تفریحات زمستانی به یاد ماندنی در دهکده گودائوری گرجستان : با شروع فصل زمستان، تعطیلاتی به یاد ماندنی و فوق العاده را برای خود رقم بزنید. تعطیلات زمستانی فقط برای اسکی بازها نیست! تفریحات بسیاری هم هستند که میتوان در این فصل زیبا انجام داد. اگر اهل اسکی نیستید و میخواهید تفریحات زمستانی متفاوتی داشته باشید، چمدان خود را بسته و سراغ دهکده قفقازی گودائوری در گرجستان بروید! در این دهکده انواع و اقسام تفریحات زمستانی برای سلایق مختلف پیدا می شود. در ادامه قصد داریم برای توریست ها و گردشگران تور گرجستان، انواع تفریحات زمستانی را معرفی کنیم، تا بدانند، زمستان تنها برای اسکی بازها نیست!

گشت و گذار در منطقه زیبای گودائوری

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان هم میتوانند پیاده و هم با اتومبیل خود چرخی در این دهکده قفقازی زده و کوه های قفقاز را از نزدیک ببینند. بالای این کوه ها تله سیژی هایی هستند که برای رسیدن به آن ها باید بدون چوب اسکی و یا اسنوبورد باشید. هرقدر این مسیر را بالاتر می روید، مناظر فوق العاده و بسیار زیبایی را پیدا می کنید، بالاترین ارتفاع این کوه ها به سه هزار متر بالاتر از سطح دریا رسیده و بین ابرها قرار داست. از این ارتفاع، بی شک یکی از زیباترین و خیره کننده ترین چشم اندازهای عمرتان را خواهید دید. در راه برگشت از این کوه میتوانید در پایین ترین نقطه آن یک فنجان قهوه در کافه ها بنوشید. 

گشت و گذار در منطقه زیبای گودائوری

سورتمه سواری از روی تپه

سورتمه سواری از آن دسته تفریحاتی بوده که تنها مختص به کودکان نیست و بزرگسالان نیز میتوانند آن را انجام دهند. در این تفریح کودکان و بزرگسالان از روی تپه ها در تفرجگاه اسکی گودائوری سورتمه سواری کرده و هیجان را تجربه کنند. سورتمه های این تفرجگاه ابعاد مختلف داشته و از نظر سایزی مشکلی نیست. 

سورتمه سواری از روی تپه

پاراگلایدر سواری بین ابرها

پاراگلایدر یکی از تفریحات همیشگی و مورد علاقه توریست ها و گردشگران است. توریست های تور ارزان گرجستان نیز میتوانند تجربه پاراگلایدر سواری را در آسمان دهکده گودائوری تجربه کنند. در این دهکده اگر کسی را دیدید که کوله پشتی بسیار بزرگی به وزن 35 کیلوگرمی را همراه خود دارد، بدانید که برای پاراگلایدر سواری آمده. این کوله ها به خاطر وجود پاراگلایدرهای رنگی و دو صندلی است. در این دهکده بهترین مربیان پاراگلایدر به شما آموزش می دهند که چطور از نقطه بلندی بپرید و سواری لذتبخش و به یاد ماندنی داشته باشید. شما میتوانید انتخاب کنید که پروازهای بلندتر، کوتاه تر و یا پریدن با مربی های ارزان تر و گران تر را داشته باشید، این بستگی به شما دارد. 

پاراگلایدر سواری بین ابرها

هلی اسکی در گودائوری

اگر میخواهید اولین نفری باشید که روی برف های دست نخورده کوه های قفقاز هلی اسکی کرده، میتوانید در این دهکده به خواست خود برسید. یکی از روش های استفاده از هلی کوپتر در این دهکده، هلی بورد یا هلی اسکی است. در هلی اسکی، هلی کوپتری شما را تا ارتفاع زیادی بالا می برد تا به برف های دست نخورده برسید و اولین نفری باشید که روی آن اسکی می کند. این تفریح چندان هم ارزان قیمت نبوده و فقط هزینه سوخت یک دقیقه هلی کوپتر برابر با بیشتر از پنجاه یورو است. حال حساب کنید اگر بخواهید تفریح هلی اسکی همراه با خلبان و مربی و ... داشته باشید. 

هلی اسکی در گودائوری

استراحت در سوناهای این منطقه

در گودائوری به سونا، بانجا می گویند. از تفریحات معمول اهالی این دهکده این است که در روزهای سرد برفی و زمستانی، روی حداقل سه ساعت ساعت را در این سوناها میگذارند. سوناهای این منطقه تجهیزات کامل و بسیار خوبی دارند. 

استراحت در سوناهای این منطقه

سفر به کازبگی گرجستان

اگر اهل ثابت ماندن یک جا نیستید و میخواهید مدام در حال سفر و گشت و گذار باشید، از دهکده گودائوری میتوانید به کازبگی نیز سفر کنید. با هزینه معقول و مناسبی میتوان یک نیمروزه به این شهر داشت. از گودائوری تا کازبگی سی کیلومتر فاصله بوده و در مسیر گذرگاه جواری قرار دارد که ارتفاعی 2379 متری داشته و واقعا ارزش چند دقیقه بازدید را دارد. در کازبگی میتوان از جاذبه هایی مثل کلیسای گرگتی ترینتی که روی کوه می باشد، دیدن کرد. 

سفر به کازبگی گرجستان

اسکی آزاد در برف های این دهکده

در آخر اگر همچنان طرفدار پروپا قرص اسکی کردن هستید و میخواهید مسیرهای جدیدی را امتحان کنید، گودائوری بهترین مسیرها را برای شما دارد. در این دهکده میتوان همراه با افراد محلی روی برف های دست نخورده به طور آزادانه اسکی کرد. در پایان اسکی لذت بخش خود میتوان از قسمت انتهایی دره با یک ماشین به محل اقامت خود بازگشته و استراحت کنید. بسیاری از مردم این دهکده شرکت های مسیر آزاد اسکی داشته و میتوانند شما را راهنمایی کنند. 

اسکی آزاد در برف های این دهکده