جاهاي ديدني بانكوک : تایلند شهری پرجمعیت و توریستی به نام بانکوک داشته که پایتخت این کشور نیز میباشد. بانکوک حدود هشت میلیون نفر جمعیت داشته و هر سال بیشتر از شانزده میلیون نفر توریست و گردشگر از این شهر دیدن کرده و بانکوک یکی از شهرهای محبوب آنهاست. بانکوک که بزرگ ترین شهر تایلند بوده جاهای دیدنی بسیار زیادی داشته که در ادامه برای شما شرح میدهیم. بانکوک یکی از مراکز اصلی توریستی و گردشگری این کشور بوده و آب و هوایی گرم، مرطوب و خشک دارد.

وات آرون بانکوک

یکی از معبدهای معروف این شهر که جزو معروف ترین جاهای دیدنی بانکوک به حساب می آید، معبد سپیده دم است. این معبد یکی از زیباترین معبدهایی است که در بانکوک ساخته شده و به خاطر داشتن نمایی زیبا و جذاب از رودخانه بسیار دیدنی و معروف است. رود چائو فرایا نیز در کنار این معبد قرار دارد. این معبد بودایی طراحی و معماری بسیار زیبایی داشته و اگر از سمت معبد به رودخانه نگاه کنید قایق های بسیاری میبینید که برای عبور مردم از این طرف به آن طرف رود هستند.

وات آرون بانکوک

گراند پالاس و وات پراکائو بانکوک

این قصرهای پادشاهی در قسمت قدیمی شهر گراند پالاس ساخته شده و یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاهای بانکوک است. این ساختمان که در سال 1782 ساخته شد، حدود صد سال محل حکومت و کاخ تایکینگ بوده. درواقع این قصرهای مجموعه گراند پالاس هستند که یکی از مهم ترین آن ها میتوان به وات پراکائو یا همان معبد بودای زمردین اشاره کرد. این معبد قوانین و اعتقادات خاص خود را دارد توریست ها و گردشگران تور بانکوک و حتی مردم این شهر نیز برای وارد شدن به این معبد باید لباس های مخصوص بپوشند. این لباس های برای آقایان شلوارهای بلند به همراه لباس های آستین بلند و کفش است. برای خانم ها نیز دامن های بلند. البته این لباس ها کنار معبد اجاره نیز داده میشوند.

گراند پالاس و وات پراکائو بانکوک

بازار چاتوچاک بانکوک

یکی از جاهای دیدنی بانکوک که آخر هفته های بسیار شلوغی دارد، بازار چاتوچاک بانکوک با بیش از 15000 غرفه و مغازه است که هر روز بیشتر از دویست هزار نفر بازدید کننده دارد. بازار چاتوچاک بانکوک یکی از بزرگ ترین بازارهای این شهر در آخر هفته ها بوده و به همین خاطر این خیابان یکی از خیابان های مهم برای توریست ها و گردشگران به خساب می آید.

بازار چاتوچاک بانکوک

وات فو بانکوک

یکی دیگر از معابد معروف بانکوک، معبد وات فو یا همان بودای خوابیده بوده که در قسمت قدیمی این شهر قرار دارد. یکی از دلایل معروفیت این معبد مجسمه بزرگ و 46 متری است که در این معبد قرار دارد. همینطور معبد وات فو دسترسی خوبی به سمت از گراند پالاس داشته و روبروی رود وات آردن است. شما میتوانید در بازدید از یکی از این بناها و معابد از یک مجموعه توریستی و گردشگری یکجا دیدن کنید.

وات فو بانکوک

بازار شناور بانکوک

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید و تابه حال ندیده باشید که بازاری روی آب بنا شده باشد! بله این بازار روی آب شناور بوده و شما باید با استفاده از قایق در این بازار تردد کنید. در این بازار شما انواع محصولات مورد نیاز، میوه ها، غذاهای آماده، سبزیحات و ... را پیدا خواهید کرد. تمام این محصولات درون قایق ها به فروش میرسد. این بازار که domnoen saduak نام دارد، نزدیک به بانکوک بوده و شما با استفاده از قایق و پارو از بین کانال های باریک رد شده و از خریدتان لذت میبرید. این بازار همیشه پر از توریست و گردشگر بوده و تقریبا نیمی از روز شما را میگیرد.

بازار شناور بانکوک