جذاب ترین موزه های تایلند : تایلند در دوره های مختلف، پادشاهان و قدمت ها سیاسی بسیار را به خود دیده و طبیعتا باید دارای تاریخی پیچیده و طولانی باشد که ارزش دانستن دارند. تایلند سعی کرده تا با ساختن موزه های مختلف در سراسر کشور به توریست ها و گردشگران راجب به تاریخ و قدمت این کشور اطلاعاتی بدهد. توریست ها و گردشگران تور تایلند در این موزه ها میتواند مذاهب سنتی، پادشاهی ها و فرهنگ و هنر این کشور را تماشا کرده و بدست آورند. در ادامه لست تورز برای شما چندتا از بهترین و جذاب ترین موزه های تایلند را معرفی کرده، با ما همراه باشید. 

موزه خانه جیم تامپسون بانکوک

جیم تامپسون یک فرد آمریکایی بود که در تایلند زندگی و کار می کرد. اینکه چرا این خانه به مکانی مهم در بانکوک تبدیل شده این است که جیم تامپسون خانه اش را بسیار زیبا و هنری، خود به تنهایی ساخت. خانه جیم تامپسون شامل شش خانه چوبی بود که جیم اشیا و آثار هنری که از سراسر کشور تایلند خریده بود را در آن ها جمع می کرد. جدا از خانه اش که هم اکنون به یک موزه تبدیل شده، جیم تامپسون شخصی بود که ابریشم تایلند را به دنیا معرفی کرده و بعد از آن هم ابریشم این کشور بسیار معروف و مشهور شد! وی کارهای مهم بسیاری برای تایلند انجام داد اما متاسفانه در جزایر کامرون مالزی به طرز عجیبی گم شده و ناپدید شد.

موزه خانه جیم تامپسون بانکوک

موزه ملی شهر بانکوک

موزه ملی شهر دوست داشتنی و زیبای بانکوک شامل ساختمان های مختلفی می باشد. این ساختمان ها هرکدام مملو از کلکسیون ها، مبلمان، قایق های سلطنتی، آثار هنری و دیگر وسایلی بوده که همگی زمانی متعلق به پادشاهان و تاریخ تایلند هستند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند در این موزه میتوانند جای پای بودا مربوط به دوران سوخوتای، لوازم و اسباب اتاق خواب پادشاه پینکلائو و ... را پیدا کرد.. موزه ملی شهر بانکوک در سال 1934 افتتاح شده و به چند قسمت ویژه تاریخ تایلند، صنایع دستی و باستان شناسی تقسیم شده است. این موزه بانکوک تاکنون توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب کند. همینطور راهنماهایی به زبان های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی در این موزه پیدا خواهند شد. 

موزه ملی شهر بانکوک

موزه ملی شهر چیانگ مای

بزرگ ترین شهر تایلند در قسمت شمالی، شهر چیانگ مای می باشد. این شهر بین سال های 1296 تا 1557 که توسط برمسه مورد حمله قرار گرفت، حدودا به مدت 250 پایتخت امپراتوری لانا بوده است. هم اکنون توریست ها و گردشگران میتوانند تمام یادگاری ها و اثار بازمانده از آن امپراتوری را در موزه ملی شهر چیانگ مای از نزدیک ببینند. با اینکه موزه کمی کوچک به نظر می آید اما داخل آن میتوان انواع صنایع دستی، آثار هنری و سرامیک های به جا مانده از آن زمان را دید.

موزه ملی شهر چیانگ مای

موزه مرکز راه آهن تایلند در برمه

این خط راه آهن در زمان جنگ جهانی دوم بوسیله تعدادی از زندانیان متفقین و کارگران آساییی ساخته شده است. این موزه به خاطر اینکه در طول ساخت مسیر آن تقریبا دوازده هزار نفر از زندانیان و بین 75 تا صد هزار نفر از کارگران آسیایی کشته شدند، به راه آهن مرگ هم شناخته می شود. زندانیان در طول ساخت این خط راه آهن با قوانین خشن و سخت زندان بانان ژاپنی، گرسنگی، عفونت و بیماری روبرو بوده اند. این موزه نیز به همین خاطر در مرکز این راه آهن ساخته شده است. 

موزه مرکز راه آهن تایلند در برمه

موزه مادام توسو در بانکوک

این موزه نه تنها در شهر بانکوک تایلند، بلکه در سراسر شهرهای معروف و توریستی دنیا شعبه دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند در موزه مادام توسو میتوانند با رهبران، سلبریتی ها و افراد معروف سراسر دنیا سلفی بگیرند! در این موزه اسرار آمیز مجسمه هایی از افراد معروف دنیا از جنس موم ساخته شده که بسیار شباهت به انسان دارند. موزه مادام توسو بانکوک به چند قسمت رادیو و تلویزیون، موزیک، فیلم، تاریخی، هنری، سیاسی و ورزشی تقسیم شده است. 

موزه مادام توسو در بانکوک