وقتی صحبت از زمستان می شود، رنگ سفید و زیبایی منحصر به فرد آن به ذهن متبادر می شود. سرزمین ما، باغی از بهشت، در زمستان با پتویی سفید پوشیده می شود و هر نقطه ای ارزش دیدن دارد. برای کسانی که عاشق تعطیلات زمستانی در تور استانبول هستند، مقاصد زیادی وجود دارد. این مقاصد خانه زیبایی های بسیاری هستند. برخی از این مقاصد را که در ماه های زمستان میزبان بازدیدکنندگان زیادی هستند را برای شما فهرست کرده ایم. فراموش نکنید قبل از حرکت لباس های تنگ بپوشید و لباس های ضخیم را در چمدان خود قرار دهید.

1. ساپانکا، ساکاریا

دریاچه ساپانکا سبز و آبی را با شفافیت بی نظیر آب ترکیب می کند. شما را از شلوغی شهر خارج می کند. به غیر از دریاچه ساپانکا، مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید، مانند کیرکپینار، جاده پیاده‌روی ساپانکا هارمانلیک و مزارع قزل آلا. ساپانکا که در ماه‌های زمستان تقریباً با یک پتوی سفید پوشیده شده است، به بازدیدکنندگانش در تور آنتالیا این فرصت را می‌دهد که صبحانه و شام را با منظره دریاچه صرف کنند.هتل الیت ورلد ساپانکا با خدمات باکیفیت و راحت در سفر شما به ساپانکا پذیرای شماست. با کارکنان حرفه ای و خوش برخورد خود، تجربه فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد تا تعطیلات شما را لذت بخش کند. هتل الیت ورلد ساپانکا به شما این امکان را می دهد که تعطیلات خود را به تنهایی با طبیعت دور از شهر سپری کنید. با اتاق های راحت و مناظر بی نظیر خود تعطیلات فراموش نشدنی را ارائه می دهد.

2. پالاندوکن، ارزروم

پالاندوکن ، پاریس آناتولی شرقی، نقطه توقف کسانی است که با قطار سریع السیر شرقی سفر می کنند! با میزبانی از بازدیدکنندگان زیادی در ماه های تابستان، پالاندوکن محبوبیت خود را در ماه های زمستان افزایش می دهد. پالاندوکن، جایی که دمای هوا در فصل زمستان به زیر صفر می رسد، توضیح می دهد که چرا این سرما با ارتفاع 3000 متری خود تجربه می شود. پالاندوکن، جایی که بسیاری از ورزش‌های زمستانی در آن برگزار می‌شود، با پیست المپیک 28 کیلومتری خود توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. با رسیدن به این مقصد، خاطرات فراموش نشدنی را در خود جمع خواهید کرد، که به طور قابل توجهی به اقتصاد و تجارت ارزروم کمک می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات در ماه های زمستان هستید، می توانید Palandöken را در لیست خود قرار دهید.

3. یدیگولر، بولو

یدیگولردر اینجا هفت دریاچه به نام‌های دریاچه بویوک، دریاچه سرین، دریاچه درین، دریاچه نازلی، دریاچه کوچک، دریاچه اینسه و دریاچه سازلی وجود دارد. یدیگولر که در هر فصل زیبایی خود را مجذوب خود می کند در زمستان نیز زیباست. زوج های تازه ازدواج کرده این دریاچه ها را به عنوان مقصد ماه عسل ترجیح می دهند، به طور کلی در زمستان از طریق منگن قابل دسترسی هستند زیرا جاده ها به دلیل برف سنگین بسته می شوند. ایستگاه پرورش گوزن و ایستگاه پرورش ماهی قزل آلا در اینجا وجود دارد. جدای از این ایستگاه های جذاب، آبنمای آرزو نیز وجود دارد. تماشای تمام این ایستگاه ها و دریاچه ها از بالا برای رفتن به تراس رصدی کاپانکایا کافی است. اگر بولو در مسیر تعطیلات شما است، یدیگولر را از دست ندهید!

4. اولوداگ، بورسا

اولوداغاغراق نیست اگر بگوییم اولوداغ از بورسا در گردشگری مشهورتر است. وقتی طبیعت و زیبایی منحصر به فرد آن با برف ترکیب می شود، مناظر باشکوهی نمایان می شود. اولوداگ که دارای امکانات خصوصی و عمومی بسیاری است نیز پذیرای بازدیدکنندگان روزانه است. یکی از مکان هایی که می توانید در اینجا ببینید پارک ملی اولوداگ است. "آیا دریاچه ای در کوه وجود دارد؟" آن را نگو! دریاچه Kilimli و دریاچه Buzlu با مناظر باشکوه خود شما را در آغوش می گیرند. در صورت مناسب بودن شرایط می توانید از این دریاچه ها نیز دیدن کنید. از سوار شدن به وسایل نقلیه ای مانند تله کابین و تله کابین غافل نشوید. اگر می خواهید اسکی کنید اما نمی دانید، می توانید از مربیان نیز درس بگیرید. وقتی به کوه آمدم فلات را ببینم. اگر این را بگویید، می توانید پیاده تا فلات Çobankaya بروید.

5. دریاچه چیلدر، قارص

چیلدیر که در محدوده استان های اردهان و قارص قرار دارد 123 کیلومتر مربع وسعت دارد. به لطف وسعت وسیع خود، به بزرگترین دریاچه آب شیرین در منطقه آناتولی شرقی می رسد. این دریاچه همچنین عنوان دومین دریاچه بزرگ در منطقه آناتولی شرقی را دارد. دریاچه چیلدیر که 1959 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، در ماه های زمستان یخ می زند. به همین دلیل می‌توانید در دریاچه چیلدر که می‌توانیم آن را سرزمین یخی بنامیم، سورتمه‌سواری، ماهیگیری روی یخ و پیاده‌گردی کنید. قدم زدن روی دریاچه یخ زده باعث می شود احساس کنید روی آب راه می روید.

6. کوه زیگانا، گوموشانه

زیگانا داغیارتفاع کوه زیگانا که ترابزون و گوموشانه را به هم متصل می کند تا ۲۵۰۰ متر می رسد. پاراگلایدر در چنین ارتفاعی نیز سطح آدرنالین شما را به حداکثر می رساند. مرکز اسکی Yaylakent لحظات فراموش نشدنی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. همچنین امکان انجام فعالیت هایی مانند سافاری در طبیعت و پرنده نگری در کوه زیگانا وجود دارد. اگرچه این کوه که زمستان در آن بسیار سخت است، در مرزهای گوموشانه قرار دارد، اما فاصله چندانی با ترابزون ندارد. اگر منطقه دریای سیاه شرقی را در مسیر تعطیلات خود دارید، می توانید کوه زیگانا را به لیست خود اضافه کنید.

7. ارجیس، کایسری

Erciyesورزش‌هایی مانند اسکی که در ماه‌های زمستان ضروری هستند، در کوه‌های مرتفعی مانند ارجیس لذت‌بخش‌تر می‌شوند. کوه ارجیس علاوه بر امکاناتی که بهترین فرصت ها را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد، امکان انجام ورزش هایی مانند پاراسلینگ را نیز فراهم می کند. در ارجیس با استفاده از وسایل حمل و نقل مانند تله کابین، تله اسکی و بالابر کودک می توانید به راحتی از ارجیس دیدن کنید و منظره آن را تماشا کنید. ارجیس که ظرفیت برفی بالایی دارد، به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا از صخره ها و یخچال های طبیعی بالا بروند. Kayseri و ارجیس که به دلیل قرار گرفتن در منطقه آناتولی مرکزی به راحتی قابل دسترسی هستند، در طول سال میزبان بازدیدکنندگان زیادی هستند. پس چرا بازدید کننده بعدی نباشیم؟ این مقالات نیز ممکن است برای شما جالب باشد:8 مسیر عالی که برای تعطیلات زمستانی مناسب هستند12 استراحتگاه فوق العاده در نزدیکی استانبول8 مکان برای بازدید در استانبول و اطراف آن برای تعطیلات سال نو7 نقطه ای که دیدن آنها در برف حتی زیباتر است

منبع:

تور ارزان استانبول گلبرگ سیر

تور ارزان آنتالیا گلبرگ سیر