بهترین محله های تفلیس : اگر قصد مهاجرت به پایتخت گرجستان، شهر تفلیس را داشته و یا برنامه برای سفر به آن با تور گرجستان دارید، باید قبل از هرچیز درباره محل اقامت خود در تفلیس اطلاعات دقیقی بدست آورید. تفلیس یکی از شهرهایی بوده که روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است، اما به این معنی نیست که تمام محله های آن برای اقامت مناسب هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین محله های تفلیس در گرجستان آشنا کنیم. همینطور در ادامه بیشتر این شهر را معرفی خواهیم کرد، همراه لست تورز بمانید. تفلیس پایتخت کشور گرجستان بوده که به طور کلی دارای دو میلیون نفر جمعیت می باشد. بیشتر توریست ها و گردشگران بین دو شهر تفلیس و باتومی، بیشتر تفلیس را انتخاب می کنند. تمام محله های این شهر دسترسی راحت با وسایل حمل و نقل به سایر نقاط شهر داشته هزینه ها نسبتا مناسب و ارزان است. 

محله آبانوتوبانی تفلیس

محله آبانوتوبانی دقیقا در قلب شهر تفلیس قرار داشته و جاذبه های تاریخی فوق العاده ای هم در خود دارد. اگر به عنوان توریست این محله را برای اقامت انتخاب می کنید، باید بگوییم که بین تمام محله های شهر تفلیس، آبانوتوبانی هتل های بهتری دارد. این محله معماری های مدرن و باستانی در خود داشته و همین تفاوت معماری ها و موقعیت مکانی عالی بوده که توریست ها و گردشگران را به سمت خود برای اقامت جذب کرده است. از جمله جاذبه های معروف تفلیس در این محله قرار دارند مثل گنبدهای حمام گوگرد، قلعه ناریکالا، آبشارهای کوچک، خانه های رنگارنگ با تراس های چوبی، پارک آرام، میدان آزادی، خیابان روستاولی، پارک ریکه و ... . بنابراین توریست ها و گردشگران با انتخاب این محله برای اقامت میتوانند به راحتی به بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر دسترسی داشته و همینطور در مرکز شهر اقامت داشته باشند. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که مجله آبانوتوبانی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در شهر تفلیس بوده به همین خاطر هزینه مسکن و اقامت در هتل ها، نسبت به دیگر محله ها کمی بالاست. 

محله آبانوتوبانی تفلیس

محله آولاباری تفلیس

یکی از قدیمی ترین محله های شهر تفلیس، محله آولاباری است. این محله به خاطر داشتن جاذبه های تاریخی مثل کلیسای تثلیث مقدس، کلیسای متخی و تئاتر ارمنی بسیار معروف می باشد. از نظر تاریخی اگر محله آولاباری را در نظر بگیریم، بوسیله ارامنه ساخته شده و به خاطر همین ساختاری متفاوت و زیبا نسبت به دیگر محله ها دارد. قهوه خانه، کافه ها و غذاخوری های خوبی در این منطقه جمله شده اند. البته این منطقه بیشتر مسکونی بوده و کمتر جنبه گردشگری دارد. همینطور نزدیک به مرکز شهر قرار داشته و به تمام وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی راحت و آسان دارد. 

محله آولاباری تفلیس

محله متاتسمیندا تفلیس

بزرگ ترین محله تفلیس، متاتسمیندا نام دارد. خیابان های این محله زمانی که تفلیس مدرن شده و در موقعیت انقلاب صنعتی قرار داشت، بسیار بروز شدند. اسم این محله را از روی کوه متاتسمیندا گرفته اند و در حال حاضر یکی از مهم ترین مناظر شهر تفلیس را داراست. در بازدید از این محله میتوانید با تمام مناطق مسکونی قدیمی این شهر آشنا شوید. همینطور خیابان معروف روستاولی نیز در این محله قرار دارد. هنگامی که حوصله تان سر رفت میتوانید از تپه های این محله بالا رفته و یا سوار فونیکولار ها شوید و تفلیس را از بالا تماشا کنید. متاتسمیندا با اینکه مقصد گردشگری مهمی نیست ولی قیمت مسکن و هتل در آن بالاست، چرا که به مرکز شهر دسترسی نزدیکی دارد. 

محله متاتسمیندا تفلیس

محله سابورتالو تفلیس

محله سابورتالو از دیگر محله های بزرگ در شهر تفلیس بوده که فرهنگ و تاریخ خاصی در آن وجود ندارد. این محله دارای تعداد زیادی فروشگاه مواد غذایی، رستوران  غرفه ها و دانشگاه ها می باشد. در این محله خط مترویی هم به اسم سابورتالو قرار دارد. از خیابان های اصلی این منطقه میتوان به خیابان پکینی و کوستاو اشاره کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که در هتل های این خیابان ها اقامت نکنید چرا که قیمت بسیار بالایی هم داشته و هم اینکه ترافیک سنگینی دارند. از شلوغ ترین خیابان های تفلیس این دو خیابان هستند. چند پارک بزرگ و کوچک هم در این منطقه قرار دارند. محبوب ترین پارک این منطقه پارک دریاچه لیسی است.

محله سابورتالو تفلیس

محله ویک تفلیس

محله ویک در گذشته محل زندگی بسیاری از دانشمندان، نخبگان و سیاستمداران گرجستانی بود. اما از آن زمان تاکنون محله ویک تغییرات بسیار کرده و به یک محله فانتزی به همراه کافه ها و مغازه های مختلف تبدیل شده است. پارک معروف ویک نیز نزدیک به این پارک بزرگ قرار داشته و برای استراحت در طول روز یا عصر بسیار مناسب می باشد. در این محله منابع فرهنگی یا تاریخی وجود ندارد. 

محله ویک تفلیس

محله ورا تفلیس

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان و یا مهاجران اگر میخواهند در مکانی سرسبز اقامت داشته باشند، محله ورا تفلیس را انتخاب کنند. این محله روی دامنه های تپه ای قرار داشته و شما میتوانید هر زمان که میخواهید روی تپه های آن پیاده روی کنید. انتهای هر خانه در این منطقه باغ ها و حیاط های زیبای بسیاری پنهان شده اند. با اینکه معمولی ترین نوع معماری در خانه های مسکونی این منطقه بکار برده شده اما بعضی از ساختمان های آن دارای معماری منحصربفرد و خاصی از قرن نوزدهم هستند که از آن زمان تاکنون باقی مانده اند. اگر علاقه مند به عکاسی هستید، این منطقه سوژه های بسیار خوبی دارد. 

محله ورا تفلیس

محله مرجانیشویلی تفلیس

و اما بهترین محله شهر تفلیس که امروزه بین تمام توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان محبوب واقع شده و بازدید از آن هر روز بیشتر می شود، محله مرجانیشویلی است. خیابان معروف آن به اسم آقمشنبلی به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و جلوه زیباتری نسبت به قبل دارد. در این خیابان میتوان معماری پر زرق و برق و زیبایی را دید. این خیابان به گونه ای برای عابران پیاده طراحی شده که در هر دو طرف کافه ها، رستوران ها و مغازه های سوغاتی دارد. 

محله مرجانیشویلی تفلیس