جاهای تفریحی اطراف تهران در زمستان : شاید بهتر باشد چند روزی را از ترافیک و شلوغی های تهران بیرون زده و هوای پاک تنفس کنید! اگر موقعیت و یا زمان سفر به مکان های دور را ندارید، اطراف همین تهران خودمان مکان ها و جاذبه هایی قرار دارد که فکرش را هم نمیکنید. خصوصا اگر تابستان را از دست داده باشید و بخواهید در زمستان سفر کنید، اطراف تهران بهترین جاذبه ها را دارد.  لیستی از بهترین جاهای تفریحی اطراف تهران در زمستان را برای شما تهیه کردیم تا بتوانید به خوبی تصمیم گرفته و سفر خوبی در این فصل داشته باشید.

تفرجگاه باراجین

این مکان که در قسمت شمالی استان قزوین میباشد، به خاطر قرار داشتن در دامنه کوه البرز و ارتفاع آب وهوای بسیار خنک تری از استان قزوین دارد. درختان و پوشش گیاهی زیبا و سبز رنگ این تفرجگاه، رنگ دیگری به باراجین بخشیده و آن را خاص تر کرده.  مردم قزوین تعطیلات زیادی را در این باراجین گذرانده اند. باراجین به خاطر رد شدن رود ارنزک از بلندای این کوه زیباتر و خاص تر شده. حتما همراه با خانواده از این مکان بازدید کنید. مسیر نیز بسیار راحت و مناسب است.

تفرجگاه باراجین

ایوان سنگی نیاق

یکی از روستاهای عجیب که از توابع قزوین میباشد، صخره های بسیار بلندی داشته که روی این صخره ها حفره و سوراخ های بسیار بزرگی ایجاد شده بعضی از این حفره ها نیز بوسیله مردم روستا به شکل یک حوضچه مستطیلی درآمده اند که زمان بارش باران پر میشوند. بسیاری از اهالی روستای ایوان سنگی نیاق معتقدند که درست بالای ایوان، یک قصر بوسیله محمد حنیفه ساخته شده که اکنون چیزی جز سفال از آن باقی نمانده .

ایوان سنگی نیاق

قلعه لمبسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در زمستان قلعه معروف لمبسر بوده که بزرگ ترین و باشکوه ترین قلعه ایرانی میباشد . از این قلعه برای یک دژ نظامی فوق العاده و بزرگ استفاده میکردند که برای اسماعیلیان بوده. قلعه لمبسر درست روی کوهی مرتفع و بزرگ واقع شده و پرتگاهی بسیار ترسناک دارد. این قلعه 150 متری اتاق ها و آب انبارهای بسیار زیادی داشته که معماری آن به صورت یک مکعب مستطیل میباشد. آب مصرفی قلعه لمبسر بوسیله رودخانه نینه روز بدست می آمده و با یک آبراه در داخل سنگ چندین آب انبار پر میشد. قلعه لمبسر دومین قلعه معروف و مهم بعد از قلعه الموت میباشد

قلعه لمبسر

قلعه الموت

یکی از معروف ترین و خاص ترین قلعه های ایران، الموت بوده که بیشتر مردم بومی این منطقه آن را به اسم قلعه حسن میشناسند. سالانه توریست ها زیادی از تور قزوین برای بازدید از این قلعه استفاده میکنند. نکته جالب در مورد این قلعه این است که دو قسمت غربی و شرقی داشته که بخش شرقی آن مرتفع تر از بخش غربی میباشد. دیورا های قلعه الموت 120 متر طول و 35 متر عرض دارد. شما فقط از یک راه میتوانید وارد قلعه الموت شوید آن هم از قسمت شمال شرقی میباشد. کمی از درب ورودی که جلوتر میروید به یک خندق پنجاه متری با دو متر عرض میبینید که برای جلوگیری از هجوم مهاجمان آن را پر از آب میکردند. در اطراف قلعه نیز قلعه گازار قرار داشته که مملو از آب انبار میباشد.

قلعه الموت

دریاچه اوان

یکی از تماشایی ترین جاهای تفریحی اطراف تهران در زمستان دریاچه وان میباشد که در سفر به این دریاچه دوربین عکاسی به شدت نیازتان میشود! صحنه ها و منظره های بی نظیری هستند که حیف میشود اگر آنها ثبت نکنید. گفته میشود که دریاچه اوان پانصد سال قبل براساس لغزش ایجاد شده.  این دریاچه درست مرکز 4 روستای استان قزوین از جمله اوان، وربن، زواردشت و زرآبادی میباشد. این دریاچه 70000 متری در فصل تابستان محل مناسبی برای ماهیگیران خوش ذوق و آب تنی و قایق سواری میباشد. همینطور در فصل سرما و زمستان بسیاری از قوها و مرغابی ها را خواهید دید که به خاطر سرمای هوا و امکان یخ زدن آب دریاچه دسته جمعی کوچ میکنند. 

دریاچه اوان