به همین خاطر است که توریست ها و گردشگران جهان، علاقه مند به استانبول و گشت و گذار در خیابان هایی مثل استقلال و منطقه تقسیم هستند. در کنار جاذبه های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی، جزایری هم اطراف این شهر قرار داشته که بسیار زیبا تمیز و آرام هستند. چند مورد از این جزایر معروف را برای توریست ها و گردشگران تور استانبول معرفی کرده ایم، با لست تورز همراه باشید.

جزایر آدالار استانبول

جزایر آدالار یا همان جزایر در این جزایر پرس  شگفت انگیز هیچ ماشین و یا موتوری در کار نیست. زمانی که وارد جزیره آدالار می شوید، انگار به زمان گذشته، زمانی که کالسکه ها وسیله حمل و نقل مردم بود برمیگردید. به جز کالسکه، یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در این جزیره برای توریست ها و گردشگران تور استانبول دوچرخه ها هستند. شکل و شمایل و ساختار خانه های این جزیره هم قدیمی طور بوده و مملو از خانه ها و کلبه های قدیمی و به خصوص درخت های تنومند سن بالا می باشد. جزایر آدالار استانبول از نه جزیره تشکیل شده یکی از تفرجگاه های همیشگی توریست ها و گردشگران شناخته شده است. در این جزیره تفریحاتی مثل شنا در دریا، طبیعت گردی، کنسرت های محلی، اماکن تاریخی و قایق سواری وجود دارند. جزایر آدالار از مرکز شهر استانبول و دریای مرمره بیست کیلومتر فاصله دارد.

جزایر آدالار استانبول

جزیره هیبلی آدا استانبول

از زیباترین جزایر استانبول میتوان به جزیره هیبلی آدا اشاره کرد. این جزیره، یکی از نه جزیره پرنس بوده و علت نام گذاری آن به این اسم به خاطر زمان روم باستان بوده که برای نخستین بار پسر امپراطور کنستانتینوپول، فرزند خود را به یکی از این جزایر کوچک تبعید کرد و از ان به بعد در زمان عثمانی ها از این جزایر به عنوان یک تبعیدگاه برای درباریان و شاهزادگان استفاده می کردند. علاوه بر این ها هیبلی ادا دومین جزیره بزرگ از این مجمع الجزیره بوده و دیدنی ترین باغ های رو به دریا، کلیسا و جاذبه های قدیمی را دارد.

جزیره هیبلی آدا استانبول

جزیره گالاتاسرای استانبول

این جزیره از قسمت شمالی پل معروف بسفر کمی فاصله داشته و با ساحل اروپایی شخر 165 متر فاصله دارد. از جزیره گالاتاسرای، یکی از زیباترین چشم اندازها را به سمت پل بسفر خواهید داشت. در این جزیره انواع رستوران، کافه و همینطور دو استخر برای رفاه حال میهمانان و بازدیدکنندگان فراهم شده اند.

جزیره گالاتاسرای استانبول