توصیه های سفر به گرجستان : گرجستان که در سال گذشته سومین کشور امن جهان شناخته شد، به تازگی از محبوب ترین کشورها بین توریست ها و گردشگران تور گرجستان شده است. به خاطر استقبال بسیار زیاد توریست ها و گردشگران برای این کشور، توصیه های برای سفر به گرجستان برای شما آماده کرده ایم که مطمئنا به دردتان خواهد خورد. این توصیه ها، نکاتی ضروری هستند که باید به عنوان یک توریست و گردشگر تور گرجستان آن را رعایت کنید.

  • باید شماره تلفن پلیس را بدانید. 022، شماره پلیس این کشور بوده و شما را در حوادث و اتفاقاتی مثل سرقت پول، مدارک مسافرتی و ... یاری می کند. اگر پول و یا مدارک مسافرتیتان را سرقت کردند، به پلیس محل گزارش داده تا با کمک و همکاری قسمت کنسولی سفارت، موضوع پیگیری شود. در مراکز تجاری و تفریحی و همینطور خیابان ها و مناطق شلوغ مراقب کیف پول، اشیا با ارزش و ... باشید. اگر احساس کردید فردی مشکوک میبینید، مراقب خانواده و اطرافیان باشید. علاوه بر شماره پلیس، تمام شماره های ضروری و مورد نیاز را همراه با خود داشته باشید.

توصیه های سفر به گرجستان

  • به توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد میشود، برای تردد در شهر، حتما از تاکسی های رسمی و آرم دار استفاده کنند. تاکسی تلفنی ها نیز قابل اطمینان هستند. سعی کنید قبل از سوار شدن، شماره تاکسی و مشخصات راننده را جایی یادداشت کنید.

توصیه های سفر به گرجستان

  • مثل ایران، رانندگی در این کشور از سمت راست خیابان ها و جاده ها می باشد. معمولا خوردوها چپ فرمان بوده، اما از خودروهای راست فرمان هم استفاده می کنند. اگر با ماشین شخصی خود سفر کرده و یا ماشینی برای خود کرایه کرده اید، باید بدانید حداکثر مجاز در جاده و شرایط معمولی، هشتاد کیلومتر در ساعت بوده اما در اتوبان تفلیس،گوری تا 110 کیلومتر در ساعت هم بالا میرود. توجه داشته باشید که جریمه های رانندگی این کشور بسیار سنگین تر از ایران است ، بنابراین سعی کنید علائم رانندگی و دستورات پلیس را رعایت کنید تا سفری راحت و دلپذیر داشته باشید.  

توصیه های سفر به گرجستان

  • اگر قصد بازدید از کلیساها را دارید، قوانینی برای بازدید توریست ها و گردشگران تور گرجستان هست که باید آنها را رعایت کرد. احترام به مقدسات مسیحیان در کلیساها ضروری است. حتما خانم ها برای ورود به کلیساها باید روسری و لباس بلند، و آقایان کلاه بر سر داشته باشند. سعی کنید در کلیساها بلند صحبت نکرده و نخندید.

توصیه های سفر به گرجستان

  • براساس قوانین گرجستان، نوشیدن هر نوع مشروبات در پارک ها، خیابان ها، وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه ها و هر مکان عمومی ممنوع می باشد و نباید آن ها را آشکار با خود حمل کرد. همینطور فروش این نوع نوشیدنی ها بیرون از مراکز و رستورانها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

توصیه های سفر به گرجستان

  • گرجستان کشوری با سطح پایین پزشکی در برابر ایران بوده و همینطور امکانات پزشکی، هزینه های درمان و دارو نیز گران تر از کشور خودمان است. اگر قبل از سفر به این کشور واکسن های مربوط به هپاتیت نوع A و B، تب تیفوئید و بیماری های تب زرد را بزنید، با خیال راحت تری سفر خواهید کرد. توریست ها و گردشگران درباره داروهایی که در سفر به گرجستان ممنوع می باشد حتما تحقیق کنند تا در بدو ورودشان دچار مشکل نشوند.

توصیه های سفر به گرجستان

در آخر نیز حتما شماره تلفن و آدرس سفارت و کنسولگری های ایران را همراه خود داشته باشید تا مشکلی در طول سفرتان نداشته باشید.