جاکارتا اندونزی : شهر اسلامی بسیار بزرگ قلعه ای و تاریخی اندونزی جاکارتا است که پایتخت این کشور قرار گرفته. اسم این شهر پنج بار تغییر کرده اولین نام آن سوندا کلپا، جایاکاتارا، باتاویا، Djakarta و در آخر جاکارتا قرار گرفته. وضعیت آب و هوایی جاکارتا گرم بوده و به همین علت مردم این شهر عادت کرده اند یکبار صبح و عصر حمام کنند. با اینکه این شهر 13همین شهر بزرگ دنیا نام دارد به اندازه ای که سیستم متروی آن Jabodetabek اسم خاص خودش را دارد، اما ترافیک و افزایش جمعیت یکی از بزرگ ترین مشکلات جاکارتاست. به همین دلیل خیابان ها و بزرگراه های این شهر را 2طبقه ساختند.

جاکارتا اندونزی

مراکز خرید جاکارتا اندونزی

این شهر مکانی برای عاشقان خرید است. 130 مراکز خرید جاکارتا تا پاسی از شب باز هستند و شما میتوانید تور اندونزی خود را در عید فطر انتخاب کنید که بهترین زمان برای سفر به اندونزی و خرید است! همینطور در طول این مدت شهر آرام بوده و تراکم جمعیت کمتر است.

مراکز خرید جاکارتا اندونزی

مناطق دیدنی جاکارتا اندونزی

مکان های دیدنی این شهر بیشتر تاریخی بوده و برای زمان استعمار و بافتی شبیه به شهرهای هلندی است. اگر به تاریخ و مکان های تاریخی علاقه مند هستید سری به بافت قدیمی جاکارتا یعنی میدان مردکا ، لوح ملی اندونزی، موزه ملی، کاخ آزادی موزه مردکا،، مسجد بزرگ استقلال، بازار مخصوص چینی ها، بازار قدیمی ماهیفروشان و بازار بزرگ باغ جایاانکول بزنید.

مناطق دیدنی جاکارتا اندونزی

اهمیت شهر جاکارتا اندونزی

اکنون این شهر یکی از مهم ترین و البته پایتخت کشور اندونزی است. دلیل آن هم قطب اصلی اقتصاد، تجارت، حمل و نقل و سیاسی اداری این کشور است. همینطور مهم ترین سازمان ها، ادارات و وزارت خانه های اندونزی در این شهر واقع شده است.