جزیره بیوک آدا استانبول : بیوک آدا یکی از بزرگ ترین جزایر این شهر بوده و یکی از مقاصد صد در صدی توریست ها و گردشگران تور استانبول است. در این جزیره به جای خودروها، قایق، کالسکه ها، موتور، سه چرخه ها، دوچرخه و خودروهای پلیس را میبینید. به هر طرف که نگاه کنید، محل کرایه دوچرخه پیدا خواهید کرد. یکی از تفریحات همیشگی و مورد علاقه توریست ها و گردشگران تور استانبول در جزیره بیوک آدا، دوچرخه سواری است. این جزیره یکی از زیباترین چشم اندازها را از دریای مارمارا داشته و میتواند از زیباترین مکان هایی باشد که تابحال در استانبول دیده اید. جزیره بیوک آدا تنها یکی از چند جزیره این شهر هستند که به جزایر پرنسس معروف است. اما گل سرسبد این جزایر، همین بیوک آداست. بیوک آدا، یکی از زیباترین و تمیزترین منطقه های استانبول بوده و آرامش بی نظیری دارد. از فصل های پرطرفدار این جزیره بین توریست ها و گردشگران تور استانبول تابستان است. مطمئن باشید از هزینه ای که صرف رفتن و خوش گذرانی در این جزیره کرده اید، پشیمان نخواهید شد.

جزیره بیوک آدا استانبول

تاریخچه جزیره بیوک آدا استانبول

این جزیره در دوران امپراطوری بیزانس، مکان تبعید، مذهبی و روحانی بوده است. در سال 569میلادی، جاستین دوم، امپراطور بیزانسی، یک قصر و یک کلیسا در این جزیره ساخت. این ساختمان، متشکل از چند کلیسا بوده که از آنها، به عنوان زندان برای شاهزادگان تبعیدی استفاده می کردند. این جزیره در طول سال ها، اتفاقات عجیب و بسیاری به خود دیده مثل اسکان کشیش ها، پناهندگی لئون تروتسکی رهبر انقلابیون بلشویک روسیه و ... . اما در زمان عثمانی، این جزیره بیشتر به یک تفرجگاه در فصل تابستان تبدیل شد. در آن زمان آمریکایی ها، یونانی ها و یهودی هایی که مقیم استانبول بودند، بیوک آدا را یک تفرجگاه تابستانی می دانستند و بیشتر اوقات تفریحات خود را در بیوک آدا سپری می کردند، با اینکه ترک ها، دیگر قسمت های دریای مدیترانه را برای تابستان انتخاب می کردند. بسیاری از ساختمان ها و ویلاهایی که در این جزیره مشاهده می کنید، از همان دوران تاکنون پابرحا مانده اند.

تاریخچه جزیره بیوک آدا استانبول

جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره بیوک آدا استانبول

توریست ها و گردشگران تور استانبول، علاوه بر تفریح و استراحت در این جزیره دوست داشتنی و پرطرفدار، میتوانند از جاذبه های گردشگری آن مثل کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک، مسجد حمیدیه، صومعه ها، عمارت های قدیمی، کلیساهای تاریخی و ... دیدن کرده و اوقات فراغت خود را بگذرانند. اما یکی از دیدنی ترین جاذبه های این جزیره، یوجه تپه، مرتفع ترین نقطه این جزیره است که روی نوک قله کوه قرار داشته و روی آن کلیسای آیا یورگی قرار دارد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره بیوک آدا استانبول

رستوران ها و کافه های جزیره بیوک آدا استانبول

بیشتر رستوران ها و کافه های این جزیره را در کنار اسکله بیوک آدا پیدا خواهید کرد. تقریبا همه رستوران ها و کافه های جزیره بیوک آدا، غذاهای باکیفیت و بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران تور استانبول دارند. اگر در فصل تابستان از این جزیره دیدن کرده اید، میتوانید غذای خود را کنار اسکله میل کرده و از فضای خوب اطراف لذت ببرید.

رستوران ها و کافه های جزیره بیوک آدا استانبول

دسترسی های نزدیک به جزیره بیوک آدا استانبول

برای رسیدن به این جزیره راه های بسیاری وجود دارد، که یکی از راحت ترین آن ها استفاده از کشتی هاست. توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند از ایستگاه مترو تقسیم به ایستگاه مترو کاباتاش رسیده و از آنجا با استفاده از کشتی های جزیره بیوک آدا، به مقصد خود برسید. هزینه بلیط این کشتی ها برای هر نفر، 7.5 لیر می باشد.