تورری دل اورولوجیو، برج ساعت ونیز : در سفرتان به ونیز بهترین و مهم ترین جاذبه های شهر را میتوان در میدان سنت مارک پیدا کرد. این میدان تمام جاذبه های گردشگری معروف و مهم شهر را به دور خود جمع کرده است. یکی از این جاذبه ها که به عنوان نماد شهر کوچک ونیز نیز شناخته می شود، برج تاریخی ساعت است. این برج که تورری دل اورولوجیو نام داشته در کنار کلیسای سنت مارک در میدان سنت مارک قرار دارد. برج ساعت ونیز قدمت طولانی به اندازه قرن دوازدهم داشته، همین باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور اروپا جذب این بنای تاریخی شوند.

تورری دل اورولوجیو، برج ساعت ونیز

تاریخچه ساخت برج ساعت سنت مارک ونیز

تورری دل اورولوجیو قرمت بلند بالایی داشته و ساخت آن به قرن دوازدهم میلادی برمیگردد. قبل از اینکه این برج ساخته شود، برج دیگری برای نگهبانی و دیده بانی در این محل ساخته شده بود. ولی بعد از گذشت چهار قرن این برج مورد بازسازی قرار گرفته و طراحی و ساخت آن شروع شد. تورری دل اورولوجیو، برج اصلی ساعت نبوده و برج ساعت کلیسا درست در ابتدای قرن بیستم در سال 1902 تخریب شد. سال ها بعد برجی در همین مکان به عنوان برج ساعت جدید ساخته شد که از برج اصلی کپی برداری شده بود. طراحی و معماری این برج که امروزه توریست ها و گردشگران میبینند، کاملا به شکل اولیه است. معماران این برج مائورو کودوسی، جورجیو ماساری و آندریا کامراتا بودند. 

تاریخچه ساخت برج ساعت سنت مارک ونیز

معماری برج ساعت ونیز

این برج به طور کلی با پنج طبقه ساخته شده است. طبقه همکف آن پله های سنگی داشته و برای ورود به آن باید از چند پله بگذرید. در این قسمت میتوان با مکانیزم و نحوه علملکرد ساعت آشنا شد. بعد از همکف راه پله ها مارپیچ شده و کم کم  از عرضشان کاسته می شود. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا با بالا رفتن از این راه پله های سنگی به مجسمه مشهور برج ساعت ونیز و سه پادشاه و فرشته را دید. به خاطر اینکه این برج در کنار کلیسای سنت مارک ساخته شده، مجسمه های این شکلی را میتوان در این برج دید. در طبقات بالاتر یک موزه قرار داشته که در آن ماشین آلات متعلق به گذشته در آن نگهداری می شوند. 

معماری برج ساعت ونیز

نحوه دسترسی و ساعات بازدید از برج ساعت سنت مارک

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند این برج را در میدان سنت مارک پیدا کنند. ساعات بازدید از این برج در فصل تابستان از ساعت نه صبح تا نه شب، در فصل بهار و پاییز از ساعت نه صبح تا هفت عصر و در فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی، از ساعت نه صبح تا چهار صبح می باشند.