ترکیه کشوری زیبا و مملو از سواحل زیبا وآرامبخش مدیترانه و پایگاه فرهنگ و هنرو تمدن و نقطه اتصال قاره اروپا و قاره آسیا و پایتخت تمدن سرزمین آناتولی است. ترکیه ای که امروزه ما میشناسیم کشوریست (اروپائی و آسیائی) که به اورآسیائی نیز گفته میشود. بخش بزرگ کشورترکیه که آناتولی ( آسیای کوچک)است. در جنوب خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان قرار دارد آنکارا پایتخت ترکیه،درسال1923 تاسیس و حکومت ترکیه جمهوری دموکراتیک است و زبان ترکیه استانبولی بود که قبل از سرکار آمدن آتاترک به زبان عربی مینوشتند و پس از آن در سال 1302 زبان لاتین را برای نوشتن انتخاب کردند صادارات ترکیه در بخش کشاورزی بی نظیر است ودر سالهای اخیر صنعت نساجی ترکیه نیز رقیب برندهای معروف دنیا شده است غذاهای ترکیه بسیار لذیذ و خوشمزه میباشد یک پای ثابت غذاهای ترکیه گوشت قرمز میباشد که اگر در شهرهای ترکیه یا با تورترکیه به شهرهای ترکیه سفر کنید معمولا اسکندر کباب یا آدانا کباب و یا کبابهای که داخل اجاقهای سفالی درست میشود را حتما امتحان خواهید نمود احتمالا با واژه "بورک"نیز آشنا شدید نوعی غذا ترکیه شبیه پیراشگی گوشت خودمان که داخل آن مملو از سبزیجات و قارچ و گوشت است.

همسایگان ترکیه:

ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان-عراق و سوریه-بلغارستان و یونان

دریا و اقیانوسهای که ترکیه را احاطه کرده است عبارتند از:

ازشمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه

دو تنگهٔ مهم و استراتژیک ترکیه  داردانل وبسفر  است.

ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و با توجه به موقیعت جغرافیای ترکیه که از آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است و مناطق زیبا و دیدنی بسیاری دارد توریستها کشور ترکیه را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری  دنیا میشناسند.که دارای هتلهای لوکس و مدرن است که حتی در کشورهای اروپائی شبیه آن وجود ندارد در واقع تمرکز کشور ترکیه بر تورترکیه میباشد و با داشتن شهرهای زیبای بزرگ و ساحلی، خیلی از آژانسها ایران تورهای ترکیه را دراین شهرها برگزار میکنند که شامل تورآنتالیا که به تازگی خانه های لوکس در آنتالیا ترکیه برای خریداران با مبلغ 300 میلیون تومان میسازد تورآلانیا که یک شهر واقعا زیبا وبا سواحل تمیز و تورکوش آداسی که باز دارای سواحل زیبای میباشد .طبیعتا تورآنکارا و توربدروم  نیز برگزار میگردد که طرفداران خود را دارد و لی توراستانبول ترکیه با مساجد قدیمی آن حتما برای یکبار هم که شده شما را به سمت استانبول ترکیه جذب خواهد نمود.ترکیه 80 میلیون جمعیت دارد که 80 درصد ترک و مابقی کرد و.. میباشند و با وجود اینکه حکومت ترکیه لائیک است ولی مردمان آداب اسلامی دارند و عید فطر و عید قربان را گرامی میدارند.

در این مطلب سعی میشود برخی از هتلهای خوب ترکیه که به اعتقاد مسافران که به این هتلها رای مثبت داده اند را برایتان معرفی کنیم:

بهترین هتلهای ترکیه به شرح ذیل میباشد:

  1. Kayakapi Premium Caves - Cappadocia       Urgup, Turkey
  2. Neorion Hotel    Istanbul, Turkey
  3. ​Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet    Istanbul, Turkey

همچنین هتلهای آنتالیا که در تور ترکیه تابستان 94 توسط آژانس مسافرتی شهر فرنگ  گارانتی شده است به شرح زیر است:

تگهای مرتبط:

هتلهای ترکیه-تورترکیه