امروزه ترکیه یکی از مقاصد گردشگری جذاب و در دسترس برای ایرانیان می‌باشد. کشور ترکیه جزو همسایگان ایران است و افرادی که تمایل داشته باشند، می‌توانند به راحتی با استفاده از تورهای مختلف یا سفرهای شخصی، به این کشور سفر کنند.

ترکیه انتخاب مناسبی برای تعطیلات نوروز است. شهرهای مختلفی را می‌توانید به عنوان مقصد انتخاب کنید و از فصل بهار (که زمان مناسبی برای سفر به ترکیه است) نهایت لذت را ببرید. پیش از نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، تور آنتالیا زمینی یا تور ترابزون را بررسی کنید و در صورتی که با شرایط شما همخوانی دارد، یکی از این دو مقصد یا هر دو آن‌ها را انتخاب کنید.

در این مطلب در خصوص تور ترابزون و تور آنتالیا زمینی توضیحات بیشتری برای شما ذکر می‌کنیم.

تور ترابزون در تعطیلات نوروز

ترابزون در کنار دریای سیاه واقع شده است و آب و هوایی شرجی و مرطوب دارد. در بیشتر ایام سال، هوای این شهر برای سفر مناسب نیست اما در بهار (تعطیلات نوروز)، هوای ترابزون بسیار مطلوب است و می‌توانید با سفر به این شهر، از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن لذت ببرید.

ترابزون در گذشته یکی از شهرهای مهم ترکیه بوده است چرا که در مسیر راه ابریشم بوده و تاجران زیادی از آن عبور می‌کرده‌اند. به همین علت تنوع فرهنگی در این شهر زیاد است و با تور ترابزون، می‌توانید با فرهنگ‌ها، ادیان و مردمان مختلفی آشنا شوید.

ترابزون ویژگی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. بعد از ورود به این شهر، مطمئنا از فضای آن لذت خواهید برد. بسیاری از نقاط تاریخی ترابزون در طبیعت قرار دارند و با بازدید از آن‌ها، می‌توانید از طبیعت زیبای آن هم لذت ببرید. در ادامه به چند جاذبه تاریخی مهم در تور ترابزون اشاره می‌کنیم:

  • موزه ایا صوفیه
  • عمارت آتاترک ترابزون
  • دریاچه اوزون گل
  • بزتپه ترابزون
  • موزه ترابزون

شهر ترابزون به نسبت به ایران نزدیک است و به همین علت ممکن است قیمت تور ترابزون در نزیکی ایام تعطیلات نوروز، ارزان باشد و بتوانید آن را به عنوان یک گزینه برای سفر خارجی در نظر بگیرید. البته باید بدانید که پرواز مستقیمی از تهران به سمت ترابزون وجود ندارد و برای سفر به این شهر، باید به آنکارا یا استانبول بروید و بعد مسیر پروازی را تغییر دهید.

با استفاده از تور ترابزون، این دغدغه پرواز برای شما برطرف خواهد شد چرا که آژانس مسافرتی تمامی بلیت‌های لازم برای سفر را برای شما تهیه کرده و در مسیر سفر همراه شما خواهد بود. گزینه دیگر برای سفر به ترابزون، تور زمینی است که با استفاده از قطار انجام می‌شود. شهر ترابزون از طریق مرزهای غربی کشور در دسترس خواهد بود.

تور آنتالیا زمینی در تعطیلات نوروز

شهر آنتالیا در سواحل دریای مدیرانه قرار دارد و آب و هوای آن تقریبا شبیه به ترابزون است. این شهر جزو اولین سکونت‌گاه‌های انسان‌ها در ترکیه بوده است و به همین دلیل هم قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد. همچنین فرهنگ آنتالیا بسیار غنی است و در تور آنتالیا زمینی با مردمانی در تماس خواهید بود که از فرهنگ قدیمی خود موارد بسیاری را به ارث برده‌اند.

سواحل آنتالیا بسیار زیبا هستند. در این سواحل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای مسافران در نظر گرفته شده که می‌توانید با سفر به آنتالیا، از آن‌ها نهایت لذت را ببرید. همچنین سفر به آنتالیا با استفاده از تور آنتالیا زمینی می‌تواند تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های سفر شما صرفه‌‎جویی کند و به شما کمک کند که در زمان گردش خود در شهر، قدرت هزینه‌ای بیشتری داشته باشید. جالب اینجاست بدانید حدود 90 درصد مسافران تور آنتالیا زمینی که با تایسیز پرواز سفر کرده اند از تور خود راضی بوده اند و برای سال های بعد هم تایسیز پرواز را جهت سفرهای زمینی خود انتخاب کرده اند.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا، بهار و تابستان است. در این دو فصل، هوای بسیار مطلوبی در شهر وجود دارد که باعث می‌شود از گردش خود لذت بیشتری ببرید. به همین جهت سفر به آنتالیا با استفاده از تور آنتالیا زمینی در ایام نوروز، می‌تواند گزینه مناسب و قابل بررسی برای تعطیلات شما باشد. البته در نظر داشته باشید در این زمان با توجه به بالا رفتن میزان گردشگر در شهر، ممکن است قیمت اجناس و اقلامی که قصد خرید آن‌ها را دارید بالا برود.

با توجه به قدمت تاریخی آنتالیا، نقاط تاریخی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانید در تور آنتالیا زمینی با بازدید از آن‌ها، از تاریخ غنی این کشور لذت ببرید. از جمله نقاط گردشگری شهر آنتالیا در ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کالیچی آنتالیا
  • بندر قدیمی
  • موزه آنتالیا
  • مسجد یولی مناره

آنتالیا نقاط گردشگری بسیار زیادی دارد که اگر زمان اقامت شما محدود باشد، نمی‌توانید بصورت کامل از آن‌ها دیدن کنید. پس بهتر است ابتدا از نقاطی که مهم‌تر هستند شروع کنید و به ترتیب به سراغ باقی نقاط تاریخی یا طبیعی بروید.

جمع‌بندی

شهرهای مختلفی در ترکیه می‌توانند به عنوان مقصد سفر خارجی شما در ایام نوروز باشند. بسیار مهم است که قبل از سفر، هدف، بودجه و برنامه زمانی را مشخص کنید. این سه مورد به شما کمک می‌کنند که با دید بهتر و منطقی‌تری به سراغ بررسی گزینه‌ها بروید.

پیشنهاد می‌شود برای مشخص کردن گزینه‌های سفر، سایت آژانس‌های مسافرتی در ایران را بررسی کنید. این آژانس‌ها برای ایام نوروز از همین حالا برنامه‌ریزی کرده‌‌اند و تورهایی مثل تور ترابزون، تور استانبول، تور آنتالیا زمینی یا تور وان را در برنامه خود گذاشته‌اند. با بررسی این گزینه‌ها، می‌توانید بهتر و راحت‌تر تصمیم بگیرید و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

همچنین اگر قصد سفر دارید، فراموش نکنید که در خصوص تجربه سفر دیگران به ترکیه مطالعه کنید. این کار از این جهت اهمیت دارد که به شما کمک می‌کند در ایام سفر خود، بهترین استفاده را از زمان داشته باشید و در بهینه‌ترین حالت، بخش‌های مختلف شهر را بگردید و از آن لذت ببرید.

آژانس مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان آماده است تا برای سفری دلچسب به ترکیه شما را همراهی کند. با استفاده از شماره 02145813 و یا آدرس سایت http://taisizfly.com/  می‌توانید با این آژانس مسافرتی در ارتباط باشید.