بهترین کشور بدون ویزا : دلیل اصلی اینکه مردم سفر می کنند، آشنایی با فرهنگ های مختلف، سبک زندگی مردم از سراسر دنیا، تاریخ و تماشای جاذبه های گردشگری مختلف است. هر کشور این کره خاکی دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی مختلفی بوده که پشت هرکدام از آن ها داستان ها و حکایاتی نهفته است. خیلی از ما دوست داریم این جاذبه ها را از نزدیک ببینیم و یا تعطیلات خود را در کشورهای مختلف دیگر برنامه ریزی کنیم. اما ایا با وجود مشکلات پیش امده، سفر به خارج از کشور برای ایرانیان به همین سادگی است؟ یکی از بزرگترین مشکلات ایرانی ها برای سفر به خارج از کشور، اخذ ویزای کشورهای دیگر بوده به همین خاطر است که ایرانیان سفرهای خارجی کمتری دارند. صبر کنید و امید خود را از دست ندهید! خیلی از کشورها هستند که برای ورود به ان ها نیاز به اخذ ویزا نیست. بعضی از این کشورها نیز اروپایی بوده و برای توریست ها و گردشگرانی که به تور اروپا علاقه مند هستند بسیار مناسب می باشند، به همین خاطر لست تورز برای شما بهترین کشور بدون ویزا را معرفی کرده تا سفرهای خوبی را برای خود و خانواده تان برنامه ریزی کنید. 

بهترین کشور بدون ویزا

کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا میتوانند به آن ها سفر کنند :

چند کشوری که هموطنان ایرانی میتوانند بدون ویزا وارد آن ها شوند کشور های سیشل، جزایر کوک، کوزووو، نیووی، دومینیک، اکوادور امریکای، هایتی، مالزی، میکرونزیا، تونس، نیکاراگوئه، ترکیه، ونزوئلا، سنت کیتس و نویس هستند.

کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا میتوانند به آن ها سفر کنند :

کشورهایی که در بدو ورود به فرودگاه ویزا صادر می کنند

کشورهایی هم هستند که در بدو ورود به آن ها در فرودگاه برای شما ویزا صادر می کنند. این کشورها شامل ارمنستان، بنگلادش، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، اندونزی، عراق، بحرین، عمان، پاکستان، کیپ ورد ، کوموروس، جیبوتی، گینه بیسائو، گویانا،  لبنان، ماکائو، ماداگاسکار، موریتانی،  پالائو سیشل، ساموآ، سومالی، سریلانکا، تاجیکستان، تانزانیا، تیمور شرقی، اوگاندا و تونگا تووالو می باشند.

کشورهایی که در بدو ورود به فرودگاه ویزا صادر می کنند

دسته بندی بهترین کشورهای بدون ویزا براساس قاره :

قاره آسیا

کشورهایی مثل مالزی، کردستان عراق، گرجستان، سریلانکا و لبنان نیازی به ویزا ندارند. در ادامه کشورهای دیگری مثل تیمور شرقی، ماکائو، ارمنستان، بنگلادش و سوریه در مرزشان ویزا صادر می کنند. 

قاره آسیا

قاره آمریکا

بر خلاف تصور کشورهایی هم در قاره آمریکا هستند که ایرانیان میتوانند بدون ویزا به آن ها سفر کنند مثل اکوادور، کاستاریکا، گویان و دومینیکا.

قاره آمریکا

قاره اقیانوسیه

کشورهای بدون ویزا در قاره اقیانوسیه شامل ساموآ، تووالو، پالائو، نیووی، جزایر کوک و ایالت فدرال میکرونزی می باشند.

قاره اقیانوسیه

قاره اروپا

توریست ها و افرادی که به تور لحظه آخری اروپا علاقه دارند میتوانند بدون ویزا به کشورهای روسیه، کوزوو، ترکیه و صربستان سفر کنند. 

قاره اروپا

دیگر کشورهایی که به محض ورود برای توریست ها ویزا صادر می کنند

کشور لائوس

لائوس کشوری با بناهای تاریخی و سنتی اختصاصی بوده که به تازگی به مکانی هیجان انگیز برای و دوست داشتنی برای عکاسان و علاقه مندان به عکاسی تبدیل شده است. مردم این کشور بسیار میهمان نواز و خونگرم هستند. قابل توجه شکم گردان که کشور لائوس خوشمزه ترین غذاها را دارد. کشور لائوس در قسمت شمالی کامبوج و قسمت شرقی تایلند قرار دارد. توریست ها میتوانند حین ورود به این کشور ویزایی به مدت پانزده روز دریافت کنند. 

کشور لائوس

کشور کنیا

اگر به دنیای حیات وحش و زندگی سبک سنتی علاقه مند هستید، حتما به کشور کنیا سفر کنید. این کشور انطور که به نظر می آید نیست و برای توریست ها و گردشگران امکانات بسیار خوبی فراهم کرده است. کنیا تمام امکانات اقامت و حمل و نقل را فراهم کرده و بهبود بخشیده تا توریست ها اقامتی راحت در این کشور داشته باشند. از بهترین کارها در این کشور رزرو تورهای طبیعت گردی است که با استفاده از آن ها میتوان دنیای حیات وحش را از نزدیک دید. در کشور کنیا نیز میتوان به محض رسیدن به فرودگاه ویزا دریافت کرد. مدت زمان ویزای این کشور نود روز می باشد. 

کشور کنیا

کشور مالدیو

مالدیو متشکل از 1192 کشور بوده که تعداد اندکی از این جزیره ها قابل سکونت هستند. مالدیو در اقیانسو هند قرار داشته و دریافت ویزای آن برای ایرانیان بسیار راحت و آسان است. مالدیو کشوری با بازارهای محلی، هتل ها و اقامتگاه های کم هزینه و طبیعت بکر و دست نخورده بوده که توریست ها را به خاطر همین خصوصیات به خود جذب کرده است. مالدیو از جمله بهترین کشور بدون ویزا بوده که توریست ها میتوانند به محض ورود به فرودگاه آن ویزا دریافت کنند و به مدت سی روز در آن اقامت داشته باشند. 

کشور مالدیو

کشور نپال

اگر به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه مند هستید، کشور نپال را انتخاب کنید. بسیاری از هموطنان ایرانی به خاطر طبیعت فوق العاده و فرهنگ خاصی که در هیچ کجای دنیا نمیتوان نظیر آن را پیدا کرد، علاقه مند به سفر به نپال هستند. ایرانیان میتوانند در هنگام ورود به نپال ویزا دریافت کرده و به مدت پانزده تا 150 روز در این کشور بمانند.

کشور نپال

کشور بولیوی

در آمریکای جنوبی و نزدیک به کشورهای برزیل و پرو، کشوری به نام بولیوی قرار دارد. کشور بولیوی در منطقه خشکی قرار داشته اما به خاطر جاذبه های گردشگری که داشته توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب کند. بولیوی برای توریست ها در هنگام رسیدن به فرودگاه ویزا صادر کرده و توریست ها میتوانند بین پانزده تا سی روز در این کشور اقامت داشته باشند. 

کشور بولیوی

کشور هائیتی

هائیتی کشوری در دریای کارائیب بوده که جمعیت چندان زیادی نداشته اما توریست ها و گردشگران به خاطر طبیعت و جاذبه های هیجان انگیزش به آن سفر می کنند. زبان دوم این کشور فرانسوی بوده، بنابراین اگر به این زبان کاملا مسلط هستید، میتوانید بدون مشکل و با خیال راحت به آن سفر کنید. ویزای این کشور به شما این امکان را میدهد تا به مدت نود روز در این کشور اقامت داشته باشید. 

کشور هائیتی

کشور نیکاراگوئه

بعد از هائیتی کشور نیکاراگونه نزدیک به کارائیب قرار داشته و به خاطر نزدیک بودن به دریا دارای طبیعت بکر و زیبایی هست. این کشور همسابه کاستاریکاست و برای میهمانان خود در فرودگاه به مدت حداکثر نود روز ویزا صادر می کند. 

کشور نیکاراگوئه

کشور ونزوئلا

کشور ونزوئلا در قسمت شمالی آمریکای جنوبی قرار داشته که روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و توانسته مهاجران زیادی را به خود جذب کند. با توجه به وضع اقتصادی این کشور پیشنهاد می شود به آن سفر نکنید اما اگر قصد سفر به آن را دارید، باید گفت که ونزوئلا جاذبه های طبیعی بسیاری داشته و دارای بلندترین آبشار دنیا به اسم آبشار فرشته هاست. شما میتوانید با ویزایی که در فرودگاه این کشور برایتان صادر می شود، به مدت پانزده روز در آن اقامت داشته باشید. 

کشور ونزوئلا

کشور توگو

اگر به دنبال مکان پر از ارامش هستید، پیشنهاد میکنیم به کشور توگو در قاره آفریقا سفر کنید. این کشور همسایه غنا بوده و به مدت هفت روز از لحظه رسیدن به فرودگاه برای شما ویزا صادر می کند. 

کشور توگو

کشور موزامبیک

تجربه شما در کنار وال ها را تنها در کشور موازامبیک بدست اورید. در این کشور میتوانید با وال ها شنا کرده و با آن ها عکس بگیرید. کشور موزامبیک سواحل حیرت انگیز و زیبایی دارد. شما میتوانید به مدت سی روز با ویزایی که در فرودگاه آن برایتان صادر می شود در موزامبیک بمانید. 

کشور موزامبیک