تاریخچه دبی : قبل از آنکه دبی به یک شهر پیشرفته و جذاب تبدیل شود، یک دهکده بوده که شیخ نشین های ابوظبی در آن زندگی میکردند. سپس شخصی به اسم شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم حدود در سال 1833 با حدود هشتصد نفر از همراهان، فامیل ها و آشنایان خود به این مکان کوچ کرده و اسم آن را دبی گذاشتند. این اسم در واقع از واژه دَبا آمده که به معنی یک گونه از ملخ های کوچک بوده که در اوایل ساخته شدن این شهر در این مکان بودند.

تاریخچه دبی

نحوه تاسیس آن در تاریخچه دبی :

در زمان تاسیس دبی ، باستان شناسان، اثراتی از ساخت و ساز پیدا کردند که به سال 1799 بازمیگردد با اینکه قبل از شیخ آل مکتوم و همراهانش این منطقه هیچ خانه ای به نسبت دیگر روستاها نداشته. یکی از دلایلی که مهاجرت در سال 1966 حدود سه برابر بیشتر شد و توریست ها و گردشگران بسیاری از تور دبی به این شهر رو آوردن، کشف نفت بوده که دبی تا به امروز توانسته بهترین استفاده ها را از این کشف مهم داشته باشد و هتل ها، مراکز خرید و تفریحی بسیاری بسازد و بر جمعیت خود بیافزاید.

نحوه تاسیس آن در تاریخچه دبی

تاریخچه دبی بعد از کشف نفت :

همانطور که گفته شد، حاکمان این کشور استفاده های بسیار مناسب و مهمی از کشف نفت داشتند و درواقع میتوان گفت که اقتصاد این شهر را با نفت سرپا نگه داشتند که البته موفق هم بوده اند. سرعت تاسیس و ساخت این شهر آنقدر زیاد بوده که توانسته همزمان مراکز تفریحی فوق العاده و رکورد دار جهانی را بسازد و این شهر به انتخاب اول هر توریستی تبدیل کند. به خاطر همین محبوبیت ها و رشد اقتصادی چشم گیر آن، امارات دبی را پایتخت تجاری خود میداند.