تایلند این سرزمین نقره‌ای در نگاه اول:

تایلند یا همان سیام، از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده جهان در دهه 90 و جزء 20 اقتصاد برتر دنیا، کشوری صنعتی که اقتصاد خود را مدیون توریسم، کشاورزی و کارخانه‌هایش است. بی‌شک کشوری که توانسته خود را در سطح منطقه‌ای و جهانی از جایگاه هیچ به جایگاه متوسط برساند، باید همچون فیل‌های بومی خود، بر پایه‌های اقتصادی سنگینش تکیه داشته باشد. در مورد فرهنگ تایلند باید گفت همچون دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، فرهنگ هندوستان تأثیری شگرف روی آن داشته است. علت این تأثیر را می‌توان در دو عامل جست‌وجو کرد: یکی عامل دادوستدهای مستقیم با هندی‌ها و دیگری که از اهمیت بیشتری برخوردار است نفوذ چشم‌گیر پادشاهان هندوستان بویژه پادشاهان سلسله‌های دراواواتی (Dvaravati)، سریویجایا (Srivijaya) و کاموبودیا (Comobodia) است. گفته می‌شود مذهب بودا برای اولین‌بار در زمان امپراتوری آشوکا (Ashoka) پادشاه سلسله ماورایا (Mauraya) وارد تایلند شد. صنعت توریسم6درصد اقتصاد تایلند را تشکیل داده است. براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری،در میان کشورهای شرق آسیایی در سال 2013 بیشترین بازدیدکننده را تایلند داشته است. مهم‌ترین مقصد گردشگری در تایلند برای گردشگران آسیایی بیشتر بانکوک و اطراف آن است که شاید علت آن را می‌توان در فرهنگ منحصربه‌فرد بانکوک و بسیاری از آثار تاریخی آن جست‌وجو کرد. اما برای گردشگران غربی، علاوه بر بانکوک، سواحل زیبای تایلند که در جزایر نفس‌گیر آن واقع‌شده‌اند، جذاب و هیجان‌انگیزاند. قطعاً جاذبه‌های گردشگری تایلند قابل برشمردن نیست، اما از مشهورترین آن‌ها می‌توان به  غواصی در میان آب‌های شفاف و صخره‌های باشکوه مرجانی، ساحل‌های زیبای شنی، صدها جزیره استوایی که هرکدام زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند، کلاب‌های شبانه، بناها و مکان‌های باشکوه باستانی، موزه‌ها، روش زندگی مردمان قبیله‌ای ساکن در تپه‌ها اشاره کرد. بعلاوه، تایلند مکانی است که توانایی راضی کردن انواع گوناگون سلیقه‌ها را دارد، غذاهای تایلندی برای کسانی که به دنبال غذاهای جدید در دل هر فرهنگی‌اند، مذهب بودیسم و پیام‌های سنتی تایلندی برای آن دسته از گردشگرانی که به مذهب، آیین، باورها، اعتقادها و آداب‌ورسوم مردمان مختلف علاقه وافری دارند، حیات‌وحش منحصربه‌فرد تایلند با فیل‌های مشهور و دوست‌داشتنی‌اش، انواع گوناگون پرندگان و آبزی‌های استوایی و انواع مختلف فستیوال‌های که امروزه شهرت جهانی یافته‌اند، همه‌وهمه تنها بخشی از ویژگی خاص این سرزمین نقره‌ای و محبوب در میان گردشگران است. در تور تایلند شما می‌توانید لذت تعطیلاتی همچون پرنس‌ها را تجربه نمایید. البته سه شهر دیگر تایلند که تور مسافرتی در آن برگزار میگردد شامل تور پوکت و تور پاتایا و همچنین تور سامویی میباشد.

مالزی سرزمین مردمانی با مذاهب گوناگون در صلح و آرامش:

مالزی کشوری در جنوب‌شرقی آسیا دارای 13 ایالت و سه منطقه فدرال و با وسعتی برابر با 303.803 مترمربع که با دریای چین جنوبی به دو سرزمین مجزا شبه‌جزیره مالزی و مالزی شرقی (مالزیایی‌های برنئو) تبدیل‌شده، یکی از مکان‌های جذاب و البته محبوب گردشگری در تمامی دنیاست. مالزی کشوری است که می‌توان در آن با زندگی انسان‌های چهل‌هزار سال پیش آشنا شد. در اولین قرن بعد از میلاد، مردمانی از هند و چین به شبه‌جزیره مالزی مهاجرت کرده و در کنار بندرگاه‌های آن سکنی گزیدند، فرهنگ آنان به‌سرعت در میان بومیان منطقه موردقبول واقع شد و بدین‌ترتیب شد که آیین‌های بودا، هندو در میان بومیان به‌سرعت رواج یافت. اما با تمام این‌ها، خط سانسکریت در میان مالزی‌ها، نتوانست با سرعت مذاهب بودا و هندو رشد کند، این خط در قرن 5 یا 6 بعد از میلاد در مالزی رواج یافت. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سلسله پادشاهی لانگکاسوکا (Langkasuka) تقریباً با پیدایش خط سانسکریت تا قرن 15 میلادی دوام یافت! حکومتی بالغ‌بر 10 قرن، چیزی که در طول تاریخ بشریت بی‌همتاست. سیاست اقتصادی مالزی، سیاست اقتصادی باز است. امروزه بخش بزرگی از اقتصاد مالزی بر دوش صنعت آن کشور است. اقتصاد مالزی جزء برترین اقتصادهای آسیا شناخته‌ می‌شود که رشد میانگین اقتصادی 6.5 درصد سالانه بین سال‌های  1957 تا 2007 را در کارنامه افتخارات خود دارد و بین سال‌های 2014 تا 2015 با رقابت شدیدی که در میان کشورهای آسیایی برقرار است، توانست رتبه 6 اقتصاد برتر آسیا و 20 جهان را به خود اختصاص دهد. در مالزی دین آزاد است، مالزی مخلوطی از اسلام، بودا، هندو، مسیحیت، مذاهب مختلف چینی، تاویسم Taoism و دیگر مذاهب است. پارک پرندگان کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس، کوه کینابالو Kinabalu، بوکیت‌بینتانگ در کوالالامپور، مسجد پوترا، تپه پنانگ، آکواریوم کوالالامپور، جزیره پانگکور Pangkor، باغ‌وحش ملی مالزی تنها گوشه‌ای هزاران هزار جاذبه گردشگری در تور مالزی لست‌تورز است.

  دبی، سرزمینی برای لاکچری‌ها:

دبی سرزمینی در جنوب‌شرقی خلیج‌فارس، معروف به شهر جهانی و بزرگ‌ترین مرکز تجارت در خاورمیانه، که اقتصاد خود را بیشتر مدیون درامدهای نفتی‌اش می‌داند. پس از کشف نفت در سال 1969 رشد و بالندگی دبی نیز آغاز شد. تجارت در دبی، بیشتر شبیه استایل تجارت در کشورهای غربی است و امروزه تلاش بسیار دارد که اقتصاد خود را بیشتر بر پایه گردشگری محکم سازد. دبی را با آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های پرارتفاع و سربه‌فلک‌کشیده‌اش (بویژه برج خلیفه)، سازه‌ها و زیرساخت‌های عظیمش و وقایع مهم ورزشی می‌شناسند. گرچه بین سال‌های 2007 و 2008 اقتصاد دبی با بحران جدی روبرو شد اما از سال 2012 تا امروز، رشد اقتصادی روبه‌جلویی را تجربه کرده است. در سال 2014 گران‌ترین هتل‌ها، هتل‌های دبی شناخته شدند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در هنگام ساختن خطوط فاضلاب در دبی، آثار تمدنی 5000. ساله را در آن کشف کردند. تا قبل از این کشف بزرگ، قدمت دبی را بین قرن‌های 3 و 4 قبل از اسلام می‌دانستند. تا قبل از اسلام، بومیان منطقه خدایی با نام بیجر (Bijar) را پرستش می‌کردند. بعد از اسلام، خلیفه دوم، عمربن‌خیام، گروهی از اعراب را به‌منظور خارج‌کردن ساسانیان و کوتاه‌کردن سلطه آنان بر منطقه، بدانجا کوچ داد. توریسم بخش مهمی از استراتژی دولتمردان دبی برای تزریق ارز به خاک خود است. دبی هفتمین شهر پربازدیدکننده دنیاست که رشد اقتصادی 10.7 درصد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. دبی به‌تنهایی 70 مرکز خرید را دل خود جای داده که مرکز خرید دبی‌مال بزرگ‌ترین آن‌ها در جهان است! بیخود نیست دبی به شهری برای خرید در میان گردشگران معروف شده است. شاید برایتان جالب باشد که اعراب در دبی جز اقلیت‌ها محسوب می‌شوند، بیشترین جمعیت دبی، شرق‌آسیایی‌ها، چینی، سری‌لانکا، هندی و دیگر مناطق‌ تشکیل داده‌اند. سازه‌هایی همچون برج عرب (لاکچری‌ترین هتل دنیا)، برج خلیفه (بزرگ‌ترین آسمان‌خراش ساخت بشر)، باغ اعجاز دبی، بزرگ‌ترین باغ گل دنیا با 45 میلیون گل که در 14 فوریه 2013 افتتاح شد، از جاذبه‌های حیرت‌انگیز دبی‌اند. دبی سرزمینی است که شما را شگفت‌زده می‌کند، حتی خواندن در مورد آن، نیز موجب ترشح آندروفین در بدنتان می‌شود! ولی قطعاً تور دبی لست‌تورز هیجان واقعی را برایتان به ارمغان خواهد آورد، جایی‌که که هیجان رنگ حیرت به خود می‌گیرد.

با لست‌تورز و تورهای هیجان‌انگیز دبی، مالزی و تایلند همراه باشید تا ناب‌ترین لحظات را برای خود و عزیزانتان بسازید..