به ترکیه که برای مسافرت و گردش و گذار میروی  یک سری عادات را نباید کنار بگذاری  و ترک کردن ان قطعا موجب مرض خواهد شد در این مقاله به یک سری عادات میپردازیم که ترک کردنشان در طول سفر به ترکیه موجب مرض است به ترکیه که رفتید حتما  از بازار ادویه دیدن کنید . این بازار دومین بازار ترکیه  پس از بازار بزرگ است. در این بازار شما  قادر خواهید بود تا ادویه جات، ترشی جات، آجیل، میوه های خشک، قهوه ترک، برگ سبز چای، و حتی راحت الحلقوم را تهیه کنید و حتی به عنوان سوغات برای دوستان و اشنایان و اعضای فامیل خود بیاورید

بازار ادویه

به ترکیه که رفتید حتما به نمایش دراویش صوفی بروید . که این نمایش با سبک و سیاق مولوی خوانی و چرخیدن دراویش صوفی به دور خود صورت میگیرد. دراویش این گونه تعبیر میکنند که این چرخش به یک حالت خلسه مانند میماند که آنها را به خدا نزدیک تر میکند و آن را یک مراسم مذهبی منحصر به فرد برای صوفیان میدانند.

نمایش دراویش صوفی

خوردن  kumpir  ( کومپیر ) که  یک سیب زمینی پخته شده است فراموش نشود. سرو سیب زمینی با پنیر و کره مخلوط  یک میان وعده سبک در همه اوقات محسوب میشود و سپس شما  این میان وعده را به دلخواه خودتان با زیتون، هات داگ، ترشی، ذرت، نخود فرنگی و بلغور پر کنید. مگر میشود که به ترکیه رفت و کومپیر را امتحان نکرد؟

سیب زمینی پخته در ترکیه

حمام ترکی یکی از همان چیزهایی ست که شما باید حتما امتحان کنید چرا که  همراه با اسکراب ( لایه برداری قسمت های مرده پوست و جایگزینی پوستی سفید و شاداب به جای لایه های مرده)  و ماساژ برای اقایان و خانمها  تجربه ای مفید خواهد بود نگران نباشید به دلیل اینکه حکومت ترکیه حکومتی اسلامی ست حمام های مردانه و زنانه کاملا جدا از هم میباشد. اگر شما به ترکیه رفتید چای ترکی یکی از همان چیزهای ناب و معطریست که باید امتحان کنید. اگر شما به استانبول رفته اید حتما باید چای را در لیوان های کوچک گل لاله دارمیل کنید.  برای میل کردن چای ترکی  نیازی به هیچ روش منحصر بفردی نیست شما میتوانید اب جوش را داخل لیوان گل دارتان بریزید و از سوی دیگر چای را به داخل لیوانتان ریخته و میل بفرمایید.

چای ترکی

یک میان وعده ترکی دیگر وجود دارد که محال است شما به ترکیه بروید و نخواهید ان را میل کنید شما میتوانید پنیر یا گوشت را داخل خمیر پوسته مانندی به نام  Börek  پیچ کنید و ان را نوش جان کنید.و شاید عده ای دوست داشته باشند یک مکیان وعده شیرین میل کنند پس میتوانند کمی شکر را به روی Börek بپاشند و سپس ان را میل کنند.از دیگر جاهایی که برای توریست ارزش دیدن دارد  کلیسای جامع ارتدوکس شرقی است که  کلیسای جامع رومیان محسوب میگردد و بخشی از ان در حال حاضر تبدیل به  موزه شده است و قسمت بیرونی ان بیش از حد چشمگیر و زیباست، و همین باعث میشود که گردشگران ترغیب شوند تا از درونش بازدیدی به عمل اورند.و وقتی به داخلش ورود میکنید ان  گنبد آسمانی و موزاییک های باستانی ان  شما را در هیبت ان غرق میکند.. باز هم منتظر مقالات بعدی لست تورز در این زمینه باشید تا مجددا  شما را به عدم ترک عاداتتان در ترکیه دعوت کنیم.

تور ترکیه: تور استانبول   تور آنتالیا   تور بدروم    تور کوش آداسی     تور مارماریس