بیمارستان سنت پائول بارسلونا : بنای این بیمارستان امروزه در کاتالونیا قرار دارد. این بیمارستان ساخته دست لوییز دومانچه ای مونتانر و پسرش بوده و آن را بین سال های 1901 تا 1930 تکمیل کرده است. هم اکنون بیمارستان سنت پائول بارسلونا جزو میراث جهانی یونسکو می باشد. از این بنا تا سال 2009 به عنوان یک بیمارستان استفاده می شد اما بعد از بازسازی که روی آن انجام شد، هم اکنون به یک مرکز فرهنگی و موزه تبدیل شده است. تاسیس این بیمارستان به قرن بیستم میلادی برگشته و نام کامل آن بیمارستان صلیب مقدس و سنت پائو می باشد. توریست ها و گردشگران تور اروپا این بیمارستان را همراه با قصر موسیقی کاتالان می شناسند. 

بیمارستان سنت پائول بارسلونا

تاریخچه بیمارستان سنت پائول بارسلونا

داستان ساخت این بیمارستان به سال 1348 میلادی برمیگردد، زمانی که طاعون سیاه در بارسلونا شیوع پیدا کرده و تقریبا یک سوم از جمعیت شهر را به مرگ کشاند. تلفاتی که این بیماری در بارسلونا داد، دلیلی شد تا مردم بیشتر از همیشه به داشتن سیستم خدمات بهداشتی توسعه یافته نیاز داشته باشند. سرانجام در اوایل قرن پانزدهم میلادی این بیمارستان در محله ال راوال ساخته شد. هدف از ساخت این بیمارستان این بود که هر شش بیمارستان شهر بارسلونا را در یک مجتمع زیر سقف جمع کنند. لویز و پسرش، سازنده این بیمارستان تصمیم گرفتن تا در ساخت این بیمارستان خلاقیت نشان داده و از سبک های معمولی استفاده نکنند. همین تصمیم ان ها باعث شد تا ساختمان اولیه بیمارستان یکی از بهترین نمونه ها از معماری گوتیک شهری باشد. آنها این بیمارستان را به شکل مجتمع مدرن و کوچک ساختند تا چشم انداز باغ های گوشه و کنار این بیمارستان کمک کند تا بیماران زودتر معالجه پیدا کنند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا نمای بیرونی این بیمارستان را امروزه پوشیده با آجرهای قرمز رنگ میبینند و هر قسمت آن نیز در ساختمانی جدا قرار گرفته و از طریق راهروهای زیرزمینی به هم وصل می شوند. هزینه ساخت این بیمارستان را پائو گیل، یک بانکدار در سال 1902 تقبل کرد، به همین خاطر در انتهای ساخت این بیمارستان، بعد از اسم صلیب مقدس نام او را نیز اضافه کردند. بعد از گذشت هشتاد سال این بنا به محله جدیدی که داشته منتقل شد و بعد از سال 2009 تغییر کاربری داد. اکنون یک دانشکده پزشکی و کتابخانه کاتالان نیز به آن اضافه شده اند. 

تاریخچه بیمارستان سنت پائول بارسلونا

بیمارستان سنت پائول هم اکنون

از سال 2014 این بیمارستان به عنوان موزه و مرکز فرهنگی به روی مردم و توریست های تور لحظه اخری اروپا افتتاح شد. این بیمارستان در سال 2014 به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته و توریست ها میتوانند با تورهای راهنما انگلیسی زبان سراسر آن را بگردند و در مورد تاریخچه و جزئیات آن بیشتر بدانند. تور گردش در بیمارستان سنت پائول از پاویون سنت جوردی و نمایشگاه آغاز می شود و در آن گذشته، حال و آینده این ساختمان را نشان میدهد. این بیمارستان در سمت کلیسای بیمارستان و قسمت های دیگر آن ادامه داشته و راهنمایان تور میتوانند علاوه بر بیمارستان به تماشای مجسمه ها و شیشه های رنگی آن بپردازند. در اخر این تور به تونل های زیرزمینی میرسد. اگر تور این بیمارستان را از قبل رزرو نکرده باشید امکان بازدید از تونل را نخواهید داشت. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای بازدید از این موزه باید برای افراد بزرگسال سیزده پوند پرداخت کرده و کودکان زیر دوازده سال نیز میتوانند رایگان از آن دیدن کنند.

بیمارستان سنت پائول هم اکنون