بهترین غذاهای خیابانی که در آسیا میتوان خورد : غذاهای خیابانی، میان وعده های سبکی هستند که معمولا سابقه تاریخی داشته و خوش طعم و لذیذ هستند! این غذاهای بیشتر بوسیله کسانی که عجله داشته و غذایی سبک میخواند خریداری می شوند. حتی برخی از این غذاهای خیابانی، در دنیا معروف بوده و بسیاری از آن ها در فرهنگ آسیایی قرار داشته. به همین خاطر امروزه بسیاری از کشورها سعی دارند تا روی این غذاهای مخصوص خود مالکیت داشته باشند. اما از این صحبت ها بگذریم، بعضی اوقات این غذاهای خیابانی خیلی خوش طعم تر و بهتر از غذاهای تشریفاتی دیگر هستند. به همین خاطر چند مورد از این غذاها را که در آسیا معروف بوده و معمولا توسط توریست ها و گردشگران مورد استقبال قرار میگیرد، معرفی کرده ایم تا شما هم آن ها را از دست نداده و طعم لذیذ و خوب آن ها را بچشید.

غذای پانیپوری در هند

اگر به هند سفر کردید، پانیپوری را به عنوان یک میان وعده لذیذ در هر فروشگاه خیابانی، به خصوص منطقه ماگادا، میتوانید پیدا کنید.  این غذاهای سبک و خوشمزه این نان تو خالی که در روغت بسیار سرخ و خوشرنگ تشکیل میشود. داخل این نان را را موادی مثل سیب زمینی، فلفل ها یا چاشنی های دیگر، گشنیز و نخود پر کرده و در آخر آن را با مایع مزه داری خوش طعم میکنند. پانپیوری نام های مختلفی داشته که از سر و صدایی که هنگام خوردن آن ایجاد میشود گرفته می شده. این غذا را میتوانید در پاکستان، بنگلادش و نپال پیدا کنید.

غذای پانیپوری در هند

غذای گوآ بائو در تایوان

در تایوان، گوا بائو را به خاطر نرم و لذیذ بودن نان مخصوص اش، به همبرگر تایوانی میشناسند. ترکیب این غذای خوشمزه و لذیذ، گوشت گشنیز، ترشی، بادام زمینی و سبزیجات است که در آخر با نان شیرین در کنار هم قرار گرفته و ترکیبی نرم و لذیذ را ایجاد میکنند. این غذا در فرانسه هم بسیار معروف بوده و بیشتر گیاهخواران این کشور را به خود علاقه مند کرده. همبرگر گوا بائو با سس تند چیلی خورده میشود. گوا بائو بیشتر در بازارهای تایوان پیدا میشود، اگر در سفر خود با تور تایوان و گشت و گذار و خرید در بازارهای تایوان احساس گرسنگی کردید، حتما از این غذای وسوسه انگیز میل کنید.

غذای گوآ بائو در تایوان

غذای فو در ویتنام

این غذا کاملا و اصالتا ویتنامی بوده و بعد از زمان استعماری فرانسه، به این کشور و آسیا نیز رواج پیدا کرده. فو در واقع یک سوپ نودل برنج بوده که با اب و مرغ و یا گوشت تهیه می شود. این غذای از ایتدا با اسم غذای خیابانی معروف شده و امروزه یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ویتانی و آسیای جنوب شرقی است. گردشگران تور ویتنام معمولا این غذا را به عنوان میان وعده میل میکنند.

غذای فو در ویتنام

غذای سوم تام در تایلند.

اغلب توریست ها و گردشگران ایرانی تور تایلند، غذاهای این کشور را دوست نداشته و همیشه به دنبال رستوران های ایرانی هستند. اما سوم تام، غذا که نه در واقع سالادی جالب و پر و پیمان است که تاکنون توانسته به مزاج ایرانی خوش بیاید. این سالاد که بیشتر در شهر پاتایا از تایلند پیدا میشود، از لوبیا، سیر، فلفل و ریحان درست شده و مدل های متنوعی داشته و در ویتنام، کامبوج و لائوس نیز سرو میشود. شیرین ترین نوع آن که بادام زمینی شیرین داشته در تایلند آماده میشود. این غذای خیابانی تایلند در چندین شهر دیگر در دنیا سرو شده و شهرت بین المللی دارد.

غذای سوم تام در تایلند.

غذای ساتای در اندونزی

ساتای به عنوان غذای ملی اندونزی شناخته شده و در فروشگاه ها و همه جای این کشور به خصوص آسیای جنوب شرقی پیدا میشود. این ترکیب شگفت انگیز اما ساده از یک کباب هندی الهام گرفته و اولین بار بوسیله تاجران مسلمان در جاوا پخت شده و اکنون یکی از غذاهای پرطرفدار بین توریست ها و گردشگران تور اندونزی است. در این غذا، گوشت ها قطعه قطعه و کباب شده و با ادویه و سس بادام زمینی سرو می شوند.

غذای ساتای در اندونزی

غذای میسو رامن در ژاپن

غذاهای ژاپن نیز، یکی دیگر از غذاها بوده که عامه پسند نبوده. اما در بین غذاهای ژاپن، میسو رامن توانسته دل توریست ها و گردشگران تور ژاپن را بدست آورده و با طعم خوبی که دارد آن ها را به سمت خود جذب کند. این غذا را دست فروشان نیز میفروشند. میسو رامن غذایی نودلی بوده که از رستوران های ژاپنی تا سوپرمارکت های همیشه آن را دارند.

غذای میسو رامن در ژاپن

غذای لیانگپی چین

این میان وعده که محبوب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور چین قرار گرفته، ترکیبی از رشته ها به همراه سرکه، نمک، روغن چیلی و کنجد است. البته دست فروشان چین، این غذا با جوانه های لوبیا یا خیار نیز سرو میکنند.

غذای لیانگپی چین

غذای کوئک کوئک در ژاپن

این غذای سرخ شده از تخم مرغ بلدرچین تهیه شده که و خمیر نارنجی رنگی آن دور آن را گرفته. کوئک کوئک را تمام فروشگاه های ژاپن میتوان پیدا کرد و آن را با سس تند سرو میکنند. کوئک کوئک در فیلیپین نیز پیدا می میشود.

غذای کوئک کوئک در ژاپن

غذای جلیبی در آسیا

در نگاه اول این میان وعده شبیه به همان زولبیای خودمان است که البته تقریبا همان بوده و همان طعم دارد. جلیبی شیرین بیشتر در قسمت جنوبی آسیا، شمال کشور آفریقا و خاورمیانه پیدا میشود. جلیبی را میتوان سرد و گرم سرو کرده و یکی از میان وعده هایی است که شیرین بوده و در جشن ها و مراسمات سرو میشود.

غذای جلیبی در آسیا