بعید است که دانشجو و درگیر نوشتن مقاله باشید، اما از اهمیت منابع و رفرنس‌های معتبر بی‌خبر باشید. استفاده از منابع معتبر مانند مقاله‌های ISI ارزش و اعتبار مقاله شما را دو چندان می‌کند. از این رو دانشجویان در تلاشند با استفاده از این منابع، مقاله‌های با ارزش‌تری را برجای بگذارند.

دانشجویان از مقالات مختلف داخلی و خارجی در مقاله‌های خود استفاده می‌کنند.با این وجود یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دانشجویان، یافتن سایت‌های علمی برای دانلود مقاله است.

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و معتبرترین سایت‌های رایگان دانلود مقاله خارجی و داخلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سایت‌های معتبر برای دانلود مقالات داخلی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، استفاده از مقالات سایر پژوهشگران، ارزش مقاله شما را چند برابر می‌کند. شما از مقالات آن‌ها الهام می‌گیرید و ایده‌های‌شان پرورش می‌دهید و به روش خودتان آن‌ها اجرا می‌کنید.

در ابتدا سایت‌هایی را که به شما امکان دسترسی به مقالات فارسی را می‌دهند، معرفی می‌کنیم.

سیویلیکا یا مرجع دانش

سیویلیکا یا مرجع دانش، وب‌سایتی خصوصی است که به انتشار مقالات و کنفرانس‌های داخلی می‌پردازد. شما می‌توانید در سیویلیکا مقاله‌های تخصصی را در چهار دسته‌بندی علوم فیزیکی و مهندسی، علوم زیستی، علوم  اجتماعی و علوم سلامت دانلود نمایید.

سیویلیکا به شما امکان دسترسی به مقاله‌های کنفرانس‌های کشور برای بیش از ۱۲۰ مرکز دانشگاهی و علمی کشور را می‌دهد.

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، سایتی برای دانلود مقالات فارسی در تمام زمینه‌ها و رشته‌های تخصصی است. از جمله برتری‌های این سایت نسبت به سایر سایت‌های داخلی این است که برای دسترسی به مقالات لازم نیست حساب کاربری بسازید.

شما می‌توانید بدون ساخت پنل کاربری از تمام مقالات داخل این سایت استفاده کنید.

پرتال جامع علوم انسانی

 پرتال جامع علوم انسانی، تنها برای دانلود مقالات رشته علوم انسانی است. اگر به دنبال مقاله‌هایی در مورد حوزه یا زیرحوزه‌های علوم انسانی هستید، به این سایت سری بزنید. به راحتی موضوع مورد نظر خود را جست و جو کنید و به مقالات مربوط دسترسی پیدا کنید.

در پرتال جامع علوم انسانی می‌توانید بدون ساخت حساب کاربری و به صورت کاملا رایگان به مقالات دسترسی پیدا کنید. تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار مقاله و داده علمی در این سایت ثبت شده که تنها نزدیک به ۳۰۰ هزار داده، امکان دسترسی به تمام متن را دارند.

بانک اطلاعات نشریات کشور (مگیران)

 بانک اطلاعات نشریات کشور از سال ۱۳۸۰ با هدف معرفی و انتشار مطبوعات و مقالات علمی و تخصصی، فعالیت خود را آغاز نمود. تا کنون بیش از ۳۰۰۰ عنوان علمی-تخصصی مختلف در این مجله عرضه شده است.

درصد بالایی از مقالات منتشر شده در سایت مگیران، به صورت رایگان قابل دانلود هستند. با این وجود برای دسترسی به تمام مقالات، باید حساب کاربری بسازید و مبلغی را به عنوان اشتراک سالانه پرداخت نمایید.

سایت‌های معتبر برای دانلود مقالات خارجی

در عصر کنونی، زبان انگلیسی به عنوان زبان اول  جهان شناخته می‌شود. از این رو بسیاری از منابع و رفرنس‌های معتبر و اصلی به این زبان نوشته می‌شوند. همچنین بسیاری از پژوهشگران، بعد از نوشتن مقاله‌شان، به ترجمه مقاله خود به زبان انگلیسی می‌پردازند.

با توجه به اهمیت بالای منابع انگلیسی، در ادامه را با منابعی آشنایتان می‌کنیم که امکان دسترسی به مقالات خارجی را در حوزه‌های مختلف به شما می‌دهند.

ساینس دایرکت

ساینس دایرکت (Science Direct) از معتبرترین بانک‌ها و سایت‌های اطلاعاتی است. این بانک اطلاعاتی وابسته به نشریه الزویر است و مقالات منتشر شده در آ‌ن، رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی را شامل می‌شود.

اسپیرینگر

اسپرینگر ناشری بین‌المللی و آلمانی است. این ناشر در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی به انتشار مقاله می‌پردازد. خوب است بدانید که اسپیرینگر، بزرگترین ناشر کتاب دنیا و  دومین ناشر بزرگ مقالات و مجلات علمی و تخصصی است.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۸، شما در اسپرینگر امکان دسترسی به حدود ۱۲ میلیون منبع و داده علمی دارید.

ساینس‌هاب

ساینس‌هاب (Sci-hub) از دیگر سایت‌های معتبر برای دانلود مقالات خارجی است. «مانع‌زدایی از مسیر علم» شعار اصلی این پایگاه اطلاعاتی است! به همین جهت شما امکان دسترسی به بیش از ۸۶ میلیون پژوهش را در حوزه‌های مختلف خواهید داشت.

اسکوپوس

طبق آمار منتشر شده، تا کنون بیش از ۵۷ میلیون مقاله در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس ثبت شده است. اسکوپوس به عنوان یکی معتبرترین و جامع‌ترین پایگاه‌ها برای دانلود مقالات و پژوهش‌ها است.

امرالد

امرالد (Emerald Insight) به عنوان یکی از پایگاه‌های پرکاربرد برای دانلود مقاله است. تمرکز اصلی و ویژه این پایگاه بر روی انتشار مقالات با موضوع  مدیریت، کسب و کار و کتاب اداری است.

سایت امرالد با بیش از ۵۰ سال فعالیت و با سالانه ۱۰۹ میلیون بازدیدکننده به عنوان یکی از جامع‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که سالانه ۳۰ میلیون دانلود مقاله از این سایت صورت می‌گیرد.

پایگاه اطلاعاتی SAGE Journals

پایگاه اطلاعاتی SAJE Journals که به متعلق به انتشارات ‌SAJE است، بیش از ۹۰۰ ناشر و ۸۰۰ کتاب را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

حوزه اصلی فعالیت این پایگاه، علوم انسانی و اجتماعی است. با این وجود در این سایت امکان دسترسی به مقالات پزشکی، فناوری، علوم پایه، تجارت و مهندسی نیز وجود دارد.

با بهترین سایت ترجمه مقاله آشنا شوید

با توجه به اهمیت بالای ترجمه مقالات و استفاده از آن‌ها به عنوان منابع اصلی یک مقاله، سایت‌های گوناگونی با هدف ارائه خدمات ترجمه تخصصی مقاله تاسیس شدند.

ترجمیک، به عنوان معتبرترین سایت ترجمه در ایران شناخته می‌شود. این سایت با همکاری بیش از ۱۸۰۰۰ مترجم و نویسنده متخصص، به ترجمه مقالات شما به صورت تخصصی می‌پردازد.

خوب است بدانید که خدمات ترجمیک فراتر از ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی یا برعکس آن است! خدمات ارائه شده در ترجمیک، بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد. انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و عربی تنها بخش کوچکی از زبان‌هایی هستند که در ترجمیک ارائه می‌شوند.

ویژگی‌های ترجمه مقاله در سایت ترجمیک

سایت ترجمه ترجمیک، به منظور راحتی مشتریانش شرایطی را فراهم نموده است تا آن‌ها با اعتماد بیش از پیش سفارش‌های خود را به این مجموعه بسپارند. این شرایط به شرح زیر است:

  • مترجم هم‌رشته

ترجمیک با همکاری ۱۸۰۰۰ مترجم متخصص، مقاله‌های شما را با توجه به زمینه آن، به مترجم متخصص و تحصیل کرده در همان رشته می‌سپارد. از این رو خیال شما از تخصصی بودن متن ترجمه شده راحت باشد!

  • ضمانت اجرایی

تمامی سفارش‌های انجام شده در ترجمیک توسط تیم پایش بررسی می‌شود. از این رو سفارش‌های شما در بالاترین کیفیت تحویل داده می‌شوند.

  • پشتیبانی شبانه‌روزی

ترجمیک با داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته، این اطمینان را به شما می‌دهد که در هر ساعتی از شبانه‌روز، سوالات و ابهامات شما بررسی و برطرف نماید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش‌های ترجمه مقاله خود، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید.