بهترین جاذبه های تفلیس : پایتخت گرجستان، شهر تفلیس است. این شهر ترکیبی از معماری های قدیمی و مدرن در کنار یکدیگر بوده و شهر تضادهاست. تفلیس بارهای مورد تجاوز قرار گرفته و همینطور چندین بار به آتش کشیده شده و مورد بازسازی قرار گرفته است. با وجود تمام اینها، همچنان تاریخ و آشفتگی و فرهنگ غنی خود را نشان میدهد. توریست ها و گردشگران تور گرجستان، بیشتر به جاذبه های طبیعی و قدیمی این شهر علاقه نشان داده اند. بنابراین برای آن ها بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس را معرفی کرده ایم :

قلعه ناریکالا تفلیس

یکی از قدیمی ترین منطقه های پایتخت، آبانتوبانی است. در این منطقه قلعه بزرگی که قدمت آن به قرن چهارم میلادی برمیگردد قرار دارد. قلعه آجری ناریکالا، روی یک تپه شیب دار بین حمام گوگرد و باغ گیاهان قرار داشته و زمانی یک قلعه فارسی بوده است. داخل این قلعه کلیسای سنت نیکلاس قرار داشته که در سده اول قرن سیزدهم ساخته شده بوده اما به خاطر آتش سوزی نابود شد و ساختاری که اکنون توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان از آن می بینند مربوط به سال های 1996-1997 می باشد.

قلعه ناریکالا تفلیس

کارتلیس ددا تفلیس

مجسمه کارتلیس ددا یا همام مجسمه مادر گرجستان، یک زن گرجی که شمشیر و یک کاسه در دست دارد می باشد. این تندیس بزرگ، بیست متر ارتفاع داشته و نماد شهر تفلیس است. شمشیری که در یک دست این زن قرار دارد برای افرادی است که با گرجستان دشمن بوده و کاسه شرابی که در دست دیگر اوست، برای پذیرایی از دوستان است.

کارتلیس ددا تفلیس

کلیسای متخی تفلیس

درست روبروی قلعه ناریکالا، کلیسای متخی قرار دارد. این کلیسای معروف توسط پادشاه وختانگ در قرن پنجم ساخته شده و از آن زمان تاکنون بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. این کلیسایی که اکنون می بینید، متعلق به قرن سیزدهم است. کلیسای مختی در زمان حکمرانی شوروی سابق کلیسا، کاربری مذهبی خود را از دست داده و به یک پادگان نظامی تبدیل شد.

کلیسای متخی تفلیس

خانه های قدیمی تفلیس

اولین چیزی که راجب به این خانه های قدیمی تفلیس شما را جذب می کند، تراس های رنگارنگ چوبی است. تقریبا چشم انداز اکثر خانه های قدیمی این شهر به سمت میدان و کلیسای متخی می باشد. این خانه های قدیمی، حیاط های باصفا و بسیار زیبایی دارند که محلیان آن ها را حیاط های ایتالیایی می نامند. اهالی خانه در این حیاط ها جمع شده مشغول به خواندن، نوشیدن و معمولا خوردن شامل می شدند.

خانه های قدیمی تفلیس

پل صلح تفلیس

یکی از نخستین معماری های مدرن شهر تفلیس که ساختاری شیشه و فولادی دارد، پل صلح تفلیس است. این پل بوسیله میشل لا لوچی، یک معمار ایتالیایی ساخته شده و پل عابری روی رودخانه متکواری است. این پل سال 2010 برای مردم پیاده ساخته شد. در کنار پل صلح پارک ریکه و کافه های بسیاری قرار دارند.

پل صلح تفلیس

پارک ریکه تفلیس

در کنار پل صلح، پارک تفریحی ریکه قرار دارد. این پارک در طول فصل تابستان، مکانی برای جمع شدن مردم محلی بوده. به تازگی توریست ها و گردشگران بسیاری هم به چشمه های رقص این پارک که همراه با موسیقی و رقص نور است علاقه مند شده اند. این پارک تفریحی بزرگ یک استخر، چشمه، تخته شطرنج غول پیکر و چندین نیمکت است.

پارک ریکه تفلیس

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

بعد از اتحاد جماهیر شوروی، بزرگ ترین نماد کلیسای ارتدوکس گرجستان، کلیسای اسمیندا سامبا یا همان کلیسای تثلیث است. کلیسای اسمیندا سامبا، به خاطر سالگرد دو هزارمین سال میلاد مسیح و پانصدمین سال به رسمیت شناختن ارتدوکس گرجی ساخته شد. ساخت این کلیسا، یک دهه به طول انجامید و در آخر در سال 2004 افتتاح شد. ارتفاع این کلیسا 84 متر بوده و جنس گنبد بالایی آن از جنس طلاست.

کلیسای اسمیندا سامبا تفلیس

حمام های قدیمی تفلیس

این حمام ها در محله قدیمی تفلیس، در کرانه سمت راست رودخانه کورا قرار دارند. این منطقه از قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس بوده. این حمام ها به خاطر چشمه های آب گرم طبیعی منطقه ساخته شده و همانطور که میدانید این چشمه های آب گرم خاصیت درمانی دارند و به همین خاطر بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. البته در زمان های قدیم از این حمام ها استفاده درمانی نمی شده و تنها برای تفریح و برگزاری جشن استفاده می شدند.

حمام های قدیمی تفلیس