در زمانی که این خبر نوشته می‌شود (نیمه اول خردادماه 1401)، تمام تورهای پاریس آژانس خدمات مسافرتی ایوار برای تابستان 1401 تکمیل شده‌اند. حتی دو تاریخ اول اجرای مهرماه نیز تکمیل شده و اگر مسافری بخواهد در تور یک هفته‌ای فرانسه با ایوار شرکت کنید، باید بیش از سه ماه منتظر بماند. به همین بدلیل، نگاهی به عوامل این اتفاق و استقبال مسافران خواهیم داشت.

از زمانی که فروش تورهای تابستان ایوار آغاز شد (اوایل اردیبشهت‌ماه)، در مدت زمان حدود یک ماه، تمام تورهای پاریس یک هفته‌ای تکمیل ظرفیت شدند و این سفر‌ها، هر دو هفته یکبار در طول تابستان اجرا خواهند شد. بسیاری از تورهای دیگر تابستانی ایوار مانند تور دور اروپا 29 روزه، تور کشور‌های اسکاندیناوی (دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند) که جزو تورهای گران‌قیمت پکیج تابستان محسوب می‌شوند نیز تکمیل شده‌اند و هم‌اکنون، تورهای اندکی هستند که هنوز برای تابستان ظرفیت دارند. اما دلیل این استقبال از سفر‌های خارجی چیست؟

سابقه درخشان ایوار در زمینه اجرای تور اروپا

هر مسافری که بخواهد یک سفر اروپایی را تجربه کند، حتما نام ایوار را خواهد شنید. اطلاع از ایوار می‌تواند از زبان مسافرانی باشد که قبلا تور اروپا با ایوار را تجربه کرده‌اند یا از طریق جستجو در گوگل و شبکه‌های اجتماعی با ایوار آشنا شده‌اند. با نگاهی به نظرات مسافران ایوار در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت (که بعد از هر تور، هر مسافری می‌توانید دیدگاه خود را  بدون واسطه در وبسایت درج نماید)، رضایت حداکثری مسافران هویدا است. در حال حاضر، 1446 نظر در وبسایت ایوار درج شده است که بیش از 97٪ این نظرات نمره عالی و خیلی خوب را به سفر خود داده‌اند.

اخذ راحت ویزای شینگن

آژانس خدمات مسافرتی ایوار که از طرف سایت تاپ تراول به عنوان یکی از بهترین آژانس های مسافرتی معرفی شده است، به واسطه سابقه‌ی 20 ساله در زمینه اجرای تورهای اروپایی و همچنین مورد اعتماد بودن سفارت‌های فرانسه، سوئیس، اسپانیا و ...، بزرگترین مشکل سفر به اروپا یعنی ویزای شینگن را برای مسافران خود مرتفع کرده و همین امر، سبب می‌شود که بسیاری از گردشگران، برای جلوگیری از ریجکتی توسط سفارت، مراحل اخذ ویزا و سفر خود را به ایوار بسپارند. ایوار قبل از ثبت نام و با بررسی دقیق مدارک مسافرین و همچنین مورد تایید بودن سفارت در راستای اجرای بی‌نقص تورهای اروپایی، شانس دریافت ویزای شنگن را افزایش می‌دهد.

قیمت مناسب در برابر خدمات ارائه شده

تورهای اروپایی از دو نرخ یورویی و ریالی تشکیل می‌شود. نرخ ریالی، هزینه پرواز و نرخ یورویی، مبلغی است که شامل هزینه‌های شهر یا کشور مقصد می‌شود. اگرچه با توجه به نرخ بالای تبدیل یورو به ریال، قیمت تورهای اروپایی درحال حاضر بالاست و همه اقشار جامعه امکان سفر به اروپا را ندارند، اما این نکته قابل توجه است که هزینه یورویی تورهای ایوار نسبت به سال قبل کرونا (سال 1398) تغییر بسیار اندکی داشته و فقط هزینه ریالی به علت گران شدن هزینه‌های پرواز، بالا رفته است.

همچنین این هزینه در مقابل خدماتی که ایوار در سفر ارائه می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه می‌نماید.

راهنمایان مجرب، از تهران تا تهران

مجموعه ایوار با تعدادی بالایی از راهنمایان مجرب تور همکاری دارد که بسیاری از این افراد، مدرس رشته‌های گردشگری در دانشگاه و موسسات راهنمایان تور هستند. تمامی راهنمایان ایوار، علاوه بر دوره‌های راهنمایان، دوره‌های داخلی تورلیدری این مجموعه را می‌گذرانند تا با استاندارد‌های اجرای تور خارجی آشنا شوند.

همچنین بسیاری از راهنمای تازه وارد، به عنوان دستیار در تورهای ایوار به مقاصد مختلف اعزام می‌شوند تا قبل از اجرای هر توری، به آشنایی کامل با مقصد و نوع برگزاری تورهای اروپا بشوند. قابل ذکر است اولین دوره WFTGA (فدراسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری) توسط آژانس ایوار در ایران برگزار شد.

تجربه در اجرای تور فرانسه

تورهای فرانسه ایوار از دو بخش تک و ترکیبی تشکیل می‌شوند. تورهای تک فرانسه ایوار (که با عنوان نام تجاری پاریس ویک اجرا می‌شوند) از تورهای پر مخاطب ایوار به حساب می‌آید. تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، تورهای پاریس ویک به صورت هفتگی اجرا می‌شد و هم‌اکنون این تورها به صورت یک هفته درمیان اجرا می‌شود. ۸ روز اقامت در هتل ۵ ستاره پولمن لدفانس پاریس برای هرکسی می‌تواند لذت بخش باشد، اما همانطور که در ابتدای این گزارش گفتیم، در حال حاضر تمامی تاریخ‌های تابستان و دو هفته اول پاییز 1401 این تور تکمیل شده است. پس اگر هوس سفر به پاریس را دارید، باید در یکی از تورهای ترکیبی فرانسه مجموعه ایوار مانند پاریس و بارسلون، پاریس، ونیز و رم و ... شرکت نمایید. تور پاریس ویک تا به امروز بیش از 300 مرتبه توسط ایوار اجرا شده است. همین تجربه باعث شده است که ایوار در طی سال‌های کرونا، کتاب «رویای سفر، پاریس» را به عنوان کامل‌ترین راهنمای سفر به پاریس به چاپ برساند.

بهترین ایرلاین و ساعت پروازی

در حال حاضر، تمامی تورهای اروپا ایوار با پرواز ترکیش اجرا می‌شود که چند مزیت ویژه دارد. علاوه‌بر کیفیت بالای پرواز‌های ترکیش که در حد پرواز‌های بین‌المللی با کیفیت است، به علت موقعیت شهر استانبول (که در میانه‌ی مسیر ایران به اروپا است)، پرواز با ترکیش کوتاه‌ترین مسیر سفر به اروپا است. ساعت پروازی مناسب (زمان شروع پرواز و رسیدن به مقصد) و همچنین مدت زمان ترانزیت معقول، عواملی است که ایرلاین ترکیش را، تبدیل به بهترین ایرلاین برای سفر به اروپا کرده است. سایر موارد از جمله بار مجاز 30 کیلوگرم و پرواز از شهر‌های مختلف ایران، از دیگر مزیت‌های ایرلاین ترکیش برای سفر به اروپا است.