جاهاي ديدني دبي " در سفر به هرجای جهان، دو چیز همیشه اولویت دارند، اولی خرید و دومی بازدید از دیدنی های آن شهر. تمام کشورها در هر دوی این موارد مثل دبی موفق نیستند. دبی تقریبا 6% از خاک امارات متحده عربی را داشته اما باز هم بعد از شهر ابوظبی، بزرگ ترین شهر در این کشور بوده که بیشترین جمعیت را نیز داشته و پایتخت تجاری آن محسوب می شود. دبی به سرعت ساخته شده و به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. دبی یکی از مقاصد اصلی برای تمام توریست ها و گردشگران سراسر دنیا بوده و حتی در سال 2007، هشتمین جایگان از شهرهای پربازدید دنیا را به خود اختصاص داده است. این شهر شگفت انگیز بیشتر از هفتاد مرکز خرید، مثل دبی مال که بزرگ ترین مرکز خرید در سراسر جهان بوده را داشته و مراکز تفریحی فوق العاده ای دارد. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با جاهاي ديدني دبي آشنا شوید.

آب ‌نمای دبی

مرتفع ترین و بزرگ ترین فواره دنیا متعلق به دبی است. این فواره یا آب نمای موزیکال، حدودا 275 متر طول داشته و آب را تا معادل یک ساختمان پنجاه طبقه به سمت بالا میفرستد. هزاران نورافکن، پروژکتور، نورهای مختلف و خاصی در ساخت این دریاچه بکار برده شده به همین خاطر هزینه بسیار بالایی برایش صرف شده است. این آب نما آنقدر بلند آب را به سمت آسمان پرتاب می کند که از فاصله بیست مایلی نیز میتوان آن را دید.

آب ‌نمای دبی

دلفیناریوم دبی

دلفیناریوم دبی، بزرگ ترین مرکز نگهداری و نمایش های دلفین در دنیا بوده که در آتلانتیس پالم قرار دارد. این مکان جذاب و دیدنی، یک مجموعه تفریحی همه چیز تمام بوده که میتواند برای کل روز شما را سرگرم کند. همه نوع تفریحی برای هر سنی که فکرس را بکنید در این دلفیناریوم هست مثل شنا و غواصی همراه با دلفین ها و گرفتن عکس یادگاری با آن ها و ... .

دلفیناریوم دبی

برج العرب دبی

یک دبی است و یک برج العرب! تمام مردم دنیا دبی را با برج العرب اش میشناسند. این ساختمان بلند با 828 متر ارتفاع و 163 طبقه، از بلندترین ساختمان های دنیا بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر می باشد. برج العرب دارای مرکز خرید، هتل، پارک آبی، مرکز تفریحی، مرکز تجاری و ... بوده و اگر ترس از ارتفاع ندارید، در بلندترین نقطه برج مکانی مناسب برای عکاسی در ارتفاع دارد.

برج العرب دبی

سافاری بیابانی دبی

یکی از محبوب ترین تفریحات در دبی، سافاری بیابانی است. همانطور که میدانید، دبی تپه های کویری و شنی حفاظت شده بسیار همراه با خزندگان، پستانداران، پرندگان و گیاهان های مختلف دارد. به همین خاطر دبی سعی کرده حتی از خشک ترین قسمت شهر نیز برای جذب توریست های تور دبی استفاده کند. این بیابان ها تورهای بسیاری دارند. معمولا این تورها سه بار در روز صبح، عصر و نیمه شب برگزار می شود. با استفاده از این تورها، ماشین های مخصوصی جلوی هتل شما را سوار کرده و وارد صحرا می کند. در این صحرا میتوانید سوار ماشین های شاسی بلند شده و تپه سواری کنید. یا حتی سوار شترها شده یا روی شن ها اسکی کنید.

سافاری بیابانی دبی

باشگاه گلف امارات

باشگاه گلف امارات حدودا 36 حفره داشته و یکی از بزرگ ترین زمین گلف های جهان است. این باشگاه در سال 1988 تاسیس شده و از همان زمان تاکنون زمین های بسیاری دارد که قهرمانی های بین المللی را به خود دیده اند. این زمین تمام چمن بوده و این باشگاه دوره های آموزشی برگزار شده و دارای مدرسه مدرن گلف، امکانات غذاخوری، فروشگاه لوازم ورزشی، زمین تنیس، اسکواش و ... می باشد.

باشگاه گلف امارات

پارک آبی وایلد وادی دبی

شاید دبی شهری کویری مانند باشد اما این دلیل ها جلوی ذوق و جذب توریست های تور دبی را نگرفته تا تفریحات آبی در شهر خود نداشته باشند بلکه برترین و پیشرفته ترین مراکز تفریحی آبی در دنیا را دارد. یکی از این تفریحات آبی پیشرفته در دبی، پارک بزرگ آبی وایلد وادی است. این پارک آبی بین هتل برج خلیفه و هتل ساحلی جمیرا قرار داشته و محبوب ترین مکان تفریحی در دبی شناخته شده است. تغییر فصل در فعالیت این پارک روباز تاثیری نداشته و قابلیت سرد و گرم کردن آب در فصول مختلف هست. بزرگ ترین و بلندترین سرسره آبی دنیا در این پارک قرار داشته و هیجان واقعی را به شما نشان میدهد. علاوه بر این سرسره، سرسره های آبی دیگر، دو ماشین موج سواری مصنوعی، استخر موج دار، آبشار هجده متری، رودخانه 360 متری و ... در پارک آبی وایلد وادی هستند تا شما را سرگرم کنند. این پارک آبی طراحی الهام گرفته از کارتون سندباد دارد. وایلد وادی چند رستوران و فروشگاه هدایا و سوغاتی نیز دارد.

پارک آبی وایلد وادی دبی

پیست اسکی دبی

دبی کشور کویری و خشک است. اما این شرایط آب و هوایی مانع از شوق و ذوق مردم دبی برای اسکی کردن نشده و حتی دبی سومین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا را دارد. این پیست اسکی معروف و سرپوشیده، در مرکز خرید امارات قرار داشته و یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی در دبی شناخته شده است. اگر اسکی بلد نیستید، نگران نباشید، در این پیست مربیان ممتاز و باتجربه ای هستند که به صورت رایگان به شما آموزش خواهند داد! بنابراین هیچ بهانه ای ندارید تا از این سرزمین برفی دیدن نکنید. این پیست دیوارهای شیشه ای داشته و با مجسمه های یخی و تپه های سورتمه سواری تزئین شده است. علاوه بر این ها زمین بازی به مساحت چهارصد متر و به شکل سرزمین عجایب برفی داشته که مخصوص به کودکان است.

پیست اسکی دبی

آکواریوم دبی

بزرگ ترین آکواریوم جهان برای دبی است. این آکواریوم بزرگ حدودا 51 متر طول، بیست متر عمق و یازده متر ارتفاع داشته که ده میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. این آکواریوم در طبقه همکف دبی مال قرار داشته و یکی از زیباترین مکان های دیدنی در دبی می باشد. بیشتر از هزاران هزار موجود دریایی، صدها کوسه و سفره ماهی در این آکواریوم زندگی می کنند. قسمت رایگان و بزرگ این آکواریوم در دبی مال قرار داشته و تونلی به عمق یازده متر دارد. قدم زدن در کنار ماهی ها و هیجان انگیز و شنا کردن همراه با ماهی ها و کوسه ها هیجان انگیزتر خواهد بود. بنابراین در سفر خود با تور دبی این جاذبه شگفت انگیز را فراموش نکنید.

آکواریوم دبی